chip zweert uit paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: chip zweert uit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:58

Toch wel grappig dat inderdaad veel van de anti chippers ook geen ijzers hebben

sflj heeft gelijk...meer problemen met ijzers dan met chippen.
De overeenkomst imo is het lichaamsvreemde voorwerp....alhoewel dat met ijzers nou weer niet zo 'indringend' is.....
Maar we turven nog even door....wie weet promoveert er straks nog iemand op Knipoog

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:30

Nog even ter aanvulling op mijn vorige berichtje: Mijn paard loopt gewoon op ijzers hoor, en we rijden gewoon dressuurwedstrijden! voor het geval dat een volgende peiling wordt!) Verder heb ik nog iets te melden: Afgelopen zomer heb ik mijn vinger gebroken en moest er een pin in worden gezet. \de eerste poging mislukte, waardoor er nu nog een afgebroken pin in mijn vinger is achtergebleven. Om ontstekingen e.d. te voorkomen kreeg ik antibiotica. Er werd mij echter met KLEM op het hart gedrukt toch vooral goed op te letten of de omgeving van de breuk niet rood/dik/warm of pijnlijk zou worden, dan zou ik zsm terug moeten komen om deze pin operatief te laten verwijderen! Het is een gevoelige plek en tot nu toe gaat het redelijk goed, maar ik bedoel te zeggen dat men er in het ziekenhuis zeer voorzichtig mee was/is, er werd ook bij gezegd dat het om een lich.vreemd voorwerp en dat het lichaam het zou kunnen afstoten...

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:03

Dit zet mij toch ff aan het denken.... Een paar weken na het chippen kreeg mijn pony een bultje (ongeveer 1 cm bij 1 cm) in de vorm van een knikker bij haar manenkam, net niet ertussen. Die bult heeft daar bijna een jaar gezeten. En ineens begon daar het haar uit te vallen. Een dag later was het bultje open en liep er pus uit. Er zat precies een gaatje in, net zo groot als een chip. De eerstvolgende keer dat er een dierenarts op de manege komt laat ik hem kijken om ze nog een chip heeft! Ik ben geen anti-chipper, maar als ze nu geen chip meer blijkt te hebben dan word ik dat toch zeker wel!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:09

Buitenzinnig schreef:
Mijn Haf heeft al een jaar of 10-11 een chip...de bult van de chip zit nu wel aan de andere kant van de manenkam.....(denk ik) maar verder heeft meneer helemaal nergens last van.
Even een heel irritant gewetensvraagje Extreme duivel
Al die anti chippers....staan jullie paarden op ijzers???? Wel eens gedacht over wat al die ijzeren nageltjes in het hoefweefsel te weeg kunnen brengen...of het fenomeen beslaan 'an sich'??????

mijn pony moest op ijzers want anders liep ze teveel op haar straal,en ze groeit ook nog eens snel naar achter,en de hoeven slijten sneller dan dat ze aangroeien..daarom ijzers

en een chip of een ijzer is wel een heel groot verschil:=

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:12

Als mijn verzorgtpony geen ijzers heeft dan loopt hij kreupel dus voor hem is het noodzakelijk Schijnheilig dus ijzers hoeven helemaal niet slegt te zijn Knipoog

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:00

Een paard moet juist op zn straal lopen en ijzers zijn nooit noodzakelijk!! De ijzers zijn het juist die schadelijk zijn voor de hoef.

Om ff op het chip onderwerp terug te komen mijn paard was al gechipt en heeft er gelukkig tot nu toe geen schade aan ondervonden. Maar als hij het nog niet was had ik denk ook voor de veilige dna manier gekozen. En hij staat wel op blote voeten natuurlijk en dag en nacht buiten zonder dekens of wat dan ook.

Groetjes,
Anneke

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 01:11

BZ, mijn paard is helaas niet chiploos, zat er al in toen ik 'em kocht, ben wel anti-chip. Verder is mn paard ijzerloos, boomloos. dekenloos, stalloos, natuurlijke bekapping, natuurlijke voeding, natuurlijke geneeskunde, (parelli) natural horsemanship,...bestaat er nog meer? Tong uitsteken Bloos Haha!

Maarrem ...lekker offtopic... Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 08:08

annek schreef:
Een paard moet juist op zn straal lopen en ijzers zijn nooit noodzakelijk!! De ijzers zijn het juist die schadelijk zijn voor de hoef.

Beetje kort door de bocht madam...ik ken paarden die zonder ijzers niet meer geleefd zouden hebben.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:15

Ik vind niet dat je hoefijzers kunt vergelijken met een chip. Sommige paarden kunnen echt niet zonder hoefijzers zonder problemen te krijgen.

Maar inderdaad, anti chip en mijn paard en 3 pony's lopen blootvoets Haha!

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 12:57

cassidy schreef:
Citaat:
Beetje kort door de bocht madam...ik ken paarden die zonder ijzers niet meer geleefd zouden hebben.

Well, dat vind jij, maar het zijn juist de ijzers die de hoef kapot maken dus ik kan me slecht voorstellen dat een ijzer iets verbeterd. Dan is het middel erger dan de kwaal en dat is dus echt niet goed. Maar goed we gaan een beetje off topic.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 13:29

Wat afschuwelijk zeg dat die chip er zo uitkomt. Ik denk dat het vaker mis gaat (zwerven) dan men denkt.
Antwoord op de gewetensvraag: Mijn paard is gechipt maar had liever een dna test gedaan. Wel staat mijn paard op ijzers....ik heb nog nooit gehoord van rondzwervende ijzers! Haha!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:28

Huisvrouw schreef:
Wat afschuwelijk zeg dat die chip er zo uitkomt. Ik denk dat het vaker mis gaat (zwerven) dan men denkt.
Antwoord op de gewetensvraag: Mijn paard is gechipt maar had liever een dna test gedaan. Wel staat mijn paard op ijzers....ik heb nog nooit gehoord van rondzwervende ijzers! Haha!

HIHI...moet je voor de grap eens bij ons in het land komen kijken.. Haha! Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:35

Buitenzinnig schreef:
Toch wel grappig dat inderdaad veel van de anti chippers ook geen ijzers hebben

sflj heeft gelijk...meer problemen met ijzers dan met chippen.
De overeenkomst imo is het lichaamsvreemde voorwerp....alhoewel dat met ijzers nou weer niet zo 'indringend' is.....
Maar we turven nog even door....wie weet promoveert er straks nog iemand op Knipoog

Moet zeggen dat de eerste anti-chipper nog moet tegen komen die een paard niet op ijzers heeft staan Haha! . De meesten starten allemaal en zelfs ook nog op het ZZGP niveau Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:41

Citaat:
Moet zeggen dat de eerste anti-chipper nog moet tegen komen die een paard niet op ijzers heeft staan

aangenaam: ik ben anti-chipper en heb mijn paard op blote voeten staan, maar ik kan nog niet eens een bixie proef rijden, dus zal ik wel niet meetellen

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:47

@ Eleonoor: Op pagina 1 van dit topic:

nienke07 schreef:
BZ: Antwoord op je irritante gewetensvraagje ( Knipoog ) Ik heb een paard op blote voeten omdat ik me heel best bewust ben van de nadelen van ijzers...en ik heb binnen kort een bonte fjaralomino, omdat ik wegens ook bewust van de nadelen van chippen een chipontheffing gevraagd en gekregen heb, er haren getrokken zijn door een dame van het arabieren stamboek, DNA onderzoek gedaan is en Bruut binnenkort bij het fordenstamboek staat ingeschreven, compleet met DNA sticker en ZONDER CHIP ! Haha!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:53

.
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 03-01-25 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:22

Eleonoor schreef:
Moet zeggen dat de eerste anti-chipper nog moet tegen komen die een paard niet op ijzers heeft staan Haha! . De meesten starten allemaal en zelfs ook nog op het ZZGP niveau Knipoog

Én hier nog ééntje. Een antichipper die beide paarden zonder ijzers heeft en m.b.v. natuurlijke bekapping de wedstrijden ingaat zónder ijzers!

Ze zijn er dus wel Eleanoor Knipoog

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 01:16

annek schreef:
cassidy schreef:
Citaat:

Well, dat vind jij, maar het zijn juist de ijzers die de hoef kapot maken dus ik kan me slecht voorstellen dat een ijzer iets verbeterd. Dan is het middel erger dan de kwaal en dat is dus echt niet goed. Maar goed we gaan een beetje off topic.

nou ik ga met cassidy mee. en als je me niet gelooft moet je maar langs komen. ik heb nl een paard die niet zonder ijzers kan. ik heb het al meerdere malen geprobeert. maar zonder heeft ze zoveel pijn dat het niet leuk meer is. ze heeft nl d'r hoefbeentje gebroken gehad en als er geen ijzer onder zit worden haar tenen veel te lang en haar verzenen veel te kort, om het kort te zeggen ze gaat binnen 2 weken zover achterover staan dat ze verschrikkelijk veel pijn heeft.

en dan kan je dus wel gillen dat een ijzer de hoef kapot maakt maar dan zou ik toch eens een "goede"hoefsmid gaan zoeken.
en nee mijn paarden zijn niet gechipt, en ik hoef ook niet. het leven in het buitenland heeft zo z'n voordelen Haha!

voor de TS, ik vind het verschrikkelijk wat er met dat arme paardje gebeurt is. ik hoop dat het snel beter met hem/haar gaat.

ik hoorde overigens ook nog een verhaal dat iemands paard (schijnt een ZZ-licht paard te zijn) door de chip zijn hals niet meer kan gebruiken (buigen oid) lekkere dingen he die chipjes.

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 07:52

Citaat:
en dan kan je dus wel gillen dat een ijzer de hoef kapot maakt maar dan zou ik toch eens een "goede"hoefsmid gaan zoeken

Teneerste gil ik niet, en ten tweede hoe goed de hoefsmid ook is, hij nagelt toch dat stuk ijzer aan de hoef, dus nogmaals ten alle tijde maakt het ijzer de hoef kapot daar kom je gewoon niet onderuit. Heb je het trouwens al een keer met natuurlijk bekappen geprobeert? Dat is namelijk heel anders.

En inderdaad ik vind het ook verschrikkelijk wat er met dat arme paard is gebeurt, als ik al die verhalen leest over wat er wel niet kan gebeuren met chips, dan zet mij dat wel aan het denken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 10:14

Annek, we hebben inmiddels hier allemaal al door dat je een voorstander bent van natuurlijk bekappen. Misschien had je nog niet gezien dat er een speciaal topics is op de Huiskamer voor de Natuurlijke Bekappers, wil je je kruistocht voor het natuurlijk bekappen alsjeblieft tot dat topic beperken? Mijn hoefsmid kan allebei, klassiek en natuurlijk, en wil gerust, als ik dat wil, de natuurlijke manier van bekappen toepassen. Kost ook meer als ik dat laat doen, dus hij verdient er meer aan. Maar hij raadt het me af. Omdat hij de nodige paarden langs ziet komen waar het natuurlijke bekappen NIET de oplossing was voor het bestaande probleem, en waar het meer slecht dan goed heeft gedaan.
Ik luister dus naar mijn smid. En die zegt: gewoon ijzertje, geen hoefschoen, niet natuurlijk bekappen. En ondanks dat viertje op een straalbeen is ze nog geen stap kreupel geweest, behalve op het moment dat de ijzers er onderuit moesten omdat ze met veulen liep. Het was ronduit zielig om haar zo te zien strompelen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 10:34

Volgens mij kun jij vriendelijker reageren, Cassidy Knipoog Ja

ennuh... euh ... ging dit topic niet over chip-missers? Haha!

Ik heb overigens geen chipmissers (noch ijzers Tong uitsteken *LOL* ) en zorg er wel
voor dat ik die niet krijg ook ! Muziek!

Zou hier overigens best graag meer missers uit de eerste hand
genoemd zien; ook fijn voor invisio/antichip - die DOEN er iets mee! OK dan!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:54

ranna schreef:
Eleonoor schreef:

Én hier nog ééntje. Een antichipper die beide paarden zonder ijzers heeft en m.b.v. natuurlijke bekapping de wedstrijden ingaat zónder ijzers!

Ze zijn er dus wel Eleanoor Knipoog

Top OK dan! Haha!

Wilde ook een beetje uit de bokt wereld halen dat alleen paarden zonder ijzers dan ook geen chip willen. Mensen die geen chip willen in hun paard komen in alle gelederen van de paardensport (of juist niet in de sport) voor. Ja

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:07

annek schreef:

Om ff op het chip onderwerp terug te komen mijn paard was al gechipt en heeft er gelukkig tot nu toe geen schade aan ondervonden. Maar als hij het nog niet was had ik denk ook voor de veilige dna manier gekozen. En hij staat wel op blote voeten natuurlijk en dag en nacht buiten zonder dekens of wat dan ook.

Groetjes,
Anneke

ik weet ook niet zeker of het vanwege de straal moest zijn hoor
maar als ik er geen ijzers onder zou hebben wou beauty een beetje pijn krijgen Clown
beauty's hoeven slijten snel,maar ze groeien niet snel terug aan dus ze MOEST wel ijzers...
ik had gewoon niet voor het kiezen,de hoefsmid zei ook dat het beter was!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:20

Cassidy schreef:
Annek, we hebben inmiddels hier allemaal al door dat je een voorstander bent van natuurlijk bekappen. Misschien had je nog niet gezien dat er een speciaal topics is op de Huiskamer voor de Natuurlijke Bekappers, wil je je kruistocht voor het natuurlijk bekappen alsjeblieft tot dat topic beperken? Mijn hoefsmid kan allebei, klassiek en natuurlijk, en wil gerust, als ik dat wil, de natuurlijke manier van bekappen toepassen. Kost ook meer als ik dat laat doen, dus hij verdient er meer aan. Maar hij raadt het me af. Omdat hij de nodige paarden langs ziet komen waar het natuurlijke bekappen NIET de oplossing was voor het bestaande probleem, en waar het meer slecht dan goed heeft gedaan.
Ik luister dus naar mijn smid. En die zegt: gewoon ijzertje, geen hoefschoen, niet natuurlijk bekappen. En ondanks dat viertje op een straalbeen is ze nog geen stap kreupel geweest, behalve op het moment dat de ijzers er onderuit moesten omdat ze met veulen liep. Het was ronduit zielig om haar zo te zien strompelen.

cassidy _/-o_ (is buigsmily maar het kreng doet het niet Boos! ) OK dan! Slim I rest my case.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:44

Ik niet chipper heb normaal wel ijzers onder de sportpaarden heb ze er 2 weken geleden wel even af laten halen vanwege de sneeuw zodat ze lekker naar buiten konden Bloos ik denk ook dat een goede smid het belangrijkste is voor je paard, ik heb al wat trammelant gehad met een wat mindere smid en ben nu erg gelukkig met de smid die we nu hebben, de hoeven knappen allemaal op .....
maar goed even over het chippen, je moet er toch niet aan denken dat je je paard niet meer kunt gebruiken omdat iemand Ach gut het in zijn hoofd heeft gehaald dat je paard gechipt moet worden.
En als het dan mis zou gaan kan je je paard waar je alles voor doet en laat wel afschrijven,alleen omdat ze willen weten hoeveel paarden er zijn in nederland .... die arme arme veulentjes die nu de pineut zijn
nee geen chip voor mij .................