oosterhoff schreef:Ik hoop maar dat het ooit over gaat want elke keer die hoeven behandelen. Ik wordt er echt een beetje gek van.
Alle tips zijn ook voor mij welkom maar ik ben eigenlijk echt op zoek naar een "paardenmiddel" om het zo maar te zeggen.
Mijn ervaring is dat het nooit helemaal over gaat. Je kunt het goed onder controle houden, maar het kan zo weer terugkomen als het paard bijv veel in een natte wei staat. Het ene paard is er gevoeliger voor dan het andere, is tenminste mijn ervaring. Ligt ook een beetje aan de vorm van de hoef: paarden met smalle kleine hoeven met nauwe straalgroeven, schijnen er sneller last van te hebben dan die met grote, 'ruime' hoeven, waar het vuil makkelijk uitvalt en de straalgroeven meer 'lucht' krijgen. Zo hebben wij nu twee 2-jarigen die in dezelfde stal, paddock en wei staan, de een heeft keiharde stralen, en de ander vrij zachte stralen, die kan nog wel eens rotstraal ontwikkelen als je het niet in de gaten houdt. Bij paarden die gevoelig zijn voor rotstraal, moet je gewoon extra aandacht besteden aan de hoeven.
)