Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dewi schreef:Ok,ok... ik wil niemand beledigen met wat ik zeg.
Het laatste wat ik erover kwijt wil is dat je niet altijd direct met dressuur kan starten bij paarden met rugklachten, soms kun je beter eerst therapeutische oefeningen doen om je vervolgens te verdiepen in klassieke rijkunst, al dan niet onder begeleiding van AdB.
Soms kunnen ook manueel therapeuten, fysiotherapeuten, homeophaten, accupuncturisten etc. etc. helpen. En soms kun je er gewoon niks meer aan doen.
guusje schreef:volgens mij kunnen we er eindeloos over door discussieren zonder het er misschien wel ooit over eens te worden!!!
Maar goed dat maakt niet uit, zonder discussie geen bokt!!!!
Sommige paarden zijn gewoon ontzettend moeilijk te rijden en kunnen bij het kleinste foutje van de ruiter onregelmatig gaan. Het vereist ontzettend veel kennis en gevoel om deze paarden correct te laten bewegen.
Als je goed rijdt dan heb je geen fysio , accupuncturist of wat voor een therapeut dan ook nodig. Dan hou je je paard soepel en gymnastiseer je je paard met het rijden.
En dat er gevallen zijn die niet in eerste instantie met dressuur te helpen zijn dat kan zo zijn , maar dat heb ik nog niet meegemaakt......
ik ben ook erg benieuwd welk paard, die op adb´s site staat als succes verhaal slechter is gaan lopen, maar daar heb ik al even op gepb´t.
Maar daar zal je wel overheen gelezen hebben.
frunnik schreef:[
Het gaat hier over een paard met kissing spines, en dat gaat niet zomaar overMaar daar zal je wel overheen gelezen hebben.
[/quote]

frunnik schreef:guusje schreef:Nog even over het topic, goed rijden voorkomt en geneest kissing spines.
Dit is wel erg kort door de bocht. Er zijn paarden die hun hele leven in de wei staan of dienst doen als fokmerrie en toch kissing spines ontwikkelen.
Correct leren rijden kan een hoop narigheid voorkomen, het duurt alleen zo verdomde lang voordat iemand echt goed en correct leert rijden.