Maris schreef:Hielen moet je zo laag mogelijk houden idd. De straal moet juist niet ontzien worden. Anders houdt je het probleem ( de gevoelige stralen ) in stand.
Maar ik snap best dat Isabella gevoelig is op die paden !
Best moeilijk om daar een oplossing voor te vinden.
Ja ik ga gewoon voor de kar die hoefschoenen aandoen. Aan de hand tijdens het wandelen doe ik het zonder. Als het haar niet lukt of ze wil niet,k kunnen we altijd nog tussen de bomen door (met de kar gaat dat niet). Daarbij als ze moet trekken over die paden, loopt de kar ook niet lekker en moet ze naast het feit dat ze al "pijn/last" heeft ook nog eens die kar meenemen en dus kracht uitoefenen op de hoefjes.
En ik ben ook niet in de gelegenheid zoals me op hoefnatuurlijk werd aangeraden om een puinpad in de uitloop te maken. Er liggen daar wel wat tegels voor en in de loopstal, maar dat blijkt niet genoeg te zijn. Iedere dag wandelen aan de hand en dat soort paden "meenemen" blijkt ook niet genoeg te zijn (volgens sommige HN-ers). En tja dan geef ik het maar op. Ik weet nu dankzij jullie reacties, dat het geen schande is in ieder geval dat ze niet goed kan lopen over dit soort paden op blote voetjes; dus ik ben in ieder geval gerust gesteld.
Vandaag ook met hoefschoenen aan gewoon voor de kar gereden en ze liep volop te briesen weer. Wel trok ze nu achter wat raar aan (met 1 been wat harder dan met het andere); tja heel ander probleem hihi.
Groeten
Ingrid