ventipulmin werkt niet meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frunnik

Re: ventipulmin werkt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:34

Sorrie hoor, maar dit slaat echt nergens op. Het is jou paard en je moet het helemaal zelf weten. Maar je stukje staat vol onwaarheden!!.

Een herpesvirus blijft persistent in het lichaam, net als een koortslip steeds terug komt, dit kun je dus niet 'genezen'.

Bovendien zeg je dat je paard wel een longontsteking heeft, maar dat zijn longen goed zijn, maar natuurlijk. Vork

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 12:36

frunnik schreef:
Sorrie hoor, maar dit slaat echt nergens op. Het is jou paard en je moet het helemaal zelf weten. Maar je stukje staat vol onwaarheden!!.

Een herpesvirus blijft persistent in het lichaam, net als een koortslip steeds terug komt, dit kun je dus niet 'genezen'.

Bovendien zeg je dat je paard wel een longontsteking heeft, maar dat zijn longen goed zijn, maar natuurlijk. Vork

longonsteking wie zegt dan!!!jij gelloft niet in alternatief dus niet meer reageren dan.. Koe

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 14:53

hoi emara word tnou behandeld door een homeopaat om de oorzaak weg te krijgen maar omda tze het zo erg benauwd heeft mag ikm er venti pulmin bij geven of bisolvon en stomen...zo'n 3 dagen///

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:59

Overigens wil ik niet banketstaven maar Frunnik heeft wel gelijk

Ik heb het nagevraagd puur uit interesse aan mijn eigen DA en die zegt dat het onmogelijk is herpes te hebben in de lever

verder is herpens een virus dat je leven lang in je lichaam blijft. je kunt het dus nooit genezen. je kan het tijdelijk genezen maar het komt altijd weer terug op zwakke momenten, denk aan een koortslip bij mensen, het kan door de jaren heen minder worden maar weggaan doet het nooit.

Ik geloof wel in alternatieve geneeswijze maar ik ga zelf altijd eerst uit van de reguliere geneeskunde. Ik zou je daarom toch aanraden van stro af te gaan en toch ook Utrecht oid te bezoeken.

Ik zeg niet dat mijn DA alles weet maar vind het wel opvallend. kan er ook niet over vinden verder op inet of in mijn boeken.

Ik weet hoe erg het is om een paard met luchtwegproblemen te hebben en ik weet hoe moeilijk het is eraf te komen maar kijk wel uit want te lang wachten of te lang aanmodderen kan nare gevolgen hebben

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 15:02

Curly85 schreef:
Overigens wil ik niet banketstaven maar Frunnik heeft wel gelijk

Ik heb het nagevraagd puur uit interesse aan mijn eigen DA en die zegt dat het onmogelijk is herpes te hebben in de lever

verder is herpens een virus dat je leven lang in je lichaam blijft. je kunt het dus nooit genezen. je kan het tijdelijk genezen maar het komt altijd weer terug op zwakke momenten, denk aan een koortslip bij mensen, het kan door de jaren heen minder worden maar weggaan doet het nooit.

Ik geloof wel in alternatieve geneeswijze maar ik ga zelf altijd eerst uit van de reguliere geneeskunde. Ik zou je daarom toch aanraden van stro af te gaan en toch ook Utrecht oid te bezoeken.

Ik zeg niet dat mijn DA alles weet maar vind het wel opvallend. kan er ook niet over vinden verder op inet of in mijn boeken.

Ik weet hoe erg het is om een paard met luchtwegproblemen te hebben en ik weet hoe moeilijk het is eraf te komen maar kijk wel uit want te lang wachten of te lang aanmodderen kan nare gevolgen hebben

oja tuurlijk dierenartsen zeggen toch altijd dat het niet kan!!!maar het kan zekers wel....maar zo ieders zijn eigen mening erover

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:05

je scheert nu alles over 1 kam en dat is niet reeel. vind dat je ook wel erg overspannen reageert. snap dat je blij bent iets te hebben wat het kan zijn, maar toch moet je andere dingen niet uitsluiten.

dierenartsen hebben er jarenlange studies opzitten en dat hebben homeopaten niet. overigens hebben die laatste vaak wel meer met paarden en zien die bepaalde dingen ook beter. Scheer ze daarom niet over 1 kam, maar wil je alleen attenderen dat je ook verder moet kijken.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:36

Curly85 schreef:
dierenartsen hebben er jarenlange studies opzitten en dat hebben homeopaten niet. overigens hebben die laatste vaak wel meer met paarden en zien die bepaalde dingen ook beter. Scheer ze daarom niet over 1 kam, maar wil je alleen attenderen dat je ook verder moet kijken.

Ik vind dat jij ook alles beetje op 1 kant zet. Er zijn ook DA die ook homeopaten zijn en hier goed op werken. Denk o.a aan Erik Laarakkers en Steffie vd Laarse.
Daarbij is het maaar net waar je het beste bij voelt. Ik heb persoonlijk ook elke keer DA en klinieken eerste keus gegeven bij verschillende problemen die ik bij mijn paard gehad heb. Uiteindelijk hebben ze elke keer ernaast gezeten, daar ben ik achter gekomen omdat mijn paard maar niet herstelde en verder achterop raakte. Momenteel is mijn paard ook bij een homeopaat in behandeling en mijn paard is weer topfit. Dus ook al hebben ze veel gestudeerd, vaak kijken ze naar gevolg van probleem en niet naar oorzaak. Tenminste dat is bij mijn paard dus elke keer het geval geweest. Maar ik strijd niet voor homeopathie, maar ik ben ook niet voor alle kunde van DA want daar ben ik zelf inmiddels achter dat die het ook nog veelste vaak ernaast zitten. Helaas.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:27

Er zijn ook zeker goede homeopaten! Mijn pony is behandeld door Steffi van der Laarse (niet voor luchtwegproblemen) en is daar enorm van opgeknapt. Ik haal er altijd eerst een gewone DA bij, als je er dan niet uit komt kun je altijd homeopathie proberen. En volgensmij is het wel duidelijk dat Emaartje heel veel geprobeert heeft maar de behandeling van die dierenarts slaat gewoon niet aan bij haar paard. Ik ben benieuwd hoe het gaat met deze medicijnen! Het is zo vervelend als ze last hebben van de luchtwegen, ik besef me wel hoe veel geluk ik heb gehad dat mijn pony met "chronische bronchitis" na 1 kuur ventipulmin en antibiotica nooit meer klachten heeft gehad (en dat klop ik gelijk maar even af Knipoog )

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:40

Ook ik heb het nagevraagd bij een arts in het ziekenhuis, lever 'op' de lever niet 'in' de lever bestaat zowel bij dieren als bij mensen.
Paarden en honden zijn 2 diersoorten waarbij het vaker schjint voor te komen dan bij bv katten, waarom dat wist ie niet, moest ik maar aan de DA vragen.

Herpes is een virus waar je idd. in een bepaalde zin niet vanaf komt, je kan een behandeling startten om het virus rustig en slapende te houden.
zolang het slapende is, heeft het paard er ook geen lichamelijke hinder van, zodra het virus actief wordt, kan verschillende oorzaken hebben, krijgt een paard wel last.

Een da die zegt dat een virus op de lever niet bestaat is zeer slecht geinformeerd en opgeleid, naja zal wel goed opgeleid zijn, maar er is waarschijnlijk weinig omtrent dit onderwerp bij hem/haar blijven hangen....en das jammer.

Ik heb het in jip en janneke taal proberen uit te leggen zodat het het duidelijkste is hoop ik.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:01

Curly85 schreef:

Het is nooit goed om welke groep dan ook over 1 kam te schren, overal zitten rotte appels en blaaskaken.

Maar helaas houd het bij de meeste Da op, als het gaat om intensieve behandeling van CB of dampigheid, medicatie, medicatie en wat tips om de huisvesting/verzorging aan te passen dat doe je dan braaf en het helpt niks.
Ga je weer naar de da weer medicijnen weer naar huis paardje knapt niet op, paardje laten onderzoeken dmv Bronchoscopie, weer medcijnen, paardje knapt niet op, paardje krijgt ander voer, paardje krijgt andere stal, paardje krijgt andere training of wordt op rust gezet, paardje krijgt voedingsuppl. en vitamines, paardje wordt alleen maar zieker en zieker, daarom paardje voor de 10 duizendste keer naar de DA weer andere onderzoek op advies vd DA een B.A.L onderzoek, paardje blijkt erg ziek te zijn, alsof we dat zelf al niet wisten, paardje krijgt dezelfde medicijnen mee alleen een nog hogere dosering, paardje wordt een wrak, weer naar DA paardje laten onderzoeken door andere DA, paardje moet andere slijmoplosssers krijgen en een ander schema wbt het geven van medicijnen, paardje moet dit paardje moet dat..........................uitkomst paardje is uitgeput...... OP, rijp voor de slacht, niks meer niks minder.
Het heeft mij ruim 1600,- euro/ een partij energie en een emotie gekost die hele DA oliebol en ik ben er 1 ding mee opgeschoten mijn paard is OP volgens de DA 'hij heeft zn beste tijd gehad' zeiden ze lettelijk.
Da heeft nog overleg gehad met Utrecht, maar haalde niks uit.

Mijn paard was wel ziek voor die hele behandeling, maar niet zo ziek als erna, ewn ik krijg al antw ; ja hij is al 20, wat wil je nou een paard is een keer op" zak in de paardenshit vent.

Daarom heeft de meest nuchtere vrouw van deze aardkloot zich laten adviseren en helpen door een acupuncturiste, met enige aarzeling, want misschien had de DA wel ergens gelijk en was inslapen toch beter, maar okee dit was het laate wat ik zou proberen.
Na 3 maanden behandelen knapte mijn paard zien der ogen op, na 6 maanden reed ik weer volop en zn oude 'ik' was weer helemaal terug. Nu 2 jaar verder gaat het nog steeds goed met hem, we gaan vd zomer op ruitervakantie en hij geniet volop.

het heeft me lettelijk bloed zweet en tranen gekost om mn paard te laten leven, omdat ik hem niet 'in leven wou houden' was Ac de enige manier (op dat moment) om hem te helpen.
IK heb nog steeds goed kontact met mn DA binnenkort ga ii met hem praten, dan is hij op congres geweest in engeland wat oa over dit onderwrp gaat, hij bood me aan om daarna met hem rond de tafel te gaan zitten en over de evt nieuwe mogelijkheden te praten.
Ik sta op dit moment nog niet open voor die nieuwe mogelijkheden, daarvoor is mijn vertrouwen in de reguliere methode teveel beschadigd (ik heb dan alleen over dit onderwerp), maar wil wel graag op de hoogte blijven, daarom ga ik graag op zn aanbod in.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:08

frunnik schreef:

Okee daar ga ik nog een keer.......

Zal proberen het duidelijk uit te leggen.
Het paard heeft gen longenonsteking, het paard heeft een onsteking aan de voorste luchtwegen (dat had ik ook niet goed getypt, sorry)die onsteking komt voort uit een virus, dat in het hele lichaam van het paard zit en geactiveerd wordt vanuit de lever.

De Luchtwegen zijn idd goed, er is nu wel een onsteking aanwezig maar zodra deze behandeld wordt en de onsteking is verdwenen , is er niks mis met de luchtwegen.
Als je keelpijn hebt en je hebt slijm in je longen, heb je daarna ook geen blijvende aandoening of ziekte aan je longen of je keel, je hebt een virusinfectie opgelopen zodra die behandeld wordt met antibiotica is je kwaal over.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:24

cissie schreef:
je hebt een virusinfectie opgelopen zodra die behandeld wordt met antibiotica is je kwaal over.

Antibiotica werken niet tegen een virusinfectie.
Antibiotica werken tegen een bacteriële infectie.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:29

Jantien schreef:
cissie schreef:
je hebt een virusinfectie opgelopen zodra die behandeld wordt met antibiotica is je kwaal over.

Antibiotica werken
niet
tegen een virusinfectie.
Antibiotica werken tegen een bacteriële infectie.

Ook goed... het ging mij niet om de juiste aanduiding van medicatie maar om een voorbeeld te geven van, aandoening bv een virus waarvoor je medicijnen krijgt, of dat nu antibiotica of iets anders maakt me niet uit.
Dat het uitmaakt als je het voorgeschreven krijgt is logisch, mij ging het alleen omhet voorbleed, dat dit minder duidelijk met een onjuist antw. is waar.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 21:57

vanavond bij emara weer geweest maar het gaat slechter nou dan da thet is geweest ze staat nou echt met grote neusgaten op stal Huilen en je hoort ze ademen echt vreemd zal dat een beginverergering zijn van de homeopatische medicijnen??

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:56

bij homeopatische medicijnen wordt het eerst slechter voordat het beter word.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:04

cissie schreef:
Okee daar ga ik nog een keer.......

Zal proberen het duidelijk uit te leggen.
Het paard heeft gen longenonsteking, het paard heeft een onsteking aan de voorste luchtwegen (dat had ik ook niet goed getypt, sorry)die onsteking komt voort uit een virus, dat in het hele lichaam van het paard zit en geactiveerd wordt vanuit de lever.

De Luchtwegen zijn idd goed, er is nu wel een onsteking aanwezig maar zodra deze behandeld wordt en de onsteking is verdwenen , is er niks mis met de luchtwegen.
Als je keelpijn hebt en je hebt slijm in je longen, heb je daarna ook geen blijvende aandoening of ziekte aan je longen of je keel, je hebt een virusinfectie opgelopen zodra die behandeld wordt met antibiotica is je kwaal over.

Maar als dat het geval is hoef je je voorlopig ook nog geen zorgen te maken over dampigheid, als de longblaasjes zelf nog niet zijn aangetast. Bovendien is het dan terecht dat je veearts ventipulmin heeft voorgeschreven, dit veruimt namelijk de voorste luchtwegen zodat je paardje makkelijker kan ademen. Maar houd het wel goed in de gaten, want als je paard zijn longen beschadigd raken en er een bacteriële infectie overheen zou komen MOET je paard echt antibiotica krijgen om beter te worden. Anders loop je wel het risico van dampigheid.

Ik ben echt niet tegen homeopathie, zoals ik al eerder heb gezegd, maar ik weet gewoon dat je met een hoop dingen op moet passen. Voor homeopathie geldt zeker niet altijd 'baat het niet, dan schaadt het niet'. Ik ben er zelf altijd voor om naar een goede DA te gaan voordat je alternatieve geneeswijze probeert. Mijn mening is alleen dat niet iedere DA een goede DA is.

Wat ik hier vertel heb ik niet verzonnen ofzo, ik ben zelf 4dejaars diergeneeskunde student. Ik zeg niet dat ik het beter weet dan jou DA ofzo, maar ik probeer alleen maar te helpen. Ik zou het zonde vinden van je paard als het niet goed zou komen, en paarden met chronische bronchitis kunnen onder de juiste omstandigheden vaak nog jaren mee. Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 16:42

maar wat merk je dan als ze echt dampig zijn?? want die van mij staat nou wel met grote neusgaten op stal terwijl ze niet met de longen had.dus met bronchites kunnen ze het ook wel heel erg benauwd hebben toch..

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:54

cissie schreef:
Ook ik heb het nagevraagd bij een arts in het ziekenhuis, herpes 'op' de lever niet 'in' de lever bestaat zowel bij dieren als bij mensen.
Paarden en honden zijn 2 diersoorten waarbij het vaker schjint voor te komen dan bij bv katten, waarom dat wist ie niet, moest ik maar aan de DA vragen.

Ik snap niet goed wat je hiermee bedoelt. Infecties 'op' de lever bestaan niet, op de lever zit het buikvlies, als dit ontstoken raakt sterft een paard met een paar dagen. De ontsteking kan wel maar een gedeelte van de lever aantasten, maar niet 'op' de lever liggen.

Bij de katten komt een ontsteking van de galgangen vaker voor dan een leverontsteking, deze is als het voorkomt vaak secundair aan de ontsteking van de galgangen Knipoog

Ik heb trouwens nooit gezegd dat er geen herpes-virus in de lever kan zitten, maar volgens mij is het niet mogelijk dat ze hiervan longproblemen krijgen. Ik denk dat de homeopaat bedoelt dat door de infectie in de lever, de weerstand is gedaald waardoor er sneller luchtwegproblemen ontstaan.
Indien de lever ernstig is aangetast zou een uitgebreid bloedonderzoek misschien wat meer aan het licht kunnen brengen.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:58

Emaartje schreef:
maar wat merk je dan als ze echt dampig zijn?? want die van mij staat nou wel met grote neusgaten op stal terwijl ze niet met de longen had.dus met bronchites kunnen ze het ook wel heel erg benauwd hebben toch..

Ze kunnen bij een flinke bronchitis zeker erg benauwd raken. Door het slijm in de bronchiën (de voorste delen van de longen) worden deze smaller, alsof je door een rietje moet ademen. Daar worden ze benauwd van.

Als je zeker wilt weten dat je paard niet dampig is kunnen er longfunctietesten gedaan worden. De ademgassen worden dan gemeten voor, tijdens en na inspanning. Maar dit kan veelal alleen in een grote paardenkliniek worden gedaan omdat de meeste DA's hier de apparatuur niet voor hebben.

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:45

Het probleem met die 2 geneesmiddelen is dat je paard er resistent voor wordt. Voorbeeld een paard met hoefkatrol. Deze kan op bv buut nog heel lang en goed presteren, alleen merk je wel dat er op een gegeven momevoor hetzelfde resultaat meer buut en stroop in moet. Dat werkt ook zo met ventipulmin! Maar weet je wel dat dat stoffen bevat die op concours niet mogen? Het kan ook zeer schadelijk zijn. Misschien iets homeopatisch? Want het einde is zometeen hartstikke zoek en dan kom je zometeen in nog zwaardere medicijnen. Gaat van kwaad tot erger. Misschien kun je hem ook nat hooi voeren. Is beter voor zn longen etc. En kost niks alleen wat werk!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 12:33

lovelyme schreef:
Het probleem met die 2 geneesmiddelen is dat je paard er resistent voor wordt. Voorbeeld een paard met hoefkatrol. Deze kan op bv buut nog heel lang en goed presteren, alleen merk je wel dat er op een gegeven momevoor hetzelfde resultaat meer buut en stroop in moet. Dat werkt ook zo met ventipulmin! Maar weet je wel dat dat stoffen bevat die op concours niet mogen? Het kan ook zeer schadelijk zijn. Misschien iets homeopatisch? Want het einde is zometeen hartstikke zoek en dan kom je zometeen in nog zwaardere medicijnen. Gaat van kwaad tot erger. Misschien kun je hem ook nat hooi voeren. Is beter voor zn longen etc. En kost niks alleen wat werk!

ik geef haar nou ook homeopatische medicijnen!!waar ik nu al verbetering in zie dus geen venti meer want dat werkt echt niet... Verdrietig

Corine4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:49

Buut kan je niet vergelijken met Ventipulmin.
Buut is een pijnstiller en door gebruik van buut wordt je niet beter. Het verdooft alleen de pijnklachten.
Terwijl ventilpulmin de longblaasjes verwijd en daardoor kun je paard wel beter worden. *LOL*
In Ventipulmin zit een lage dosering clenbuterol, dus tijdens gebruik diervan mag je niet op wedstrijd.
Maar bijna alle produkten voor longproblemen zijn verboden op de wedtrijden. Ook sputolysin.
In de Paard en Sport van vorige maand stond dat er een eigenaresse een boete heeft gekregen opdat haar paard een kuurSputolysin gebruikte tijdens de wedstrijd.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:40

Corine4 schreef:
In de Paard en Sport van vorige maand stond dat er een eigenaresse een boete heeft gekregen opdat haar paard een kuurSputolysin gebruikte tijdens de wedstrijd.

Ja dat meisje was kamppioen geworden en kwam toen niet door de dopingcontrole, maar uiteindelijk mocht ze toch haar titel houden.

Nogmaals tegen clenbuterol (ventipulmin) treedt geen resistentie op, het verliest alleen zijn werking na enkele weken gebruik. Maar als je de kuur dan stopt en na een week opnieuw begint werkt het weer gewoon.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 21:52

even om het probleem uit de weg te helpen inderdaad emara heeft niks aan de lever alleen de lever was overbelast door haar herpesvirus die ze in haar lichaam heeft maar daar krijgt ze nou wat voor dat die wie gezond is..maar doordat haar immuunsysteem niet werkt kan ze zichzelf niet genezen dus dus ook de infectie op haar luchtwegen niet dus eerst zal het immuunsysteem hersteld moeten worden zodat ze weer beter gaat worden,maar haar immuunsysteem was ook afgebroken door de vele regulieren medicijnen die ze gehad heeft...dus de behandeling is als volgt voor emara !!virale infectie op de luchtwegen bestrijden,en herstel van immuunsysteem,en het herpesvirus ontgiften...dit zijn drie kuren tot en met begin april...en dan zien we het of het geholpen heeft Tong uitsteken

AmbervdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:49

Ik heb ook een (oud) paard dat af en toe benauwd is. Als hij het echt te kwaad heeft krijgt hij een paar dagen ventipulmin en dan knapt hij aardig op. Een keer had hij een erg zware aanval waar de dierenarts bij moest komen toen heeft hij intraveneus ventipulmin gekregen. Ik ben er dus wel redelijk tevreden over maar je moet het gebruiken als kuur. Verder krijgt hij fenegriek, een kruidenmengsel dat ook goed voor de luchtwegen schijnt te zijn.
Bovendien is hij zo veel mogelijk buiten en krijgt hij nat hooi en staat altijd zijn bovendeurtje open (tenzij het onder de min 5 komt) zodat hij altijd frisse lucht krijgt. Mijn ervaring is dat het bij paarden met luchtwegproblemen ook heel belangrijk is ze zeer regelmatig te werken en niet dan wel en dan weer niet.

Sterkte