Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

opala schreef:Tja de overgang naar ijzerloze hoeven vergt tijd, lees onderstaand boek en je snapt waarom.

opala schreef:Waar ik niet tegen kan is: te merken dat jullie ergens bij voorbaat tegenin gaan terwijl je het boek niet gelezen hebt. We hebben het allemaal goed met ons paardje voor, dat vooropgesteld. Wat werkelijk goed is voor je paard, wordt uit de doeken gedaan in dit boek. Zodra je het boek hebt gelezen, spreken we elkaar weer oké. Graag zelfs van mijn kant. Wil je weten hoe je in het bezit komt van dit boek, laat het dan even per pb weten.

Jantien schreef:Het lijkt me logisch dat het voorgaande topic (dat Hetja hier al ergens gelinked heeft) niet zonder reden op slot is gegaan.
Wanneer dit topic op dezelfde manier verder gaat, en er geen fatsoenlijke discussie gevoerd kan worden blijft het zeker geen 20 pagina's open.
Geef mij aub ongelijk, en bewijs dat Bokkers wel tot nuttig discussiëren in staat zijn.

Citaat:Nogmaals, ik ga nergens tegen in, ik ben hard op zoek naar een oplossing voor mijn pony, die ik voorlopig heb gevonden in de ijzers.
Zoals je zelf al zegt, ijzerloze hoeven vergt tijd, maar hoeveel tijd is reeel, mijn pony is inmiddels 22 en ik heb haar vaker slecht dan goed zien lopen, moet ik haar dan nog langer laten lijden door haar weer anders te laten lopen..... (Tis een keiharde voor zichzelf, da's ook de reden dat ze er nu nog is)

shana schreef:ik geef je 100% gelijk als je zegt dat dit topic op slot gaat als het zo verder gaat !
ik had me voorgenomen om op zulke topics niet meer te reageren maar als ze gaan zeggen dat mensen die hun paarden met ijzers zetten geen echte paardenliefhebbers dan gaat me dat echt wel te ver !
dus sorry voor mijn reactie maar zulke uitspraken vind ik echt veel te ver gaan !!

Cowgirl schreef:
Ik zou je pony dan lekker op die ijzertjes laten staan.
Paard gelukkig zonder pijn en baasje ook...waarom zou je dan , zeker op deze leeftijd, nog willen veranderen.
Ik ben ook voorstander van zonder ijzers maar soms kun je gewoon niet anders.
Soms is een ijzer gewoon pure noodzaak bv bij een verwonding ofzo.
Of woont er bij jou in de buurt simpelweg geen smid die natuurlijk bekapt of ze zijn peperduur.
shana schreef:[zulke uitspraken vind ik echt veel te ver gaan !!
[/quote]
. Paardengezondheid is een emotioneel onderwerp. Ieder is daar individueel verantwoordelijk voor en hoe je dat invult, dat is ook je eigen verantwoordelijkheid. 
Citaat:k wil dat het liefste ook niet veranderen, probleem is alleen dat haar hoeven dus niet echt willen groeien en dat dat met ijzers dus voor aardig wat problemen kan zoeken, blootvoets (dus op de straal, waardoor de hoef dus zou moeten groeien) zouden ze volgens de theorie van de NB weer beter moeten gaan groeien en dus ook weer moeten lopen, maar is het ook eerlijk tegen over de pony om haar nu weer 'pijnlijk' te laten lopen.....

opala schreef:
Waar het voor de een te VER gaat, kan het voor een ander het begin betekenen van
een nieuw inzicht. En nogmaals iedereen heeft het beste met z'n paardje voor en is een echte paardenliefhebber. Maar mijn onderschrift trekt zo wel de aandacht. Paardengezondheid is een emotioneel onderwerp. Ieder is daar individueel verantwoordelijk voor en hoe je dat invult, dat is ook je eigen verantwoordelijkheid.
Hetja schreef:
Ik wil dat het liefste ook niet veranderen, probleem is alleen dat haar hoeven dus niet echt willen groeien en dat dat met ijzers dus voor aardig wat problemen kan zoeken, blootvoets (dus op de straal, waardoor de hoef dus zou moeten groeien) zouden ze volgens de theorie van de NB weer beter moeten gaan groeien en dus ook weer moeten lopen, maar is het ook eerlijk tegen over de pony om haar nu weer 'pijnlijk' te laten lopen.....
Arabesk schreef:De uitspraak die hier boven genoemd wordt sta ik niet achter. Ik ga er van uit dat iedereen het beste met zijn of haar paard voor heeft. Dus aub niet weer die zinloze discussie over zendelingengedrag etc.
nienke07 schreef:*knip*
Ik ben erg voor NB, om allerlei al veel genoemde redenen....maar je zal mij nooit horen zeggen dat ik mensen die er anders over denken geen echte paardenliefhebbers vindt..
*knip*..
shana schreef:Arabesk schreef:De uitspraak die hier boven genoemd wordt sta ik niet achter. Ik ga er van uit dat iedereen het beste met zijn of haar paard voor heeft. Dus aub niet weer die zinloze discussie over zendelingengedrag etc.
bedankt om dit bericht te plaatsen , een bewijs dat niet alle mensen die kiezen voor nb zulke idiote uitspraken plaatsen !
bedankt arabesk voor deze rechtzetting !

Kinke schreef:Misschien heb ik het gemist Hetja, maar je had toch nog niet geprobeerd om NB toe te passen? Het is de vraag of ze pijnlijk gaat lopen. Mijn zwaar hoefbevangen paard heeft na haar eerste "natuurlijk" bekapbeurt geen seconde gevoelig gelopen.
Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken of je wel of perse geen ijzers wilt gebruiken en van daaruit verder moet puzzelen hoe je het aan wilt pakken.
Riant schreef:een nieuw inzicht, is geen waarheid en geen feit
Hetja schreef:Kinke schreef:Misschien heb ik het gemist Hetja, maar je had toch nog niet geprobeerd om NB toe te passen? Het is de vraag of ze pijnlijk gaat lopen. Mijn zwaar hoefbevangen paard heeft na haar eerste "natuurlijk" bekapbeurt geen seconde gevoelig gelopen.
Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken of je wel of perse geen ijzers wilt gebruiken en van daaruit verder moet puzzelen hoe je het aan wilt pakken.
Ik heb idd nog niet geprobeerd om haar natuurlijk te laten bekappen, wel heeft ze een hele tijd zonder ijzers gelopen, dit was echt een drama.... Vandaar dat ik wat mogelijkheden wil bekijken van NB. Wel of niet ijzers maakt mij in het geval van mijn pony niet uit, ik wil gewoon dat ze zonder pijn goed kan lopen (dit lukt nu met ijzers, alleen groeien de hoeven dus niet goed) Ze staat nu op ijzers, maar zodra haar hoeven te kort worden om nog beslagen te kunnen worden moet ik toch wel iets anders proberen, vandaar....