Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kiana schreef:Let op ! 1 spuit is voor 545 kg.
Meavey schreef:Equest mag je niet geven aan paardjes onder de 200 kg, bij mini´s is het dus absoluut not-done.
De reden is dat andere wormmiddelen flink overgedoseerd kunnen worden zonder problemen, als je per ongeluk teveel equest geeft aan een mini kan dat dodelijk zijn. 3 x de normale hoeveelheid kan al dodelijk zijn terwijl je bij andere middelen veilig 20 tot 200 keer de normale hoeveelheid kan geven zonder bijwerkingen.
In amerika zijn meerdere minipaardjes eraan overleden en/of hebben hun veulen geaborteerd, daar heet het middel anders maar allemaal op basis van moxidectine.
Equest komt er bij mij dus nooit meer in!
Alvaron schreef:kiana schreef:Let op ! 1 spuit is voor 545 kg.
De nieuwe spuiten van Equest zijn nu voor 570 kg, ietsje meer dus.
en hij heeft ook geen rare bijwerkingen gehad, op het feit na dat zn mest wat dunner is..
sweet_angel schreef:Ik moet van mijn DA mijn pony, omdat hij last had van wormen, volgende week een equest geven. Nou kreeg ik laatst een pb van iemand hier, en die vertelde, dat zij slechte ervaringen heeft gehad met Equest.. Wat er precies was, weet ik niet meer.. Maar hij had moeite met blijven staan oid.... Hebben meer mensen hier last van gehad...? Zo,ja, wat zouden jullie me dan aanraden?
en na 2 dagen was haar ontlasting weer normaal (die was voor de behandeling regelmatig papperig) en haar buik minder opgeblazen. Verder geen bijverschijnselen gezien. Ik had eerst bij de DA nagevraagd of ik het haar wel mocht geven, en dat was geen bezwaar. jiperdepip schreef:hoe zit het dan met Eraquell?
is die ook goed, ik heb een goeie nodig voor mijn 2 jarige die last heeft van "baby bloedworm"