Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
eleonora schreef:Weet iemand toevallig een hoefsmid die natuurlijk bekapt in overijssel??
cissie schreef:Het is best vreemd dat een 12-jarige al die tijd probleemloos heeft gelopen en bereden is (tenminste zo lees ik het verhaal) nu een scheef been heeft, dat kan uiteraard heel goed.
Maar het is na mijn idee beter om eerst uit te zoeken waar die scheve beenstand zo vandaan komt, komt dit door de rijbodem, of door onbalans vd ruiter tijdens het rijden waardoor het paard een valse drukverdeling heeft. enz enz
Heel goed!!!
Of is het een beenstand die het paard al zn hele leven heeft maar nu pas om weet ik welke reden opvalt?
Nieuwe instructrice???![]()
Maar om even op de uitspraak van je instructrice terug te komen, een paard zonder ijzers is natuurlijk niet per defenitie zielig (een paard met ijzers ook niet), misschien dat ze jouw paard zonder ijzers zielig vind, maar waarom vind ze hem dan zo zielig zonder ijzers omdat ie zo beroerd loopt? en waarschijnlijk met ijzers niet ofzo?
Waarmee we op de volgende opdracht komen: definieer "zielig"![]()
cissie schreef:Ja okee een nieuwe instructrice dus die het is opgevalen...dat ik snap![]()
Maar het paardje heeft er daarvoor geen last van gehad of wel?
Ik bedoel hij kan best wat scheef zijn, maar er verder totaal geen hinder van hebben dan is er toch ook geen probleem...of wel?
Tenzij de scheefheid wordt veroorzaakt door iets van buitenaf en dan komen we weer terug op bv; de bodem /ruiter enz
Buitenzinnig schreef:Het is mijn topic en dus ook mijn paard niet....ik vond alleen dat je gelijk had met wat je schreef....dat je eerst eens naar de oorzaak moest kijken. En ik opperde dat het misschien was opgevallen doordat de persoon in kwestie een nieuwe instructeur had...dat kan een reden zijn.
ik dacht misschien ben je een kennis/vrienddin ofzo die de ts en haar paard kende vandaar haha
eleonora schreef:ik heb het paard nog maar sinds kort en dus had de instructrice het paard ook nog nooit eerder gezien en zei vertelde mij dat hij al veel eerder ijzers onder had gemoeten.
Allegra schreef:Ik heb hier pas een discussie met mijn fysiotherapeut over gehad. Mijn fysiotherapeut zei ook dat dat geen nut heeft. Je gaat een volwassene die niet meer groeit ook niet een spalk geven omdat ie x-benen heeft. Dus waarom een paard wel? Zoals al eerder gezegd verander je niet alleen het been maar alles wat eraan vast zit, en aangezien dat al volgroeid corrigeer je daar niks meer aan op de lange termijn. Het hele lichaam is aangepast op die stand, ga je dat corrigeren zit het allemaal niet goed meer. En daarbij, we willen altijd alles recht en gelijk hebben, maar je benen en je armen zijn ook niet even lang, bij een paard dus ook niet. Dat hoort gewoon zo...