Melanomen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

Re: Melanomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:51

HEy Kim succès en laat je me iets weten?

Ik heb een Andalusier van 6 j gekocht 1 j en half geleden. Verlede september gemerkt dat hij diep IN zijn oor een melanoom had...In paniek Da doen komen, en dan naar Gent gestuurd...
Hij is daar een aantal dagen gebleven en ze hebben hem geopereerd en uitgehaald.Het zat heel diep en zijn niet zeker dat alles weg is maar hij heeft ook een chemo kuur gehad erna in de plaats waar het zat..
Ondertussen zijn we 6 maanden verder...en ik mag er niet aan denken want ik heb zo een schriek...hij is nog zo jong en wil hem niet verliesen..
Het is afwachten...en goed in het oog houden zeiden ze...als het terug komt, moet hij weer binnen in de kliniek..
Ik weet niet of het goed of kwaadaardig was/is....heb de resultaten niet gehad...ga trouwens eens bellen !
Hij zelf heeft er nooit last of pijn aan gehad maar de Da zei wel dat hij zijn oor helemaal verstopte en daardoor niet goed meer oorde..
Hij is in super vorm in ieder geval.

Ik heb ontzettend veel gezocht over melanomen maar eigenlijk is er niet echt iets dat helpt uiteindelijk.

http://Hier een site http://www.miravalandalusians.com/garbo ... url]

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:12

Interessant topic ... iedereen zegt alleen wat anders Cool
Maroushah heeft al sinds dat ze 2 was melanomen, maar ze heeft er tot nu toe geen last van. Waarschijnlijk worden ze wel een keer weggehaald omdat 1tje erg groot wordt en ook open gaat en ze krijgt nu ook een bultje op d'r rug.
Wat ik ervan begrepen heb is dat melanomen vooral bij schimmels voorkomen (en sommigen zeggen ook nog vaker bij arabieren) en dat het dan over het algemeen goedaardig is. Als niet-schimmels melanomen krijgen zouden ze wel vaak kwaadaardig zijn.
Ik denk wel dat veel mensen niet eens weten dat hun paard evt. melanomen heeft. Toen iemand hoorde dat Maroush melanomen had, kwam diegene erachter dat haar schimmel ook zulke bultjes had en bovendien is het misschien ook niet altijd duidelijk ... bij Maroushah twijfelde de DA bij sommige bultjes ook tussen melanomen, talgophopinkjes en een oud litteken ...

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:23

Meestal als ze beginnen te bloeden en geinfecteerd zijn, dan zijn ze kwaadaardig...

2jaar...ocharme..en ik was al Verdrietig omdat de mijne zo jong was ...

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:29

Ja ze vindt zichzelf ook vooral erg zielig als er naar gekeken wordt ...
Maar volgens de DA was het niet kwaadaardig (hij had er cellen uitgehaald om te bekijken ... ben ff vergeten hoe dat heet Tong uitsteken) en er komt ook geen bloed uit, maar een beetje zwartige troep Lips are sealed

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:54

Maroush schreef:
Ja ze vindt zichzelf ook vooral erg zielig als er naar gekeken wordt ...
Maar volgens de DA was het niet kwaadaardig (hij had er cellen uitgehaald om te bekijken ... ben ff vergeten hoe dat heet Tong uitsteken) en er komt ook geen bloed uit, maar een beetje zwartige troep Lips are sealed

ja vies bij de mijne was dat ook , en t is zo dat we in zijn oor gaan voelen en kijken zijn anders wisten we het niet...zijn oor haartjes waren vol vies zwarte troep..en de melanoom zelf was ene beetje aan het bloeden... Verdrietig

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:19

Ow jeetje ... hoop maar dat het niet meer terugkomt Ach gut

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:19

Hoe zien deze er precies uit? Als bulten?

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:50

Ja zwarte bultjes. Maar als ze klein zijn zit er meestal nog wel gewoon haar overheen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:34

Dat melanomen alleen bij schimmels voor zouden komen is totaal niet waar, mijn zwarte volbloed had er een met een doorsnee van 2 centimeter op zijn flank zitten. Hij heeft er nooit last van gehad, alleen in de zomer ging het wel eens wat schilferen en hield ik het vettig omdat ik ooit gehoord had dat ze zich kunnen verspreidden als ze gaan bloeden.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:32

Cayenne schreef:
Dat melanomen alleen bij schimmels voor zouden komen is totaal niet waar, mijn zwarte volbloed had er een met een doorsnee van 2 centimeter op zijn flank zitten. Hij heeft er nooit last van gehad, alleen in de zomer ging het wel eens wat schilferen en hield ik het vettig omdat ik ooit gehoord had dat ze zich kunnen verspreidden als ze gaan bloeden.

Wel meestal bij schimmels ...

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:54

Eerder had ik gezegd dat melanomen in het oog bijna altijd kwaadaardig zijn, en er was toen een reactie dat om het oog niet kwaadaardig hoeft te zijn. Dat klopt, wat ik bedoelde was echt ín het oog, in de oogbol, niet om het oog heen.

duppie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:12

Ik heb de stap genomen, deze week gaat dat kreng er af. Ik kan haar zij bijna niet eens poetsen zonder een paar tanden op bezoek te krijgen. Ze heeft er teveel last van, dus hasta la vista..... }>
Ik ben benieuwd hoe het gaat...

gr kimberley

duppie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:29

Zo die is weg...

Vrijdag de da op bezoek gehad en die heeft die melanoom verwijderd. Het was niet echt een moeilijk karweitje, ging vrij snel. Het was een mooie gladde gezwel en het zag er naar uit dat er geen uitzaaiingen waren.

Het ging allemaal goed tot zondag, ik pakte haar uit de paddock en ging kijken hoe het ging. Was de wond helemaal open gescheurd, dr zat toch te veel spanning op, dus da er weer bij...nieuwe hechtingen en ondersteunende hechtingen en nu gaat het goed.
Vandaag schoongemaakt, de wond was al zo goed als dicht, gaat best snel...als die dame er nu maar afblijft dan gaat het goed..... Knipoog
En als het zo goed blijft gaan, kan ik volgende week er al weer op zitten ( wel zonder zadel nog), dus ik blij en paardje weer blij.

groetjes kimberley