Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maris schreef:O ja , dat wilde ik nog zeggen. Paarden die snel last hebben van spierbevangenheid/ EPSM ( heeft ook met de lever te maken ) gaan op een koolhydraat arm dieet ( GEEN granen meer ) , in plaats daarvan word vet aan het eten toegevoegd. Vet is namelijk een alternatieve energiebron.
Dit dieet is misschien wel voor alle paarden gezonder, maar daar zijn de wetenschappers het nog niet over eens.
Groetjes,
Maris
Maris schreef:Ja ik bedoelde olie ( brainfog !).
Eric maakt dus reclame voor zijn eigen voer ?
Groetjes,
Maris
als je iets wilt verkopen ,dan moet je promoten!

Maris schreef:O ja , dat wilde ik nog zeggen. Paarden die snel last hebben van spierbevangenheid/ EPSM ( heeft ook met de lever te maken ) gaan op een koolhydraat arm dieet ( GEEN granen meer ) , in plaats daarvan word vet aan het eten toegevoegd. Vet is namelijk een alternatieve energiebron.
Dit dieet is misschien wel voor alle paarden gezonder, maar daar zijn de wetenschappers het nog niet over eens.
Maris schreef:.
Mijn paard wordt overigens volgende week door een osteopaat bekeken, geen idee of zij ook leverproblemen kan vaststellen en ze dan kan behandelen.
Antheman, brainfog betekent gewoon een slecht geheugen en dingen door elkaar halen ( vetten en olie b.v. ). Erg vermoeiend !
Groetjes,
Maris
Maar eh, misschien lekker slapen?? ellepel schreef:ik kon t even niet zo gauw meer terug vinden maar er was ook een verband tussen te weinig magnesium in de voeding en de vorming van melkzuur.
ik heb weer even wat gecopieerd:
Magnesium speelt een rol bij de productie van tal van enzymen, vooral enzymen die energie afgeven.
Dit mineraal is ook noodzakelijk voor het goede verloop van de eiwitsynthese, het onderhoud en herstel van je weefsels .
Magnesium is ook betrokken bij de zenuwtransmissie naar en de zenuwreceptie door de spieren en bij de spiercontracties. Gebrek aan magnesium leidt dan ook, samen met kaliumtekort, tot uitdroging en te veel melkzuur, één van de belangrijkste oorzaken van spierkrampen bij zware inspanningen of bij warm weer.
)Bets schreef:Mijn paard is onder behandeling van Marijke Boinck geweest voor lever problemen, zij werkt ook aan de hand van homeopatische middelen zie ook mijn onderschrift www.cherokeepaarden.nl
Informeer bij haar anders eens. Het heeft heel goed geholpen bij mijn paard. Bekijk tandvlees ook van paard eens, vaak is het wat gelig van kleur en vaak ook wat zwart om de tanden heen te zien.
Maris schreef:Hoi,
ik heb inmiddels gelezen dat berberis vaak voor de nieren wordt gegeven, niet voor de lever. Maar misschien dat het bij Bonusan anders zit .
Wortelen schijnen erg goed te zijn voor de lever, maar bevatten weer veel suikers.
klopt het dat als een paard leverproblemen heeft, hij/zij dan ook meer mineralen nodig heeft ???
Groetjes,
Maris
Citaat:Berberis kan gebruikt worden voor alle maag- en leverklachten. Ook voor nierzwakte, niergruis en bemoeilijkte urinelozing. Het is tevens een goed middel bij galstenen. De ervaring heeft geleerd dat het ook is in te zetten bij reumatische ziekten. Berberis stimuleert de reinigende werking van de uitscheidingsorganen. De antiseptische eigenschappen maken het een waardevol middel bij intoxicaties van de ingewanden.
Indicaties: kolieken bij lever- en galziektenconstipatie of diarree met bleke ontlasting, aambeien, anusfistelsuitputting, gebrekkige eetlust; dyspepsiegeelzucht, schimmelinfecties (uitwendig toepassen)reumatische ziekten, oedeem

)?