contact met ringworm, en nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BiancUgo

Re: contact met ringworm, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:37

Nou Ik weet dat ringworm of andere schimmels een incubatie tijd hebben van zes weken..en raad je aan zelf ook goed voor je eigen uit te kijken..

Bij ons op stal was er ook en pony met schimmel en echt binnen twee weken stond de hele stal met schimmel ..erg fijn maar helaas doe je er weinig aan.

Jonge paarden zoals die van mij zijn er erg gevoelig voor omdat deze nog geen imuunsysteem opgebouwd hebben en zijn dus veel vatbaarder ervoor.

Maar goed behandeld met imavarol wat perfect werkt en ingeent tegen schimmel met de inenting die hierboven ergens genoemd wordt.

Paard inmiddels schimmel vrij...honden en katten ook niets opgelopen...
maar helaas de arme ik wel...ringworm op mijn onderarm fijn hoor iedere dag smeren en verschrikkelijke jeuk ik weet nu ook wat de arme paardjes doorstaan als ze schimmel hebben.

Maar goed ik ben er nu bijna vanaf komt er waarschijnlijk weer een nw plekje op mijn arm weer smeren dus.

Dus wil ik iedereen er goed op wijzen gebruik bij het behandelen van je paard altijd handschoen en zorg dat je je armen niet bloot legt ondanks dat je met water bezig bent!