Cassidy schreef:Annek, we hebben inmiddels hier allemaal al door dat je een voorstander bent van natuurlijk bekappen. Misschien had je nog niet gezien dat er een speciaal topics is op de Huiskamer voor de Natuurlijke Bekappers, wil je je kruistocht voor het natuurlijk bekappen alsjeblieft tot dat topic beperken? Mijn hoefsmid kan allebei, klassiek en natuurlijk, en wil gerust, als ik dat wil, de natuurlijke manier van bekappen toepassen. Kost ook meer als ik dat laat doen, dus hij verdient er meer aan. Maar hij raadt het me af. Omdat hij de nodige paarden langs ziet komen waar het natuurlijke bekappen NIET de oplossing was voor het bestaande probleem, en waar het meer slecht dan goed heeft gedaan.
Ik luister dus naar mijn smid. En die zegt: gewoon ijzertje, geen hoefschoen, niet natuurlijk bekappen. En ondanks dat viertje op een straalbeen is ze nog geen stap kreupel geweest, behalve op het moment dat de ijzers er onderuit moesten omdat ze met veulen liep. Het was ronduit zielig om haar zo te zien strompelen.
cassidy _/-o_ (is buigsmily maar het kreng doet het niet
)
I rest my case.