anabolen ja?of nee ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bacardi2001

Re: anabolen ja?of nee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:25

Hey,
Ik ben hartstikke blij met deze informatie. Mijn dierenarts heeft mij namelijk ook aangeraden om mijn paard anabole te geven. Ik kan deze informatie dus goed gebruiken. En heb hierdoor dus ook besloten om het wel te geven. Nou vroeg ik mij alleen af of degene die er ervaring mee hebben mij ook meer informatie kunnen geven over hoe ik aan de anabole kan komen. Aangezien dit in Nederland verboden is en ik niet dicht bij de belgische grens woon. Verdrietig

spiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:24

jeroen96 schreef:
Hey,
Ik ben hartstikke blij met deze informatie. Mijn dierenarts heeft mij namelijk ook aangeraden om mijn paard anabole te geven. Ik kan deze informatie dus goed gebruiken. En heb hierdoor dus ook besloten om het wel te geven. Nou vroeg ik mij alleen af of degene die er ervaring mee hebben mij ook meer informatie kunnen geven over hoe ik aan de anabole kan komen. Aangezien dit in Nederland verboden is en ik niet dicht bij de belgische grens woon. Verdrietig

Je dierenarts zelf lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:17

ja alleen je dierenarts zelf !

bacardi2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:12

Voor dit antwoordt van jullie was ik al een beetje bang.
Mijn dierenarts zegt namelijk dat hij niets meer heeft, en dat hij het ook niet kan bestellen omdat het een verboden middel is. Hij wil het nog wel toedienen, als ik het zelf aanlever.

spiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:48

Dat is heel raar, je dierenarts kan het gewoon bestellen, aangezien het voor medicinale doeleinden is. Hij kan het niet krijgen???
AS zijn in beginsel medicijnen, die kunnen worden voorgeschreven door medici (artsen, dierenartsen, enz enz)
Zoek een andere dierenarts, en deze keer een echte.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:49

Ik heb er echt de ballen verstand van maar wil toch spiker even complminteren met de duidelijke en heldere uitleg..

toch weer wat geleerd op bokt vandaag Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:16

Beetje vreemd hoor. Ga anders naar een kliniek en daar spuiten ze het zeker weten wel. Wordt vaak gebruikt als oppepper na een blessure. Paarden kunnen er nl heel erg van opknappen. Wellicht kan het zijn dat de DA er een goede reden voor moet vinden. Zo maar even spuitjes halen, kan misschien niet. Dus een medische indicatie nodig

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:30

Ook nog even een reactie. Ik dacht ook dat het om de zogenaamde goudspuit ging en die is naar mijn weten gewoon legaal? Ik verzorg een jong paard die verleden week koliek had ,wat later bleek dat ze gewoon ontzettende last had van hengstigheid. Ze is nog geen 4 en een enorme slungel. De dierenarts had haar verder onderzocht (er moeten nog foto's genomen worden van de achterbenen) en zij adviseerde mij ook zon goudspuit (ze zei wel dat ze dit niet vaak deed!!)maar bij zulke grote paarden met slappe spieren enz gebruiken ze dat wel eens. Ze knappen er vaak erg door op. Zeker omdat ze een groeispurt gehad hebben die hun eigen lijf niet bij kon houden. De merrie gaat volgende week op de foto enz en dan krijgen we hopelijk meer advies en ook over die spuit. Maar als ze er echt baat bij heeft denk ik wel dat het slim is. En ik geloof niet dat er nu zulke grote hoeveelheden in zitten dat ik ineens een HULK paard heb. Vingers aflikken

Succes met je paardje

spiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:56

Nou, wie weet wat de gouspuit is?

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:14

Humaan wordt de goudinjectie toegepast op reumapatienten.
Goudinjecties bevatten een oplossing van aurothioglucose.
Wellicht is dit een andere goudspuit dan bij paarden bedoeld wordt!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:42

Spiker slaat de spijker op z'n kop. Welkom hier!

Verder ben ik in diergeneeskundig oogpunt en in ethisch oogpunt tegen het gebruik van Anabolen bij paarden. Wat is er nou op tegen om gewoon kalm beginnen met trainer (pessoa!!!), en er een paar maanden langer over te doen tot je op je oude niveau bent? Zéker bij een HKO paard lijkt het mij heel verstandig om erg langzaam de training weer te gaan opbouwen.

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:59

jeroen96 schreef:
Hey,

Lees eerst dit verhaal nog eens voordat je aan anabolen begint...
viewtopic.php?f=4&t=387566

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 08:21

Nou precies zoals ik al zei, laat ze maar gewoon staan.

Ik geef sinds een paar maanden Sublie Energiekern Mix ongeveer 100 gram per dag en dat bevalt mij heel goed. Een natuurlijk middel, verder masseer ik zijn spieren regelmatig, het lijkt alsof het werkt.

Ik vind het voer zo wiezo al vol troep zitten, maar dat is mijn mening, nu ook nog andere zooi.

spiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 09:27

pompom schreef:
jeroen96 schreef:
Hey,

Lees eerst dit verhaal nog eens voordat je aan anabolen begint...
viewtopic.php?f=4&t=387566

Elk middel kan gebruikt en misbruikt worden. Om meteen een hetze tegen het curatieve effect van AS te beginnen gaat te ver.
Het paard in kwestie had wellicht 1) al een aangeboren hartafwijking, die is verergerd door gebruik van AS, 2) stelselmatig AS toegediend gekregen 3) grote hoeveelheden AS wellicht in allerlei combinaties toegediend gekregen.
Bovendien moet eerst aangetoond worden dat dit daadwerkelijk het geval is. Los daar van; wanneer een paard niet in staat is om dmv gericht belasten spiermassa, spierkracht enz aan te zetten, misschien niet genoeg eet, zich miserabel voelt en dus niet vrolijk paard kan zijn, is gecontroleerde toediening door een gekwalificeerde en kundige dierenarts een reele optie. Het is een medicijn dat daarvoor specifiek is ontwikkeld. Ook mensen die na een zware operatie of na langdurige ziekte in het ziekenhuis moeten opknappen, krijgen AS toegediend. Die gaan echt niet allemaal dood aan hartafwijkingen oid.
Natuurlijk kan je mening omtrent het gebruik van AS negatief zijn, want er kleven zekere risico's aan, maar om nu elke vorm van toediening door een dierenarts als criminieel of onethisch te bestempelen getuigt van een bekrompen visie en een zeer beperkte beeldvorming iha.