gaat nooit meer over!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dewi

Re: gaat nooit meer over!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:32

Ok,ok... ik wil niemand beledigen met wat ik zeg.

Zoals ik al eerder zei is AdB vast goed in het lesgeven in klassieke rijkunst. Verschillende klachten kunnen overgaan met zulke training. Dat is dus ook gebleken uit jullie goeie ervaringen met hem.
(Ik ken helaas ook verschillende paarden die er rotter vandaan kwamen - 1 ervan stond zelfs als suc6-story op zijn site vermeld )
Ik vind het aleen jammer dat hij zich opsteld zo van: ik weet het beter
Hij weet vast veel, maar zeker niet alles.

Het laatste wat ik erover kwijt wil is dat je niet altijd direct met dressuur kan starten bij paarden met rugklachten, soms kun je beter eerst therapeutische oefeningen doen om je vervolgens te verdiepen in klassieke rijkunst, al dan niet onder begeleiding van AdB.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:36

Dewi schreef:
Ok,ok... ik wil niemand beledigen met wat ik zeg.

Het laatste wat ik erover kwijt wil is dat je niet altijd direct met dressuur kan starten bij paarden met rugklachten, soms kun je beter eerst therapeutische oefeningen doen om je vervolgens te verdiepen in klassieke rijkunst, al dan niet onder begeleiding van AdB.

Helemaal mee eens Knipoog Soms kunnen ook manueel therapeuten, fysiotherapeuten, homeophaten, accupuncturisten etc. etc. helpen. En soms kun je er gewoon niks meer aan doen. Ach gut

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:49

volgens mij kunnen we er eindeloos over door discussieren zonder het er misschien wel ooit over eens te worden!!!
Maar goed dat maakt niet uit, zonder discussie geen bokt!!!!

Sommige paarden zijn gewoon ontzettend moeilijk te rijden en kunnen bij het kleinste foutje van de ruiter onregelmatig gaan. Het vereist ontzettend veel kennis en gevoel om deze paarden correct te laten bewegen.

Als je goed rijdt dan heb je geen fysio , accupuncturist of wat voor een therapeut dan ook nodig. Dan hou je je paard soepel en gymnastiseer je je paard met het rijden.

En dat er gevallen zijn die niet in eerste instantie met dressuur te helpen zijn dat kan zo zijn , maar dat heb ik nog niet meegemaakt......

ik ben ook erg benieuwd welk paard, die op adb´s site staat als succes verhaal slechter is gaan lopen, maar daar heb ik al even op gepb´t.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:27

[quote="guusje
En dat er gevallen zijn die niet in eerste instantie met dressuur te helpen zijn dat kan zo zijn , maar dat heb ik nog niet meegemaakt......
[/quote]

of bedoel je extreme gevallen, bijvoorbeeld als een paard net hersteld is van een flinke breuk of ander zwaar letsel beschadiging heeft opgelopen???
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen....

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:31

Ik wil hier ook graag iets over zeggen, mijn paard was lichamelijk niet in orde, zijn lever en nieren functioneerden bijna niet meer en mijn paard heeft zware spierverzuring gehad, door middel van Marijke Boinck(www.cherokeepaarden.nl) te samen met haar dochter Daphne (die ook leerling van Antoine is) is mijn paard weer helemaal in orde. Marijke is holistische therapeute. De dingen die zij voelde en merkte bij mijn paard, kwamen overeen met de training die Antoine mij voorlegde. Marijke houd zich objectief t.o.v. trainingsmanier wat wij uitoefenen (zij gaat zich daar niet in verdiepen), zij voelt dingen aan en geeft mij advies. Nu blijkt dat de dingen die zij zegt, overeen komen zonder overleg met Antoine dat ik bepaalde spieren op moet rekken of bepaalde houding van paard moet vragen.
Dus ik wil wel even zeggen dat nu gezegd word dat Antoine geen "medische" achtergrond heeft, ten eerste wie zegt dat! Vind ik niet fair, ik denk dat hij heel goed weet hoe paard in elkaar zit en hoe paard functioneert en als paard niet juist staat vanwege problemen, weet hij heel goed hoe hij dit op moet lossen. Als hij die achtergrond niet wist, kon hij het ook niet oplossen.
Wat ik ook heel apart vind, is dat mensen het allemaal zo goed weten, maar komen ze in de problemen en dan... wat moeten ze doen. Ze gaan naar klinieken en DA. Deze keuren paarden af en kunnen naar de slacht. Sommige eigenaren willen dit niet en komen bij antoine terecht, waarom krijgt hij die paarden wel goed dan?
Waarom moet dit eerst gebeuren. Hij kan dan wel weer de problemen oplossen.
Iedereen zegt wel van: problemen kun je voorkomen door klassieke rijkunst uit te voeren. Dat klopt ook, maar in praktijk blijkt gewoonweg dat er nog zoveel onbegrip is tussen ruiter en paard en dat mensen gewoonweg verkeerd rijden. Of door verkeerde instructie of door weinig gevoel te hebben. Praktijk blijkt gewoonweg dat er veel jonge paarden bij de slacht komen!! Dat is gewoonweg bewezen. En als ieder van ons anderen daarmee helpen kan, proberen paarden en ruiters weer op de rails te krijgen en weer elkaar plezier gunnen en geen blessures te krijgen, dan zeg ik: DAT IS PAS PAARDRIJDEN EN GEVOEL HEBBEN EN ELKAAR BEGRIJPEN!!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:52

guusje schreef:
volgens mij kunnen we er eindeloos over door discussieren zonder het er misschien wel ooit over eens te worden!!!
Maar goed dat maakt niet uit, zonder discussie geen bokt!!!!

Sommige paarden zijn gewoon ontzettend moeilijk te rijden en kunnen bij het kleinste foutje van de ruiter onregelmatig gaan. Het vereist ontzettend veel kennis en gevoel om deze paarden correct te laten bewegen.

Als je goed rijdt dan heb je geen fysio , accupuncturist of wat voor een therapeut dan ook nodig. Dan hou je je paard soepel en gymnastiseer je je paard met het rijden.

ik ben ook erg benieuwd welk paard, die op adb´s site staat als succes verhaal slechter is gaan lopen, maar daar heb ik al even op gepb´t.

Het gaat hier over een paard met kissing spines, en dat gaat niet zomaar over Knipoog Maar daar zal je wel overheen gelezen hebben. Haha!

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:17

frunnik schreef:
[

Het gaat hier over een paard met kissing spines, en dat gaat niet zomaar over Knipoog Maar daar zal je wel overheen gelezen hebben. Haha!
[/quote]

Ik zeg toch niet dat kissing spines zomaar weer over gaat. Door je paard correct te rijden heeft ie er iig geen last meer van. Doordat het paard de rug wegdrukt kunnen de wervels tegen elkaar aankomen. Als je het paard door de rug rijdt dan komen de wervels weer op de juiste plaats en komen de wervels dus niet meer tegen elkaar en heb je dus geen kissing spines meer.

Nu las ik gister bij een ander topic dat de rugwervels van het paard van diegene die dat topic gestart heeft, al helemaal met elkaar vergroeid zijn. Nu heb ik zelf nog nooit een paard gezien die het dus zo erg had, maar vergroeide wervels gaan natuurlijk niet ineens van elkaar door correct te rijden, lijkt me.

Wervels die enkel tegen elkaar aan komen kunnen weer op de juiste plek komen door juist te rijden- Ik weet alleen niet hoe erg het paard het heeft van degene die dit topic heeft gestart.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:57

dewi bedankt voor je pb´tje. Jij zegt dat dat paard nog meer medische problemen had. Daar kan ik verder niet over oordelen. Ik vertel alleen dingen die ik met eigen ogen heb gezien...
Ik weet nog (lees : nog!!!!!) niet over welk paard het gaat
Jammer dat je geen naam wil noemen, maar misschien ook wel begrijpelijk omdat het niet over jezelf gaat.

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 16:36

frunnik schreef:
guusje schreef:
Nog even over het topic, goed rijden voorkomt en geneest kissing spines.

Dit is wel erg kort door de bocht. Er zijn paarden die hun hele leven in de wei staan of dienst doen als fokmerrie en toch kissing spines ontwikkelen.
Correct leren rijden kan een hoop narigheid voorkomen, het duurt alleen zo verdomde lang voordat iemand echt goed en correct leert rijden. Knipoog

Ik heb ook gevraag dof het an mij lag maar dat is niet zo. Ik rijd haar nu op en andere manier waardoor ze beter loopt en ik kan ook gewoon weer wedstrijden met haar rijden. Knipoog

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 15:19

laatse nieuws over chanty m epaar dover haar rug

ik ben erg trots op chanty na en moeilijke tijd en misschien ook een pijnlijke tijd loopt chanty weer een stuk beter. ik rijd nu ook weer wedstrijden met succes

ik wil jullie bedanken voor de goede tips en ik denk dat ik wel wat aan gehad heb

dus nogmaals BEDANKT

groetjes Tong uitsteken Knipoog

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 19:32

is er niemand die nog wat te zeggen heeft????

of is er niemand blij voor mij Knipoog

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:51

Ben blij

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 17:46

Een heel vreselijk bericht is dit..

ZE had heel erg veel last van haar rug dat vrijdag de DA is geweest en die zei dat we haar beer konden laten inslapen..

Maandag 26 september 2005 hebben we chanty laten inslapen. Het is echt heel erg moeilijk allemaal om zon beslissing te nemen.

Als jullie hierover iets te zeggen hebben dan kun je reageren bij verslag van de dag en dan paard word ingeslapen..

Ik zou het zeer fijn vinden als iemand reageert

groetjes..

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:49

Heel spijtig te lezen dat het echt niet meer ging. Ik weet wat je voelt, heb mijn paard Gamble net voor de vakantie ook ivm kissing spines weg moeten brengen. Soms moeten we een moeilijke beslissing nemen maar dat hoort bij heb hebben van dieren. Moedig van je om in te zien dat het voor je paard niet langer zo gaat. Ik wens je veel sterkte toe en kan uit ervaring zeggen dat de zon ook weer gaat schijnen, ooit.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:40

\hai chanty, kl@te voor jou en je beessie! weet hoe moeilijk het is om te accepteren dat iets niet meer te genezen is. Blijf achter je keuze staan, veel sterkte gewenst....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:00