slijm in de longen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: slijm in de longen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:21

Emaartje schreef:
crossmonster schreef:
ik denk dat de homeopathie niet eens zo slecht is voor dit dier, de TS is er al aardig lang mee aan het emmeren, en diertje baart weinig vooruitgang helaas...
ventipulmin is gewoonweg rommel,
ik heb veel paarden beter zien worden van idd de mensenmiddeltjes die je bij de kruidvat kunt halen. deneknopensiroop helpt erg goed bij hoesten, en slijmoplossers slaan ook vaak goed aan
als de dierenarts het opgeeft wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen !
homeopathie staat op de tweede plaats, veearts staat wat mij betrefd op een.
maar als die het niet meer weet, dan komt de homeopathie wat mij betrefd

verder zou ik veel met haar aan de hand wandelen, met tussenstops,dus niet buitenadem stappen
wat je ook kunt proberen is een stoombad, een emmer of bak met heet water en daarin wat druppels eucaliptusolie of vicks blue
handoek over paard zijn hoofd, en stomen maar, helaas kunnen niet alle paarden hier tegen, maar als ze het eenmaal gewend zijn vinden ze het heerlijk\
en baat het niet, dan schaadt het niet Knipoog

sterkte ermee, maar hou er wel ernstig rekening mee dat de kans groot is dat je uitgereden bent met haar, ze heeft haar leeftijd niet mee, en bronchites gaat ook nooit meer over..

ik hoop toch niet dat ik uitgereden ben want vorig jaar hebben we nog lang en veel gereden zoals in de loonse drunense duinen wat juist zwaar is nergens last van gehad,,,,ik doe juist deze behandeling om ervoor te zorgen dat ik weer kan gaan rijden,die homepaat kan juist de longinhoud verbeteren,ze heeft al vele paarden genezen met dit probleem juist ook een dampigpaard die kan nou weer alles crossen enz...ze had wel hoop voor mij dus! dus ik hoop dat dat uitkomt!!! Verdrietig

ik wil het je graag helpen hopen, maar een dampig paard is geen crosser meer, dat kan die homeopaat mij niet wijsmaken
dampig wil zeggen, de rek uit de longen, dus paard moet buikspieren gaan gebruiken.
een dampig paard kan alleen nog recreatief of licht dresuurmatig gereden worden, die rek komt namelijk nooit meer terug. ook heeft een dampig paard veel meer moeite om zuurstof uit de lucht op te nemen, waardoor ie eerder sneller gaat ademhalen, en crossen dus uit den boze is, omdat dan te weinig zuurstof opgenomen kan worden, met alle gevolgen van dien !

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 14:23

maar het is toch wel zo hier de bokker zijn naam tanec meisje heet ze kan je er alles oververtellen!!!gr emaartje Knipoog

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:47

Emaartje schreef:
maar het is toch wel zo hier de bokker zijn naam tanec meisje heet ze kan je er alles oververtellen!!!gr emaartje Knipoog

m.a.w. je paard is dus niet dampig, anders is dit onzin. Knipoog

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:37

Mijn paard is helaas wel Dampig en in sommige perioden behoorlijk ook.

Wat Crossmonster omschrijft zo dacht ik er precies zo over, sterker nog zo is het! (zo staat het overal omschreven en ook hetzelfde verhaal van de DA vernomen)

Tot een paar weken terug, toen ik hoorde van een paard wat behoorlijk dampig was, ik geloofde niet (en eerlijk gezegt twijfel ik nog) dat dit paard weer hersteld was en gewoon weer normaal gereden en gehouden kon worden, ik bedoel de longblaasjes zijn kapot die krijg je door geen enkele behandeling meer terug.
Toch was dit paard er slecht aan toe, de dampigheid werd veroorzaakt door een allergie oa: stof.
Ik moet hel eerlijk zeggen dat ik niet helemaal snap hoe die medicijnen bij dit paard te werk zijn gegaan, maar het paard heeft nergens geen last meer van.
Niemand maar dan ook niemand gelooft het verhaal, ik eigenlijk ook niet, aangezien ik geen leek meer ben wbt long en luchtwegen aandoeningen.
Het paard is binnen enkele maanden (ook zo verbluffend snel) opgeknapt. Ziet er stralend uit en hoest/kucht niet meer en het allerbelangrijkste hij is niet meer benauwd.
Het paard kan als een gewoon doorsnee paard behandeld en ingezet worden en niet meer als patient, dat wil ik ook proberen te bereiken met mijn paard die echt dampig is, ik ga ook naar dezelfde homeopaath toe binnenkort, als mijn paard ook zienderogen opknapt dan, sta ik ten eerste perplex omdat het een totaal nieuwe kijk zou zijn op dampige paarden (wellicht) en zou uiteraard super super blij zijn voor mijn paardje.
Maar ik hoop nergens op, ik wacht het rustig af, dan kan het ook niet teveel tegenvallen als het niet zou werken.

al zou ik alleen al te weten komen waar de oorzaak ligt van zijn aandoening, ik dacht altijd in zn longen, maar om als voorbeeld het paard van Emara te nemen zij dacht dat het uit de luchtwegen kwam dat blijkt dus niet zo zijn (als het hele verhaal klopt natuurlijk), ben nieuwsgierig wat er bij mijn paard uit zal komen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:47

ik denk dat zulke "happy end" - verhalen ,
maar zeldzaam zijn, en dat de paarden dus ook niet echt dampig waren, maar een stofallergie oid hadden
want dampigheid is onherstelbaar helaas..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:03

crossmonster schreef:
ik denk dat zulke "happy end" - verhalen ,
maar zeldzaam zijn, en dat de paarden dus ook niet echt dampig waren, maar een stofallergie oid hadden
want dampigheid is onherstelbaar helaas..

Ergens in mijn achterhoofd denk ik er ook zo over, ik heb de persoon van wie dit paard is ook vaak gevraagd was ie wel echt dampig of hoestte gewoon wat?
Nee hijn was echt dampig, ik zei dan dat kan haast niet, want dampigheid in een onomkeer proces.
We waren afgelopen zaterdag dus bij die homeopaath en ik weer over dat paard begonnen met die vrouw, deed alsof mijn neus bloede en van niks wist ook zijn vertelde dat dit paard er ernstig aan toe was en dat het paard dampig was.
IK denk dan gelijk, het komt vast doordat ze erachter zijn gekomen dat het een stof allergie was en nu alles met stof weggehaald of vervangen hebben, dat DAT de reden is waarom het paard nergens geen last meer van heeft. (maar de eig deed al een hoop om stof te vermijden)

Nogmaals ik wacht af wat er met mijn paardje gaat gebeuren, 1 ding staat bij hem als een paal boven water die is echt behoorlijk dampig. (helaas), als zij mijn paard weet op te knappen en wellicht voor een gedeelte te herstellen, valt mijn mond echt open, ik ben sceptisch, maar vind dat niet dit een reden mag zijn om mijn paard van deze misschien wel heel effectieve behandeling te ontnemen.
Ik heb niks te verliezen, ja euro's , maar die medicijnen die hij nu krijgt kosten ook handen vol geld zij gaf aan dat ook mijn paard na de behandelingen geen verdere medicijnen meer nodig zal hebben, dat laatste kan ik me haast niet voorstellen, maar het is het proberenen waard.

Stel dat ie opknapt en weer een hele Pief wordt, ik had het mezelf nooit vergeven dat ik tegen hem zou zeggen 'ja jongen je baasje gelooft er allemaal niet zo in, in die onzin bij die vrouw' dan heb ik het liever geprobeert.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:09

daar heb je helemaal gelijk in, ik zou bij mijn eigen paard precies hetzelfde hebben gedaan waarschijnlijk

hou me maar op de hoogte als je wil!
ben erg benieuwd !

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:13

crossmonster schreef:
daar heb je helemaal gelijk in, ik zou bij mijn eigen paard precies hetzelfde hebben gedaan waarschijnlijk

ben erg benieuwd !

En anders ik wel...... Ja

Dat is goed, het duurt wel een tijd voordat ik kan zeggen of het geholpen heeft of niet want die kuren duren ong 2 a 3 maanden, al moet je binnen enkele weken al wel verbetering kunnen merken.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 23:04

cissie schreef:
crossmonster schreef:

ben erg benieuwd !

En anders ik wel...... Ja

Dat is goed, het duurt wel een tijd voordat ik kan zeggen of het geholpen heeft of niet want die kuren duren ong 2 a 3 maanden, al moet je binnen enkele weken al wel verbetering kunnen merken.

emara voelde zic hal vanvond stukken beter!!!was niet zo benauwd als gisteren gelukkig.... Knipoog

Corine4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:13

Ik zie dat jij een aantal site hebt op Bokt.

Ik denk niet dat jou paard een Herpes infectie heeft hoor en ook geen Leverproblemen. Ik denk dat je je er toch bij neer zal moeten leggen dat je paard longproblemen heeft.
Maar je kan kijken of je dat kan verminderen door bijv. het eiwit-gehalte te beperken in zijn eten, geen stront meer op de wei gooien, en de stal stof-vrij maken. Geen hooi meer enz.
Mijn paard is al 12 jaar dampig. In het voorjaar is het altijd kritiek of hij die doorkomt en in de zomer is het ook wat aantobben maar hij wordt nu toch 28 jaar dit jaar. *o/*
Dus zo zie je maar,

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 14:51

Corine4 schreef:
Ik zie dat jij een aantal site hebt op Bokt.

Ik denk niet dat jou paard een Herpes infectie heeft hoor en ook geen Leverproblemen. Ik denk dat je je er toch bij neer zal moeten leggen dat je paard longproblemen heeft.
Maar je kan kijken of je dat kan verminderen door bijv. het eiwit-gehalte te beperken in zijn eten, geen stront meer op de wei gooien, en de stal stof-vrij maken. Geen hooi meer enz.
Mijn paard is al 12 jaar dampig. In het voorjaar is het altijd kritiek of hij die doorkomt en in de zomer is het ook wat aantobben maar hij wordt nu toch 28 jaar dit jaar. *o/*
Dus zo zie je maar,

hoi ja het is toch echt zo dat ze een virus in de lichaam heeft noemen ze herpes virus zei de homeopaat kan de oorzaak vinden doormiddel van een biotensor met eigen ogen gezien en de oorzaak kwam niet van de longen uit gelukkig,en haar immuunsysteem moest verbeterd worden ze heeft nou 3 kuren gekregen een voor de virus,en de onsteking in de luchtwegen,en een voor het immuunsysteem...en nou maar afwachten maar ik heb hoop ze heeft al vele paarden genezen...

Corine4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:04

Nou Herpes is een NAAM van een virus. Je hebt een heleboel virussen.
Om te kijken wat voor soort virus je hebt, kan alleen met bloedonderzoek bekeken worden.
Tegen een virusinfectie werken GEEN medicijnen. Je kan alleen symtoombestrijden. Dus iets geven tegen de hoge koorts of zo.
Ik denk dat het weggegooid geld is wat je nu gedaan hebt.
Je geeft toch nog wel de gewone medicijnen, ventipulmin en prednisolon? Doei!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 15:46

Corine4 schreef:
Nou Herpes is een NAAM van een virus. Je hebt een heleboel virussen.
Om te kijken wat voor soort virus je hebt, kan alleen met bloedonderzoek bekeken worden.
Tegen een virusinfectie werken GEEN medicijnen. Je kan alleen symtoombestrijden. Dus iets geven tegen de hoge koorts of zo.
Ik denk dat het weggegooid geld is wat je nu gedaan hebt.
Je geeft toch nog wel de gewone medicijnen, ventipulmin en prednisolon? Doei!

nee hoor dat geef ik al niet meer en ventipulmin is ze al immuun voor geworden,,,,en datmhelpt alleenhet gevolg ervan te behandelen maar niet de oorzaak ervan vandaar...maar als jij het niet gelooft moet jezelf weten is iedereen zijn eigen menig maar ze dacht toch echt dat ze emara kon helpen omdat het nog niet te erg was...en anders kun je haar bellen om da tte vragen....

Corine4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:54

Voor Ventipulmin kun je niet imuum worden.

Pas toch maar echt op. Mijn paard is 12 jaar geleden dampig geworden omdat zijn longontsteking toen veel te laat behandeld is en toen is het chronisch geworden.
En dat is pas echt heel erg.
I

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 18:22

Corine4 schreef:

Pas toch maar echt op. Mijn paard is 12 jaar geleden dampig geworden omdat zijn longontsteking toen veel te laat behandeld is en toen is het chronisch geworden.
I

jazekers kun je voor ventipulmin immuun worden zekers als je het te lang gebruikt zei de da ook gebruik nou bisolvon erbij da tgaat ook goed en stoom om het slijm los te krijgen dus ga zo verder als ze koorts heeft dan is het ander verhaal dan is het longonsteking ofzo maa rniet eerder..

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:32

Emaartje schreef:
Corine4 schreef:

I

jazekers kun je voor ventipulmin immuun worden zekers als je het te lang gebruikt zei de da ook gebruik nou bisolvon erbij da tgaat ook goed en stoom om het slijm los te krijgen dus ga zo verder als ze koorts heeft dan is het ander verhaal dan is het longonsteking ofzo maa rniet eerder..

Je wordt niet immuun voor ventipulmin, maar na enkele weken gebruik werkt het niet meer. Als je dan echter een week of wat stopt en daarna weer ventipulmin geeft werkt het weer gewoon.

Een paard hoeft trouwens net perse ernstige koorts te hebben bij een longontsteking.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 23:12

emara voelde zich vanvond niet meer benauwd hoest aleen nog af en toe dus de medicijnen doen dus al wel wat......ben echt benieuwd.........

Corine4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:18

Nou dat is eindelijk eens goed nieuws over je paard. Ach gut Hopelijk zet deze stijgende lijn nu door.
Volgende week gaat het vriezen en dat is voor onze paarden heel goed.
Droge lucht is ideaal voor dampige paarden.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:36

Het zo best kunnen dat de oorxzaak toch in de luchtwegen zit, ik bedoel die vrouw is niet heilig en kan ook niet door het paard heen kijken, dus echt 100% uitsluiten zou ik persoonlijk niet doen.

Het enige waar ik mee zit is, waarom reageren sommige paarden waaronder Emara en de mijne dan niet op de reguliere medicijnen als ventilpulmin en prednison?
Als de oorzaak uit de luchtwegen/longen komt dan zou je toch (zoals bij andere paarden met lucht/long aandoeningen) een positieve reactie op moeten krijgen, lijkt mij.
Er zijn ook andere behandelschema's opgesteld voor mijn paard, maar niks helpt dan is het imo niet zo gek dat je verder gaat kijken of de oorzaak wellicht ergens anders vandaan komt, als jezelf al langerr het vermoeden hebt dat wel eens niks met de luchtwegen/longen te maken kan hebben, de DA zegt dat dat niet kan en houd vast bij zijn eerdere diagnose.
Dan ga je naar iemand anders die idd niet zo kundig is als een DA, die bevestigd jou vermoedens dan is het niet zo gek dat je daar heil in ziet, vind ik.

Ik heb het nogmaals nagevraagd, een herpes virus kan zich 'schuil' houden in de lever of op de lever zoals sommige het noemen.
En als het virus actief wordt door bv vermindere weerstand of verkoudheid/stres/oververmoeidheid pakt dat de zwakkere punten aan uit het lichaam, die zwakke punten heeft ieder paarden en mensen, bij Emara zijn dat haar luchtwegen, daarom lijkt het als het virus actief is alsof ze een luchtwegen aandoening heeft.
Dit komt zowel bij mensen als paarden voor, het moeilijke is dat het niet altijd makkelijk is om te ontdekken wanneer een paard een vermindere weerstand heeft of een andere reden om het virus te doen opvlammen, dat maakt het moeilijker om voorzorgsmaatregelen te nemen, en ondek je meestal pas als het paard alweer hoest of ziekjes wordt.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 12:50

Corine4 schreef:
Nou dat is eindelijk eens goed nieuws over je paard. Ach gut Hopelijk zet deze stijgende lijn nu door.
Volgende week gaat het vriezen en dat is voor onze paarden heel goed.
Droge lucht is ideaal voor dampige paarden.

nou ja zekers maar mijn paard is niet dampig he Sigaar en emara had zowel met of zonder medicijnen ook met vriezen en droge lucht normaal benauwd...en nou niet dus er zit wa tin hoop ik dat de medicijnen het werk al gaan doen,ik stoom er ook bij en geef bisolvon wat goed zijn werk doet ik merk het ook echt aan emara dat het slijm al losser komt te zittten want ze is nou al 2 dagen niet meer benauwd geweest gelukkig hopelijk blijft het ook zo Pling

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:44

In welke dosering geef je de bisolvon? En geef je dan die voor kinderen of voor volwassenen? En hoe geef je het dan, door ene beetje slobber ofzo?

Misschien een geldbesparende tip Haha! De effectieve stof in bisolvon heet broomhexine. Je hebt dit ook in sommige huismerkhoestdranken. Deze bevatten precies dezelfde stof in dezelfde hoeveelheid, alleen kost zo'n flesje de helft minder. Ik weet dat onder andere de kruitvat een huismerkhoestdrank met broomhexine heeft, ik geef het namelijk ook aan mijn ratten Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 18:19

frunnik schreef:
In welke dosering geef je de bisolvon? En geef je dan die voor kinderen of voor volwassenen? En hoe geef je het dan, door ene beetje slobber ofzo?

Misschien een geldbesparende tip Haha! De effectieve stof in bisolvon heet broomhexine. Je hebt dit ook in sommige huismerkhoestdranken. Deze bevatten precies dezelfde stof in dezelfde hoeveelheid, alleen kost zo'n flesje de helft minder. Ik weet dat onder andere de kruitvat een huismerkhoestdrank met broomhexine heeft, ik geef het namelijk ook aan mijn ratten Knipoog

hoi ik geef de hoestsiroop geef 2x daags 15ml...en het werkt ook nog Pling

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:25

frunnik schreef:

Bedankt voor de tip......super Haha!
(mijn paard krijgt soms ook bisolvon, vandaar mijn reactie)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 21:46

hierbij nog even de oorzaak voor degene die hetnog niet zo goed snappen!!!! wat ik verteld heb Haha! ik heb de video nog maar eensgekeken van de behandeling van afgelopen zaterdag bij www.horsebodybalance.com..(jeanette kompier).en inderdaad ze heeft een virus in haar lichaam die haar ziek maakt en dat slaat dus op de luchtwegen/longen dus dat is haar oorzaak.. en omdat haar immuunsysteem niet werkt treedt het steeds weer op die luchtwegprobleem,dus het virus moest eerst ontgift worden om uit haar lichaam te krijgen, en zo moeten we ervoor zorgen dat haar immuunsysteem weer aan het werk gezet wordt zodat ze zelf een infectie kan genezen,en als dat gebeurt is, is de oorzaak weggenomen en moet het probleem opgelost zijn,en de lever had ze niets aan die was alleen overbelast door het virus maar dat komt weer goed heeft ze ook wat voor gekregen...ik hoop da t iedereen het nou een beetje snapt!!!hoe ik het uitgelegd hebt,,en ze had ook wormen en die zijn nu ook behandeld daarbij heeft zei de wormenkuur uitgezocht wat bij haar lichaam past waarop ze dus zou moeten reagearen en er kwam equiworm p uit de rest was allemaal negatief...dus het kon zijn dat ze een andere worm kuur gehad heeft wat niet aangeslagen heeft voor de wormen die ze heeft,,ik ontwormde emara 4x per jaar maar volgens haar is dat voor haar te weinig...dus ga het maar vaker doen...gr emaartje