Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Autistisch zal het zeker niet zijn, ik denk dat ik een vrij slim paard heb.
Citaat:het zal er ongetwijveld mee te maken hebben, dat op het moment als er een paard passeert, en hij er niet bij kan in de stress raakt, omdat hij zijn woede niet kwijt kan. Bob heeft in de tijd dat hij mij was natuurlijk wel een mega verandering gemaakt de laatste 2 jaar. Van een erg gespannen heet onbereikbaar paard, is hij veranderd in een paard dat zijn ontspanning nu wil vinden, en ook vrijwel goed onder controle heeft. Hij doet zijn best en accepteerd nu vrijwel alles van me en pakt het ook erg snel op. Dat lichtgevoelige en snel geraakte zit er onder het rijden niet meer zo in, omdat ik ook rustiger geworden ben, echter onder het poetsen is het wel erg. Toen ik hem pas kreeg kon ik hem niet eens normaal poetsen omdat hij erg zenuwachtig, druk en bewegelijk werd. Na verloop van tijd is die veranderd, ik mag hem wel poetsen, vind hij niet erg, maar stil staan vind hij nog steeds moeilijk. Als iemand langskomt en hem onverwachts aanraakt kan hij daar erg nijdig om worden, ik mag in principe overal aanzitten, maar ook met een staartzwiep. In omgang is hij verder wel heel ontspannen, hij vind het heerlijk om te babbelen samen met de stalgenoten waar ik bij sta te babbelen. Je ziet ook duidelijk aan hem dat zijn lichaam dan ontspannen is, ook als hij in stal staat.
ShannaY schreef:Ik ga iig zowiezo een goede duidelijke brief opstellen naar BIT, al word het geen vraag van de maand, dan word de vraag misschien wel beantwoord.
gijsenkim schreef:Wat een gek iets..............
als hij ook geirriteerd reageert als jij zijn borst aanraakt.......... dan zou je denken dat hij daar iets heeft wat hem jeukt/ pijn doet.
Maar hij doet het ook als er andere paarden langs zijn box lopen....... dat zou weer uit opwinding zijn.......
er moet ergens een logisch verband zijn..........
unamie schreef:wat een apart gedrag zeg![]()
volgens mij zou hij heel goed pijn kunnen hebben (op z'n borst)
en dat het daarna een vervelende gewoonte is geworden
laat hem eens nakijken door een fysiotherapeut om te kiijken of ze wat bijzonders kunnnen vinden
unamie schreef:misschien zou je het aan een paardengedragstherapeut kunnen vragen... wat de reden is dat een paard zichzelf dit aan doet![]()
iemand vertelde me jaren geleden ook zoiets.. en ik moet eerlijk zeggen ik geloofde er toen niets van
Tulandro schreef:unamie schreef:misschien zou je het aan een paardengedragstherapeut kunnen vragen... wat de reden is dat een paard zichzelf dit aan doet![]()
iemand vertelde me jaren geleden ook zoiets.. en ik moet eerlijk zeggen ik geloofde er toen niets van
Waar geloofde je toen niks van?
unamie schreef:
zij overdrijft nogal eens en ze zei dat ze een draver kende die de lappenvlees van z'n eigen lijf scheurde![]()
tja... daar geloofde ik dus niets van
ShannaY schreef:unamie schreef:
zij overdrijft nogal eens en ze zei dat ze een draver kende die de lappenvlees van z'n eigen lijf scheurde![]()
tja... daar geloofde ik dus niets van
De reactie die zij plaatst heb ik ook totaal niks aan, gewoon niet op reageren