Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vlimmen schreef:Cassidy schreef:Ik zou mijn hengst altijd op een dierenkliniek laten castreren. Ik zou daarbij kiezen voor de laparoscopische methode, via de flank. Ik weet van een bokker (die hier helaas niet meer komt) dat ze haar paard staand heeft castreren en dat is ook heel goed bevallen.
Een paard laparoscopisch castreren zou ik alleen doen bij een klophengst. Er bestaat namelijk een kans dat de castratie niet lukt en dat de testikels toch nog hormonen produceren waardoor het paard hengstengedrag vertoont.
Als dat zo is moet hij alsnog liggend worden gecastreerd. Bovendien is het veel duurder
Als je je paard op een kliniek (dus liggend) laat castreren is het veilig en is de kans op complicaties (nabloeden, ontsteking ed) het kleinst
melisjuh schreef:ik ga volgende week naar een man die heel vaak paarden castreerd.
Die doet dat ook staand eerst verdoofd hij ze gewoon en dan in de ballen (dat is het ergste moment) en dan doet hij de ingreep en is het klaar.duurt 20 minuutjes en kost 30 euro.
Legaal???
)Sugar schreef:Ik zal altijd kiezen voor staand casteren.
Ik heb mijn paard liggend laten casteren en het 1 probleem na het andere!!
De casteratie heeft mij alles bij elkaar (door alle problemen/fouten) een goede € 3000,- gekost En dat is niet erg, omdat mijn paard weer helemaal gezond is, maar het was niet nodig geweest!!