4 wervels schoft totaal kapot.....:-(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

Re: 4 wervels schoft totaal kapot.....:-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 10:32

daantjuhhh schreef:
tja, ik weet precies hoe je voelt!
mijn pony is van de zomer afgekeurd..

wat doe je ermee..
weide paardje,
recreatie adres zoeken.
slacht.
ik vind t erg moeilijk.
die van mij is pas 8 jaar en nog veelste levendig om een einde aan zn leven te maken..

hij is nu maar ff weidepaardje!
in t begin was t ook een bommetje, maar daar wennen ze wel aan.
na verloop van tijd weten ze niet meer anders dan dat ze de weide ingaan en is die van mij ook geen echt bommetje meer.
hij bokt wel eens op wei en scheurd wel eens, maar dat is puur vrolijkheid!

in hun eerst 3 jaar van hun leven waren ze ook weidepaardjes!
als de conditie minder word, gaat t echt bommetje zijn ook over!

Dank je wel voor je reactie. Ik heb gelukkig 3 maanden "uitstel" gekregen zullen we maar zeggen. Ik ben echt heel benieuwd hoe Gamier het leven als weidepaardje op zal pakken.

Natuurlijk kijk ik naar de toekomst en ik hoop dat ik ooit recratief met hem aan de slag kan al is dat misschien edele hoop.... Een adres zoeken voor hem waar hij als weidemaatje kan fungeren.... Ik denk dat heel moeilijk zal worden want wees eerlijk als je een weidemaatje zoekt dan neem je eerder een shetje dan een arabiertje....

SSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:30

Hey
Nadat ik dit bericht las moest ik je gewoon ff sterkte toewensen!!

En als ik jou was had ik hem ook eerst maar eens rust gegeven, misschien helpt het.

succes en sterkte!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:25

Gamier schreef:
Dank je wel voor je reactie. Ik heb gelukkig 3 maanden "uitstel" gekregen zullen we maar zeggen. Ik ben echt heel benieuwd hoe Gamier het leven als weidepaardje op zal pakken.

Natuurlijk kijk ik naar de toekomst en ik hoop dat ik ooit recratief met hem aan de slag kan al is dat misschien edele hoop.... Een adres zoeken voor hem waar hij als weidemaatje kan fungeren.... Ik denk dat heel moeilijk zal worden want wees eerlijk als je een weidemaatje zoekt dan neem je eerder een shetje dan een arabiertje....

ja ik hoop voor je dat er na die drie maanden veel geluk op je pad komt en dat ie als recreatief paardje nog door t leven kan..
ik weet dat t voor mij heel moeilijk gaat worden om een adresje voor mijn paardje te vinden.
maar ik neem de tijd, hij staat me niet in de weg en daarbij heeft hij mij zoveeeeeeeeeel geleerd dat ik m niet zomaar aan de kant zet en met t eerste beste tevreden voor m ben!
ik wens je veel geluk toe met je paardje

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 21:08

daantjuhhh schreef:
ja ik hoop voor je dat er na die drie maanden veel geluk op je pad komt en dat ie als recreatief paardje nog door t leven kan..
ik weet dat t voor mij heel moeilijk gaat worden om een adresje voor mijn paardje te vinden.
maar ik neem de tijd, hij staat me niet in de weg en daarbij heeft hij mij zoveeeeeeeeeel geleerd dat ik m niet zomaar aan de kant zet en met t eerste beste tevreden voor m ben!
ik wens je veel geluk toe met je paardje

Je verwoord precies wat ik bedoel. Ik kan Gamier ook niet zomaar aan de kant zetten dat heeft hij niet verdient! Ik wens jou ook heel veel sterkte de komende tijd!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:47

He K** zeg! als rijden voor jou niet op de eerste plaats komt, zou ik idd lekker die drie maanden weidegang doen. De meeste paarden willen niets liever (als ze het eenmaal gewend zijn). Heb je een adres waar hij lekker veel op de wei kan lopen? 24x7 zou het beste zijn zeker met artrose dan verstijft het niet want dan blijft hij constant een beetje in beweging. En als je graag iets met hem wil doen zou je ook nog aan Freestyle ofzoiets kunnen denken dan ben je toch lekker met hem bezig zonder dat je op zijn rug zit. Wat je zou kunnen proberen met die wervels is een homeopathisch middel wat de botstructuur verbetert. Het rondt de scherpe kantjes van de uitsteeksels af waardoor het paard er minder last van heeft. Heb er nog geen ervaring mee met kapotte wervels maar wel goede resultaten gezien met bijvoorbeeld OCD. Of het hem zal helpen weet ik ook niet, maar misschien toch het proberen waard? Sterkte iig en als je geïnteresseerd bent in die druppels dan hoor ik het wel

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 09:24

Stukje bij beetje krijg ik meer informatie......... (of wil het nu wel tot mij door laten dringen)

Artrose komt in 4 gradaties voor heb ik mij laten vertellen en de DA zei dat als hij een gradatie toe moest kennen hij een 5 zou geven Huilen

Het probleem volgens 2 DA zit hem in de plaats. Vanaf de maantop tot de schoft loopt een gewichtsband en deze scheurt nu precies over de wervels die kapot zijn. De atrose is nu erg actief en ze hopen dat deze minder actief wordt door 3 maanden volledige rust (weidegang). Ze gaven ook aan dat Artrose op deze plek zeldzaam is en ze zijn niet possitief over de afloop.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:41

pfff......wat een gedoe, echt naar voor je, en voor Gamier natuurlijk!

kan zn rug/schoft ingespoten worden om de artrose iets af te remmen of niet? dat zou misschien iig iets van de pijn weg kunnen nemen.

maar het verhaal wordt wel steeds erger zeg, echt balen... als ie echt zoveel pijn heeft is het wel heel moeilijk. Ik hoop dat hij na 3 mnd land weer ietsje beter is iig...