dampigheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Re: dampigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:23

niet nu het vriest natuurlijk, maar straks in de lente kan dat toch weinig kwaad? Het werd mij aangeraden om Evita dag en nacht op het land te zetten (CB) en zij is daar weer helemaal van opgeknapt.

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:22

Ireentjuh schreef:
niet nu het vriest natuurlijk, maar straks in de lente kan dat toch weinig kwaad? Het werd mij aangeraden om Evita dag en nacht op het land te zetten (CB) en zij is daar weer helemaal van opgeknapt.

In de lente is een beter idee Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 14:44

ja maar moet ze dan zowel in de winter als lente zonder dekens dag en nacht buiten staan,,,want ze heeft altijd wel een deken op,ze beweren da thet beter is voor zo'n paard zonder deken naar buiten te doen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:52

Het zal zonder deken best wel gezonder zijn voor een paard, maar dan moet je wel van een gezond paard uitgaan.
Die van mij staat zomers als het niet zonnig is altijd met een regendek om en 's winters altijd met een winterdek.

Een paard wat al een verminderde longcapaciteit heeft moet de energie benodigd voor zijn ademhaling niet 'verspillen' aan zijn eigen lichaam warm houden c.q. opdrogen.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:55

Ian heeft ook luchtwegproblemen gehad, niets hielp. ook ten inde raad in de zomer 3 maanden buiten gezet en daarna op zaagsel in een buitenstal met kuilgras echt is het beste.
Je pensionhouder wil toch ook het beste voor je paard? Daarom snap ik niet dat je niet op zaagsel mag staan.
In ieder geval ga van dat stro af, ook al is ze niet allergisch het stoft vreselijk en daar raken luchtwegen ook van geirriteerd!!!

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:25

joss schreef:
Wat ik graag van je wilt horen is ,.......waarom geen zaagsel , je probeert van alles tot homeopatie aan toe , maar ik hoor je niet over een andere bodembedeking , tewijl dit voor je paard enorm belangrijk is , het lijkt wel of je perse niets anders wilt dan stro.
Ik blijf het zeggen , voor jouw paardje is stro echt NIET GOED!!!!!!!
Ik zou zeggen , zet Emara op houtkrullen en als ondersteuning Ventipulmin en Antibiotica (poeder), om de hele boel weer tot rust te brengen.

IK zou graag een reactie van je willen , wat betreft het stro..

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 18:16

Vlas is ook een optie, dat geeft geen problemen meet afvoeren, er zijn zelfs bedrijven die voor paardevlasmest betalen!

Maar als je Emara niet van stro af wilt halen, dan hebben al je topics weinig zin, want zoals hierboven al gezegd is, hoe je het ook went of keert, stro=stof en dat zie je niet met het blote oog!

en ik ben trouwens nog steeds nieuwgierig naar wat er uit die bronchoscopie kwam.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 18:28

Mist schreef:
Vlas is ook een optie, dat geeft geen problemen meet afvoeren, er zijn zelfs bedrijven die voor paardevlasmest betalen!

Maar als je Emara niet van stro af wilt halen, dan hebben al je topics weinig zin, want zoals hierboven al gezegd is, hoe je het ook went of keert, stro=stof en dat zie je niet met het blote oog!

en ik ben trouwens nog steeds nieuwgierig naar wat er uit die bronchoscopie kwam.

hoi mist!!!ik heb inderdaad in februarie een bronchoscopie gemaakt,en er zat veel slijm in de luchtwegen,en daar kreeg ik ventipulmin voor maar dat hielp op laats niet meer zekers 6weken gebruikt en kuur prednison de da wist he tniet meer,en de kosten liepen zo hoog op...vandaar naar een homeopaat gegaan.maar ik wil ook graag wat anders als stro maar de pensionstalling wil het niet.met afvoeren,en mijn stro is getest voor allergie voor haar of je het gelooft of niet,en mocht gewoon op stro wat ik zelf ook vreemd vond maa rja,ik vraag het nog wel weer over hoe en wat..gr

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 18:43

Je kunt Emara toch een maand zonder stro laten staan?

Dan is de stalhouder blij want je verbruikt geen stro en jij kunt mooi zien of Emara het goed doet of dat het niks uitmaakt!

Kleine moeite, mooie besparing en kost geen drol Knipoog

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 18:45

Emaartje schreef:
ja maar moet ze dan zowel in de winter als lente zonder dekens dag en nacht buiten staan,,,want ze heeft altijd wel een deken op,ze beweren da thet beter is voor zo'n paard zonder deken naar buiten te doen...

Wie zegt dat als ik vragen mag?

Want dat is in het geval van Emara echt not done, tenzij je gauw van dr af wilt natuurlijk Tong uitsteken , maar dat geloof ik niet Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 18:59

Wie zegt dat als ik vragen mag?

Want dat is in het geval van Emara echt not done, tenzij je gauw van dr af wilt natuurlijk Tong uitsteken , maar dat geloof ik niet Knipoog[/quote]

de staleigenaar zegt dat,en de pensiongasten op stal....ik vond het ook niet goed voor emara... Ach gut

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:56

Als je de "oorzaak" niet wegneemt dan kan je ventipulmin gebruiken wat je wilt , maar dat zal niet lang effect hebben . Een astma patient zet je ook niet in een rokerige kamer met een puffer. Alles word uit de kast getrokken , je hebt zelfs een topic geopend over stoomcabines in utrecht. maar als er 100 x gezegd word dat het beter is als Emara van het stro afgaat , lees je er gewoon overheen of je zegt dat ze niet allergisch is voor stro . Snap je überhaubt wel wat we je proberen uit te leggen????????

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:57

joss schreef:
Als je de "oorzaak" niet wegneemt dan kan je ventipulmin gebruiken wat je wilt , maar dat zal niet lang effect hebben . Een astma patient zet je ook niet in een rokerige kamer met een puffer. Alles word uit de kast getrokken , je hebt zelfs een topic geopend over stoomcabines in utrecht. maar als er 100 x gezegd word dat het beter is als Emara van het stro afgaat , lees je er gewoon overheen of je zegt dat ze niet allergisch is voor stro . Snap je überhaubt wel wat we je proberen uit te leggen????????

JA HOOR DAT SNAP IK!!!!maar zolang je op een pensionstalling staat heb je niet teveel te willen....en zolang ik onder homeopatische behandeling sta,en ze vind het niet nodig dan hoeft het toch niet!!!!!!!als ik ze bij huis had staan is het heel anders,maar da tis helaas niet zo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!maa rik lees het wel hoor...en snap je ook wel dat er stof inzit...maar ze heeft geen stofallergie en dan is het heel anders Vork

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:00

Even gesnuffeld in je andere berichten ( ja ja een volhouder) en als ik het goed heb ,lees ik toch hier en daar in je berichten , dat je paard niet tegen stof kan en dat je zelfs stofvrij stro heb .
Hij hoest , zit vol met slijm en heeft het benauwd ,maar heeft geen stofallergie!!!!! . De homeopatische dame , vind het ook niet nodig dat je paard van het stro afmoet ...... ja waarom zou je het dan wel doen .
Ik snap best dat niet alles mogelijk is op een pensionstal , maar zoiets simpels als stro uit haar box halen ,daar doet toch geen enkele pensionhouder moeilijk over , ze staat toch op rubberen matten . Maar je wilt het geeneens proberen .

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 22:03

joss schreef:
Even gesnuffeld in je andere berichten ( ja ja een volhouder) en als ik het goed heb ,lees ik toch hier en daar in je berichten , dat je paard niet tegen stof kan en dat je zelfs stofvrij stro heb .
Hij hoest , zit vol met slijm en heeft het benauwd ,maar heeft geen stofallergie!!!!! . De homeopatische dame , vind het ook niet nodig dat je paard van het stro afmoet ...... ja waarom zou je het dan wel doen .
Ik snap best dat niet alles mogelijk is op een pensionstal , maar zoiets simpels als stro uit haar box halen ,daar doet toch geen enkele pensionhouder moeilijk over , ze staat toch op rubberen matten . Maar je wilt het geeneens proberen .

ik zal het zekers proberen!!!ik krijg nog bericht terug van de homeopaat hoe het nou verder gaat!!!en inderdaad ik heb stofvrij stro gekocht maar dat heb ik al voor de homeopaat da tik dat had,omdat ik vind dat zo min mogelijk stof natuurlijk naar binnen krijgt,wat jij ook zegt..dat klopt...en op rubberen matten alleen dat kan dus wel..

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:09

Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen , dat stofvrij stro niet bestaat . Maar ik hoop dat je het serieus overweegt om d,r van het stro af te halen .

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 22:11

joss schreef:
Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen , dat stofvrij stro niet bestaat . Maar ik hoop dat je het serieus overweegt om d,r van het stro af te halen .

nou het kan kloppen da t niet alles eruit is dat geloof ik,maar ze hebben er alles aan gedaan zoveel mogelijk eruit te halen....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 08:58

Maar juist dat kleine beetje (wat je haast niet ziet) is zo slecht voor de longen. Juist dit fijne stof komt dieper dan het grovere wat al in de luchtpijp eruit gefilterd wordt.

Verder is 'stof' in stro eigenlijk gewoon een schimmelspoor, dus een semi-levend organisme.
En dat is nu juist het grote verschil met houtkrullen. Deze kunnen ook weleens stoffig zijn, maar dat is ten eerste grover en dus niet schadelijk en ten tweede geen levend organisme die de longen irriteerd.

Wees nou wijs en haal dat paard gewoon van het stro af Pling

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 16:36

Sugarmiss schreef:
Maar juist dat kleine beetje (wat je haast niet ziet) is zo slecht voor de longen. Juist dit fijne stof komt dieper dan het grovere wat al in de luchtpijp eruit gefilterd wordt.

Verder is 'stof' in stro eigenlijk gewoon een schimmelspoor, dus een semi-levend organisme.
En dat is nu juist het grote verschil met houtkrullen. Deze kunnen ook weleens stoffig zijn, maar dat is ten eerste grover en dus niet schadelijk en ten tweede geen levend organisme die de longen irriteerd.

Wees nou wijs en haal dat paard gewoon van het stro af Pling

het is raar maar waar maar de homeopaat vond het niet nodig om haar van het stro af te halen!!!ze zei da tis de oorzaak niet vna het probleem dus het maakt niks uit...

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:17

zolang je heilig in je eigen dingen blijft geloven waarom open je dan steeds topics? (niet banketstavig bedoeld)
Je hebt nu van zeker al 5 mensen die ooit een soort gelijk iets hebben meegemaakt advies gehad wat vooral op 1 ding neerkomt: haal haar van stro af. Heb ik je ook al meerdere malen gezegd.
Jij blijft geloven dat het dat niet is, maar is dat verstandig. Neem de proef op de som en probeer het eens 1 a 2 maanden zonder. Ga dan eens kijken naar resultaat.
In vrijwel 99% van de gevallen is stof en dus zeker stro de boosdoener. Misschien dat jij die 1% bent maar zou er niet al je geld op zetten.
Ik neem aan dat je paard belangrijk voor je is dus daarom snap ik niet dat je het gewoon niet probeert. Stofvrij stro bestaat ook niet, er is altijd stof in stro!!!

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:23

Ben ik toch heel benieuwd wat de oorzaak dan wel is . Ze zal straks nog wel met een ander middeltje op komen draven (ping ping). Heb je d,r ondertussen al van het stro afgehaald??

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 18:37

joss schreef:
Ben ik toch heel benieuwd wat de oorzaak dan wel is . Ze zal straks nog wel met een ander middeltje op komen draven (ping ping). Heb je d,r ondertussen al van het stro afgehaald??

de oorzaak is een virus!!!!!!!!!in haar lichaam maar geen allergie...maar moet wee rvoior controle naar de homeopaat in april dan wee tik meer wa tik doen moet...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:07

Emaartje schreef:
de oorzaak is een virus!!!!!!!!!in haar lichaam maar geen allergie...maar moet wee rvoior controle naar de homeopaat in april dan wee tik meer wa tik doen moet...

De homeopaath zegt idd dat de oorzaak een virus s wat zich in de lever schuil houd of dat nu wel of niet waar is, ik snap dat jij ervan uit gaat dat dit wel het geval is.

Datzelfde virus heeft ook de luchtwegen/longen aangepakt wat een zwakke plek in haar lijf is.
Deze zijn onstoken en erg geirriteerd stof dat uit het stro komt kan bijdragen aan extra irritatie aan de longen/luchtwegen.
Dat emaartje geen allergie voor stof heeft zoals de verschillende testen hebben uitgewezen klopt, tenminste volgens dezelfde homeopaat.
Dat houd niet dat in dat ze in minder goede periodes zoals nu daar niet gevoelig voor zou zijn, dat heeft de homeopaat ook niet gezegt, volgens mij.
Normaal gesproken als emaartje geen last heeft en gewoon in goede doen is kan zebest op stro, dan kan har lijf dat prima aan en heeft ze ook geen allergische reactie.
Als het virus weer actief wordt, want dat zit altijd in haar lijf enm het virus gaat zich dusdanig ontwikkelen en uitbreidden omdat er zoals een par weken terug niks aan gedaan werd kunnn de longen weer opgaan spelen en oa benauwdheid weer de kop op steken, in die situatie kan stro een vervelende inwerking hebben op de luchtwegen en ze is dan misschien niet allergisch voor stro, maar het irriteerd haar wel, een goede reden naar mijn inziens om daar wat aan te doen.

Dit is hoe het verhaal vd homeopaat op mij overkwam en hoe IK het begrepen heb.
Stro is dus geen oorzaak van haar benauwdheid, dat is het virus wat oa in de longen zit, maar secundair speelt de stro wel mee.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:35

Wat Cissy zegt is helemaal waar.
Ik heb zelf ook astmatische bronchitus, vroeger (lagere school) was ik 1 week thuis, 1 week op school. Tegenwoordig heb ik er gelukkig alleen last van als ik verkouden ben of de griep heb.
Maar ALS dat zo is, kan ik helemaal NIETS verdragen !! sigarettenrook (en ik rook zelf!) is al veel te veel, mijn logeerkamer boven- waar ik bijna nooit kom, dat soort dingen !ruimtes die niet verlucht zijn (huizen) krijg ik het spaans-benauwd.

Dus als jij volledige vertrouwen hebt in die homeopaat- ga er vooral mee door, maar blijkbaar heb je er geen vertrouwen in, want anders zou je niet zoveel topics plaatsen over dit onderwerp.
Je spreekt jezelf steeds tegen!

Het beste advies dat ik en iedereen hier op bokt kan geven is zoek een GOEDE DA, en beperk alle kans op vervuilde longen- daarbij, ik kan geloven dat een stalhouder "tegen" zaagsel is ivm de afvoer, maar er zijn legio oplossingen die al eerder genoemd zijn die dit probleem niet opleveren: vlas, rapsodie, aubiose, ga zo maar door.
Los daarvan, knappe vent die MIJ ervan zal weerhouden de stal te bedekken met iets wat goed is voor mijn doodzieke paard.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 22:34

Mist schreef:
Wat Cissy zegt is helemaal waar.
Ik heb zelf ook astmatische bronchitus, vroeger (lagere school) was ik 1 week thuis, 1 week op school. Tegenwoordig heb ik er gelukkig alleen last van als ik verkouden ben of de griep heb.
Maar ALS dat zo is, kan ik helemaal NIETS verdragen !! sigarettenrook (en ik rook zelf!) is al veel te veel, mijn logeerkamer boven- waar ik bijna nooit kom, dat soort dingen !ruimtes die niet verlucht zijn (huizen) krijg ik het spaans-benauwd.

Dus als jij volledige vertrouwen hebt in die homeopaat- ga er vooral mee door, maar blijkbaar heb je er geen vertrouwen in, want anders zou je niet zoveel topics plaatsen over dit onderwerp.
Je spreekt jezelf steeds tegen!

Het beste advies dat ik en iedereen hier op bokt kan geven is zoek een GOEDE DA, en beperk alle kans op vervuilde longen- daarbij, ik kan geloven dat een stalhouder "tegen" zaagsel is ivm de afvoer, maar er zijn legio oplossingen die al eerder genoemd zijn die dit probleem niet opleveren: vlas, rapsodie, aubiose, ga zo maar door.
Los daarvan, knappe vent die MIJ ervan zal weerhouden de stal te bedekken met iets wat goed is voor mijn doodzieke paard.

zeker vertrouw ik mijn homeopaat wel,,maar zekerheid pas als het echt gewerkt heeft!!!maar da tis logische natuurlijk...en, omdat jullie eers tniet geloofden wat de oorzaak was en de oorzaak zochten bij stro..maakt eik steeds wee rtopics da tklopt,maar werd er ook wel onzeker van...