Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
justahorse schreef:Je kunt wel denken dat het paard er van af is maar dat is dus niet.
Het blijft terug komen.
Bij mij staat er een pony in de buurt en die is ook bevangen.
Het beestje verrekt elke keer van de pijn.
Het heeft een muilkorf om in de wei voor een groot gedeelte van de dag.
Heel vaak kan het beestje niet lopen van de pijn, en gaat dan liggen en af en toe ligt het paardje langer dan een dag.
Dan kan het niet eten en niet drinken.
Het krijgt pijnstillers en antibiotica en het helpt niet!!!!
We zijn een keer langs de deur geweest en we dachten in eerste instantie dat het beestje koliek had maar dat bleek bevangenheid zijn.
Ik vind het zielig om een paardje te laten lijden.
Ik snap niet dat mensen dat kunnen.
omdat de hoefzool dan naar buiten groeit en laat dan los en dat doet verschrikkelijk veel pijn.
linlovesyou schreef:De smid kan echt wonderen verrichten, mijn pony is twee keer bevangen geweest en ik heb in het begin het advies van de dierenarts opgevolgd, ijzers eronder en veel medicijnen. Teon ging het dus niet over en werd ze nog een keer bevangen.
Nu heb ik het advies van een natuuurlijke hoefsmid opgevolgd, geen ijzers meer, geen medicijnen meer en ze loopt als een zonnetje!!
ze is nu zelfs drachtig!!!
Troy had een sinker, dat is een redelijke erge vorm. Ze had een kanteling en was lichtelijk gezakt.
Dus best wel erg, en het blijft altijd oppassen maar het gaat harstikke goed!
en werd heel onregelmatig gereden (omdat de eigenaresse reuma heeft)