Emaartje schreef:crossmonster schreef:ik denk dat de homeopathie niet eens zo slecht is voor dit dier, de TS is er al aardig lang mee aan het emmeren, en diertje baart weinig vooruitgang helaas...
ventipulmin is gewoonweg rommel,
ik heb veel paarden beter zien worden van idd de mensenmiddeltjes die je bij de kruidvat kunt halen. deneknopensiroop helpt erg goed bij hoesten, en slijmoplossers slaan ook vaak goed aan
als de dierenarts het opgeeft wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen !
homeopathie staat op de tweede plaats, veearts staat wat mij betrefd op een.
maar als die het niet meer weet, dan komt de homeopathie wat mij betrefd
verder zou ik veel met haar aan de hand wandelen, met tussenstops,dus niet buitenadem stappen
wat je ook kunt proberen is een stoombad, een emmer of bak met heet water en daarin wat druppels eucaliptusolie of vicks blue
handoek over paard zijn hoofd, en stomen maar, helaas kunnen niet alle paarden hier tegen, maar als ze het eenmaal gewend zijn vinden ze het heerlijk\
en baat het niet, dan schaadt het niet
sterkte ermee, maar hou er wel ernstig rekening mee dat de kans groot is dat je uitgereden bent met haar, ze heeft haar leeftijd niet mee, en bronchites gaat ook nooit meer over..
ik hoop toch niet dat ik uitgereden ben want vorig jaar hebben we nog lang en veel gereden zoals in de loonse drunense duinen wat juist zwaar is nergens last van gehad,,,,ik doe juist deze behandeling om ervoor te zorgen dat ik weer kan gaan rijden,die homepaat kan juist de longinhoud verbeteren,ze heeft al vele paarden genezen met dit probleem juist ook een dampigpaard die kan nou weer alles crossen enz...ze had wel hoop voor mij dus! dus ik hoop dat dat uitkomt!!!
ik wil het je graag helpen hopen, maar een dampig paard is geen crosser meer, dat kan die homeopaat mij niet wijsmaken

dampig wil zeggen, de rek uit de longen, dus paard moet buikspieren gaan gebruiken.
een dampig paard kan alleen nog recreatief of licht dresuurmatig gereden worden, die rek komt namelijk nooit meer terug. ook heeft een dampig paard veel meer moeite om zuurstof uit de lucht op te nemen, waardoor ie eerder sneller gaat ademhalen, en crossen dus uit den boze is, omdat dan te weinig zuurstof opgenomen kan worden, met alle gevolgen van dien !

Hopelijk zet deze stijgende lijn nu door.
en emara had zowel met of zonder medicijnen ook met vriezen en droge lucht normaal benauwd...en nou niet dus er zit wa tin hoop ik dat de medicijnen het werk al gaan doen,ik stoom er ook bij en geef bisolvon wat goed zijn werk doet ik merk het ook echt aan emara dat het slijm al losser komt te zittten want ze is nou al 2 dagen niet meer benauwd geweest gelukkig hopelijk blijft het ook zo
De effectieve stof in bisolvon heet broomhexine. Je hebt dit ook in sommige huismerkhoestdranken. Deze bevatten precies dezelfde stof in dezelfde hoeveelheid, alleen kost zo'n flesje de helft minder. Ik weet dat onder andere de kruitvat een huismerkhoestdrank met broomhexine heeft, ik geef het namelijk ook aan mijn ratten