pony/paard word te mager wat moet ik doen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: pony/paard word te mager wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:24

hij komt bij een handelaar vandaan en ja die vertellen je niet veel, dus aan die info kan ik je helaas niet helpen...

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 00:38

van welke handelaaar en weet je zijn fokker want misschien zijn ze wel broers ofzo

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 01:44

Ik gebruik een supplement dat heet "hard keeper" dat krijg ik via mijn DA. Mijn paard is na en zware koliekaanvalk erg mager geworden en met dit dupplement had ik haar in drie maanden weer goed op gewicht.

Het zorgt ervoor dat de darmen optimaal voedingstoffen uit het eten opnemen, een soort van Jacult voor paarden met allerlei bacteriene en dingen die de darmflora optimaal houden.
Daarnaast hen ik een tijd maismeel gevoerd dat helpt ook goed.

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 10:10

het probleem is eigenlijk dat zijn flanken in zijn gevallen maar zijn bijk is goed

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:12

maismeel, werkt echt super goed. Langzaam opbouwen ermee maar het werkt echt super. Ook wortels gewoon zo veel mogelijk instouwen, wij hadden het zelfde probleem Knipoog

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:22

punkies schreef:
maismeel, werkt echt super goed. Langzaam opbouwen ermee maar het werkt echt super. Ook wortels gewoon zo veel mogelijk instouwen, wij hadden het zelfde probleem Knipoog

Wortels is een en al vocht dus dat werkt het zelfde als dat je veel drinkt

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:35

nancyimka schreef:
punkies schreef:

Wortels is een en al vocht dus dat werkt het zelfde als dat je veel drinkt

bij ons hielp het Haha!

sierramissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:47

ik voer mijn tinker in de winter altijd gebroken mais bij. wel gebroken want hele maiskorrel gaat door de darmen zonder iets te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:49

Heb je misschien nog meer foto's van magic die je erop kan zetten? vind het een mooi beestje

jenn66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:42

Koop een voerdernormen boekje!

Daar staat precies in wat wel een dik maker is en wat geen dikmakers zijn. BVB aan een mager paard wortels voeren heeft eigenlijk niet zo veel zin, wortel bestaan voor 70% uit water.

Ik zou er geen krachtvoer bij doen, dat zijn wel goede dikmakers maar omdat hij dan ook meer energie binnenkrijgt verbrand hij ook weer meer.

Met bietenpulp en brood heb ik zelf hele slechte ervaringen; in die beide voedingsmiddelen zitten stoffen die uitzetten als er vocht bij komt.
Stel hij eet bietenpulp of brood en neemt daarna direct een slokwater. Het brood of de bietenpulp zet uit in de slokdarm en komt vast te zitten. Het paard probeert over te geven, maar dat kunnen ze niet. Dus uiteindelijk heb je een half stikkend paard met een slang via de neus in de slokdarm, om daar de voedselprop eruit te halen.

Mais is wel een goede dikmaker.

Maar kom op weet wat je je paard voert! Kijk even op internet voor zo een veevoedernormen boekje en dan zal je niet meer zomaar uit de losse hand voeren.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:29

ik heb vroeger ook een paard gehad die niet aankwam.
nadat ik heel veel middeltjes en medicijnen heb gebruikt.
kreeg ik deze tip. en diezelfde tip was de oplossing. ik zag mijn paard in dagen en weken aankomen.

wij hebben de staart van de paard heel fijn afgeknipt
die fijne haartjes hebben wij gemengd met suiker.
en dat bij het eten gegooid... zodat het paard het weer opeet.
ik hoop dat dit bij jullie ook lukt.

succes!
xliefs.