paars schreef:je zou ook nog extra 2 x per dag een uurtje de benen nat kunnen bandageren. Bandage er eerst eromheen draaien en dan nat maken. Da's beter omdat de bandage als ie opdroogt niet te strak kan gaan zitten. na een half uur met een gietertje weer natmaken.
Dit snap ik niet..hoefbevangenheid zit tenslotte alleen in de hoef. Verder wil ik een pony dat net wat opknabbelt na ziekte niet onnodig nat maken, trekt tenslotte ook weer kou aan. Maar de tegels van haar uitloop halen blijkt de gouden uitkomst, de eigenarresse vertelde dat ze sinds 23-2 geen warme hoeven meer had. Ze krijgt nog steeds pijnstillers, maar dat wordt ook afgebouwt van 2 naar 1 per dag. Aan een muilkorf heeft de eigenarresse ook zitten denken, voornamelijk omdat Maicka aan niets anders als eten kan denken, en dus risico loopt in de wei teveel te bunkeren.
Verder sta ik enorm van te kijken hoe snel ernstige hoefbevangenheid zelfs kan genezen. Dacht altijd dat het einde oefening was zo gauw het hoefbeen gekanteld was!
Ik heb ook niets gemerkt aan Jumper, was gewoon net zo gek als de andere privépaardjes!
Moet nu dus ook aan disipline gaan werken met Maicka, ik zie mezelf ook niet veilig met haar wandelen (M'n hand is nog steeds niet genezen van de dreun die ze me verkocht toen ik haar naar de wei bracht, voor ze ziek werd. Extra aan een kort touw, maar die achterbenen zijn leniger dan ik dacht!)
) Op hoofcare had ik ook al gekeken, maar dat gaat voornamelijk over ernstige hoefbevangenheid. Gelukkig valt Maicka daar niet onder.