Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ireentjuh schreef:niet nu het vriest natuurlijk, maar straks in de lente kan dat toch weinig kwaad? Het werd mij aangeraden om Evita dag en nacht op het land te zetten (CB) en zij is daar weer helemaal van opgeknapt.
joss schreef:Wat ik graag van je wilt horen is ,.......waarom geen zaagsel , je probeert van alles tot homeopatie aan toe , maar ik hoor je niet over een andere bodembedeking , tewijl dit voor je paard enorm belangrijk is , het lijkt wel of je perse niets anders wilt dan stro.
Ik blijf het zeggen , voor jouw paardje is stro echt NIET GOED!!!!!!!
Ik zou zeggen , zet Emara op houtkrullen en als ondersteuning Ventipulmin en Antibiotica (poeder), om de hele boel weer tot rust te brengen.
Mist schreef:Vlas is ook een optie, dat geeft geen problemen meet afvoeren, er zijn zelfs bedrijven die voor paardevlasmest betalen!
Maar als je Emara niet van stro af wilt halen, dan hebben al je topics weinig zin, want zoals hierboven al gezegd is, hoe je het ook went of keert, stro=stof en dat zie je niet met het blote oog!
en ik ben trouwens nog steeds nieuwgierig naar wat er uit die bronchoscopie kwam.
Emaartje schreef:ja maar moet ze dan zowel in de winter als lente zonder dekens dag en nacht buiten staan,,,want ze heeft altijd wel een deken op,ze beweren da thet beter is voor zo'n paard zonder deken naar buiten te doen...
, maar dat geloof ik niet
, maar dat geloof ik niet
[/quote]
joss schreef:Als je de "oorzaak" niet wegneemt dan kan je ventipulmin gebruiken wat je wilt , maar dat zal niet lang effect hebben . Een astma patient zet je ook niet in een rokerige kamer met een puffer. Alles word uit de kast getrokken , je hebt zelfs een topic geopend over stoomcabines in utrecht. maar als er 100 x gezegd word dat het beter is als Emara van het stro afgaat , lees je er gewoon overheen of je zegt dat ze niet allergisch is voor stro . Snap je überhaubt wel wat we je proberen uit te leggen????????
joss schreef:Even gesnuffeld in je andere berichten ( ja ja een volhouder) en als ik het goed heb ,lees ik toch hier en daar in je berichten , dat je paard niet tegen stof kan en dat je zelfs stofvrij stro heb .
Hij hoest , zit vol met slijm en heeft het benauwd ,maar heeft geen stofallergie!!!!! . De homeopatische dame , vind het ook niet nodig dat je paard van het stro afmoet ...... ja waarom zou je het dan wel doen .
Ik snap best dat niet alles mogelijk is op een pensionstal , maar zoiets simpels als stro uit haar box halen ,daar doet toch geen enkele pensionhouder moeilijk over , ze staat toch op rubberen matten . Maar je wilt het geeneens proberen .
joss schreef:Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen , dat stofvrij stro niet bestaat . Maar ik hoop dat je het serieus overweegt om d,r van het stro af te halen .
Sugarmiss schreef:Maar juist dat kleine beetje (wat je haast niet ziet) is zo slecht voor de longen. Juist dit fijne stof komt dieper dan het grovere wat al in de luchtpijp eruit gefilterd wordt.
Verder is 'stof' in stro eigenlijk gewoon een schimmelspoor, dus een semi-levend organisme.
En dat is nu juist het grote verschil met houtkrullen. Deze kunnen ook weleens stoffig zijn, maar dat is ten eerste grover en dus niet schadelijk en ten tweede geen levend organisme die de longen irriteerd.
Wees nou wijs en haal dat paard gewoon van het stro af
joss schreef:Ben ik toch heel benieuwd wat de oorzaak dan wel is . Ze zal straks nog wel met een ander middeltje op komen draven (ping ping). Heb je d,r ondertussen al van het stro afgehaald??
Emaartje schreef:de oorzaak is een virus!!!!!!!!!in haar lichaam maar geen allergie...maar moet wee rvoior controle naar de homeopaat in april dan wee tik meer wa tik doen moet...
Mist schreef:Wat Cissy zegt is helemaal waar.
Ik heb zelf ook astmatische bronchitus, vroeger (lagere school) was ik 1 week thuis, 1 week op school. Tegenwoordig heb ik er gelukkig alleen last van als ik verkouden ben of de griep heb.
Maar ALS dat zo is, kan ik helemaal NIETS verdragen !! sigarettenrook (en ik rook zelf!) is al veel te veel, mijn logeerkamer boven- waar ik bijna nooit kom, dat soort dingen !ruimtes die niet verlucht zijn (huizen) krijg ik het spaans-benauwd.
Dus als jij volledige vertrouwen hebt in die homeopaat- ga er vooral mee door, maar blijkbaar heb je er geen vertrouwen in, want anders zou je niet zoveel topics plaatsen over dit onderwerp.
Je spreekt jezelf steeds tegen!
Het beste advies dat ik en iedereen hier op bokt kan geven is zoek een GOEDE DA, en beperk alle kans op vervuilde longen- daarbij, ik kan geloven dat een stalhouder "tegen" zaagsel is ivm de afvoer, maar er zijn legio oplossingen die al eerder genoemd zijn die dit probleem niet opleveren: vlas, rapsodie, aubiose, ga zo maar door.
Los daarvan, knappe vent die MIJ ervan zal weerhouden de stal te bedekken met iets wat goed is voor mijn doodzieke paard.