plots laten inslapen van 2 paarden wegens vergiftiging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

briandylan

Re: plots laten inslapen van 2 paarden wegens vergiftiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 21:34

Sasjuh89 schreef:
Zou het kunnen zijn dat het meisjes zijn die de pony's willen 'verzorgen'.

Aangezien die vlecht in de staart..? Zijn de Fries en de Fjord die zijn overleden aanhankelijker dan de rest? En de haflinger die een draad om zn nek had.. is die bijvoorbeeld makkelijk te rijden/op te zitten?

Ik zit te denken aan bijv. penny's die de pony's voor hun gevoel 'verzorgen'. Ze vlechten de pony in, geven ze wat eten (wat mischien die vergifteging heeft veroorzaakt) En hebben op die haflinger gezeten?

Waarschijnlijk zoek ik dit wel erg ver hoor. Maar als ik dit allemaal zo lees, heb ik geen id wat voor 'ziekte' het zou kunnen zijn. Zover rijkt mn kennis niet.

Misschien dat je iets aan mn idee heb. Is het een id om een camera op te hangen op het weiland? Zodat je zie wie eris geweest?

HEel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet. Ik hoop dat je de gene die dit heeft gedaan kan pakken, of erachter kom wat er is gebeurt.

Groetjes Saskia
de 2 paarden die zijn overleden waren wel de 2 die vooraan stonden als er eten was,dus dat is wel een verklaring waarom hun het hadden.en we zijn al bezig geweest voor een camera ,maar we hebben geen stroom op het terrein ,en om dit aan te leggen gaat het ons rond de 10.000 euro kosten.En dat is voor ons niet haalbaar.maar bedankt voor het mee denken.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:43

hier had ik nog niet aan gedacht maar het zouden inderdaad wel meisjes kunnen zijn die de ponys willen verzorgen !

is er geen huis in de buurt waar je even stroom van kan gebruiken?

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 10:40

shana schreef:
hier had ik nog niet aan gedacht maar het zouden inderdaad wel meisjes kunnen zijn die de ponys willen verzorgen !

is er geen huis in de buurt waar je even stroom van kan gebruiken?

we zitten aan een rand van een industrie terrein en het is te gevaarlijk om een kabel over de weg teleggen dus dat willen de bedrijven niet.ik moet wel zeggen wij zitten precies aan een waterzuivering en die zijn op de hoogte en letten overdag wel heel veel op,ze weten precies welke autos bij onze stallen horen en welke niet.maar de rare dingen die steeds gebeuren,gebeuren in het weekend s'nachts of heel vroeg in de ochtend.we hebben al een pipowagen gekocht en zijn die aan het op knappen zodat we zo nu en dan eens op stal kunnen slapen.want we posten wel tussendoor en in het weekend wat meer maar dan kan je de hele nacht alles goed zien,allen ik denk als je nu iemand aantreft dat diegene er niet goed vanaf komt.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:52

Met een dieselagregaat (of hoe je dat dan ook schrijft) heb je je stroom zonder aansluiting op wat dan ook. Is dat misschien iets?

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 10:58

Sosha schreef:
Met een dieselagregaat (of hoe je dat dan ook schrijft) heb je je stroom zonder aansluiting op wat dan ook. Is dat misschien iets?
we hebben een agregaat,maar je heb dan geen gelijk stroom maar wisselstroom en hij moet dan om de bepaalde tijd bijgevuld worden,en het valt tegen wat dat kost.plus het maakt lawaai en dan hebben de paarden geen rust meer.maar bedankt voor het meedenken.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:23

nou zeg wat akelig

als het ' s nachts gebeurt kunnen het volgens mij geen penny meisjes zijn !

heb je de politie al verwittigd , want dit lijkt me toch iets waar de politie van op de hoogte moet zijn !

veel succes met het vinden naar een oplossing en ik hoop dat je deze mensen snel te pakken hebt

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 11:45

shana schreef:
nou zeg wat akelig

als het ' s nachts gebeurt kunnen het volgens mij geen penny meisjes zijn !

heb je de politie al verwittigd , want dit lijkt me toch iets waar de politie van op de hoogte moet zijn !

veel succes met het vinden naar een oplossing en ik hoop dat je deze mensen snel te pakken hebt

we zijn vlak na het gebeuren al bij de politie geweest ,maar die zeiden dat we eerst de sektie moesten af wachten dus we zijn vorige week weer geweest en ze sturen het door.ze rijden ook af en toe langs de stallen in de weekenden ,maar als hun natuurlijk de bocht om komen met autolichten aan en als er dan echt iemand op het terrein loopt lijkt het me niet dat diegene dan blijft staan .maar het is beter dan dat er niks gebeurd.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:39

misschien is het al genoeg om die mensen af te schrikken doordat er af en toe politie langs komt rijden !

nou laten we het hopen dat er niks meer gebeurt !

ik vind het best een akelig idee dat je bij je paard komt er is zit plots een vlecht in zijn staart brrrr