Een herpesvirus blijft persistent in het lichaam, net als een koortslip steeds terug komt, dit kun je dus niet 'genezen'.
Bovendien zeg je dat je paard wel een longontsteking heeft, maar dat zijn longen goed zijn, maar natuurlijk.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
frunnik schreef:Sorrie hoor, maar dit slaat echt nergens op. Het is jou paard en je moet het helemaal zelf weten. Maar je stukje staat vol onwaarheden!!.
Een herpesvirus blijft persistent in het lichaam, net als een koortslip steeds terug komt, dit kun je dus niet 'genezen'.
Bovendien zeg je dat je paard wel een longontsteking heeft, maar dat zijn longen goed zijn, maar natuurlijk.
Curly85 schreef:Overigens wil ik niet banketstaven maar Frunnik heeft wel gelijk
Ik heb het nagevraagd puur uit interesse aan mijn eigen DA en die zegt dat het onmogelijk is herpes te hebben in de lever
verder is herpens een virus dat je leven lang in je lichaam blijft. je kunt het dus nooit genezen. je kan het tijdelijk genezen maar het komt altijd weer terug op zwakke momenten, denk aan een koortslip bij mensen, het kan door de jaren heen minder worden maar weggaan doet het nooit.
Ik geloof wel in alternatieve geneeswijze maar ik ga zelf altijd eerst uit van de reguliere geneeskunde. Ik zou je daarom toch aanraden van stro af te gaan en toch ook Utrecht oid te bezoeken.
Ik zeg niet dat mijn DA alles weet maar vind het wel opvallend. kan er ook niet over vinden verder op inet of in mijn boeken.
Ik weet hoe erg het is om een paard met luchtwegproblemen te hebben en ik weet hoe moeilijk het is eraf te komen maar kijk wel uit want te lang wachten of te lang aanmodderen kan nare gevolgen hebben
Curly85 schreef:dierenartsen hebben er jarenlange studies opzitten en dat hebben homeopaten niet. overigens hebben die laatste vaak wel meer met paarden en zien die bepaalde dingen ook beter. Scheer ze daarom niet over 1 kam, maar wil je alleen attenderen dat je ook verder moet kijken.
) Curly85 schreef:dierenartsen hebben er jarenlange studies opzitten en dat hebben homeopaten niet. overigens hebben die laatste vaak wel meer met paarden en zien die bepaalde dingen ook beter. Scheer ze daarom niet over 1 kam, maar wil je alleen attenderen dat je ook verder moet kijken.
frunnik schreef:Sorrie hoor, maar dit slaat echt nergens op. Het is jou paard en je moet het helemaal zelf weten. Maar je stukje staat vol onwaarheden!!.
cissie schreef:je hebt een virusinfectie opgelopen zodra die behandeld wordt met antibiotica is je kwaal over.
Jantien schreef:cissie schreef:je hebt een virusinfectie opgelopen zodra die behandeld wordt met antibiotica is je kwaal over.
Antibiotica werken
niet tegen een virusinfectie.
Antibiotica werken tegen een bacteriële infectie.
en je hoort ze ademen echt vreemd zal dat een beginverergering zijn van de homeopatische medicijnen?? cissie schreef:Okee daar ga ik nog een keer.......
Zal proberen het duidelijk uit te leggen.
Het paard heeft gen longenonsteking, het paard heeft een onsteking aan de voorste luchtwegen (dat had ik ook niet goed getypt, sorry)die onsteking komt voort uit een virus, dat in het hele lichaam van het paard zit en geactiveerd wordt vanuit de lever.
De Luchtwegen zijn idd goed, er is nu wel een onsteking aanwezig maar zodra deze behandeld wordt en de onsteking is verdwenen , is er niks mis met de luchtwegen.
Als je keelpijn hebt en je hebt slijm in je longen, heb je daarna ook geen blijvende aandoening of ziekte aan je longen of je keel, je hebt een virusinfectie opgelopen zodra die behandeld wordt met antibiotica is je kwaal over.
cissie schreef:Ook ik heb het nagevraagd bij een arts in het ziekenhuis, herpes 'op' de lever niet 'in' de lever bestaat zowel bij dieren als bij mensen.
Paarden en honden zijn 2 diersoorten waarbij het vaker schjint voor te komen dan bij bv katten, waarom dat wist ie niet, moest ik maar aan de DA vragen.
Emaartje schreef:maar wat merk je dan als ze echt dampig zijn?? want die van mij staat nou wel met grote neusgaten op stal terwijl ze niet met de longen had.dus met bronchites kunnen ze het ook wel heel erg benauwd hebben toch..
lovelyme schreef:Het probleem met die 2 geneesmiddelen is dat je paard er resistent voor wordt. Voorbeeld een paard met hoefkatrol. Deze kan op bv buut nog heel lang en goed presteren, alleen merk je wel dat er op een gegeven momevoor hetzelfde resultaat meer buut en stroop in moet. Dat werkt ook zo met ventipulmin! Maar weet je wel dat dat stoffen bevat die op concours niet mogen? Het kan ook zeer schadelijk zijn. Misschien iets homeopatisch? Want het einde is zometeen hartstikke zoek en dan kom je zometeen in nog zwaardere medicijnen. Gaat van kwaad tot erger. Misschien kun je hem ook nat hooi voeren. Is beter voor zn longen etc. En kost niks alleen wat werk!
Corine4 schreef:In de Paard en Sport van vorige maand stond dat er een eigenaresse een boete heeft gekregen opdat haar paard een kuurSputolysin gebruikte tijdens de wedstrijd.