Diagnose artrose en paard lijdt duidelijk veel pijn....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mika

Re: Diagnose artrose en paard lijdt duidelijk veel pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:42

Kirsty schreef:
Ja gisteravond om 11 uur (ow wachten op dierenartsen is ook het ergste wat er is...) is mijn eigen vee-arts dus nog langs geweest. En hij heeft ongeveer het tegenovergestelde gezegd van wat die ander had gezegd. Sam krijgt nu twee weken lang Quadrisol, en ik moet zeggen ik zie nu al verbetering. Mijn dierenarts zegt idd dat hij waarschijnlijk moet zijn uitgegleden waardoor het zo acuut is verslechterd c.q. ontstaan. Maar mijn dierenarts vond dat er helemaal nog geen sprake mocht zijn van afmaken, hij vindt Sam nog onwijs vitaal en vermoed zelfs dat ik er weer op kan rijden, als ik het enige tijd geef. Dus nog een positiever bericht had ik me niet kunnen wensen.

Maar nog iets opvallends, ik had dus een dierenarts van Dierenkliniek Lingehoeve die dag ervoor en die had mij een potje gegeven waar alleen opstond ontstekingsremmer, en verder niets. Geen bijsluiter niets. Dit is dus al niet toegestaan, maar mijn eigen vee-arts denkt ook dat er iets in zit wat in Nederland al helemaal niet meer gegeven mag worden, omdat het kankerverwekkend is, vinden jullie dat ik hier achteraan moet gaan, of wiens verantwoordelijkheid is dat? Het lijkt wel een grote dierenkliniek, maar zo hoort het toch niet?

Ik zou zeker willen weten wat er precies in dat potje zit om eerlijk te zijn...... Vorig jaar heb ik een pony gehad met een enorm abces na een paar injecties van de dierenarts, daarop kwam de factuur waarop alleen maar stond "pony injecties" terwijl er normaal gesproken precies bij staat welke middelen ze hebben gebruikt.... Toen ben ik na gaan vragen wat voor spul er is gebruikt die dag, bleek dat de da "een foutje" had gemaakt en 2 injecties had gegeven die absoluut niet zomaar in de borst mochten worden gespoten, maar alleen maar rechtstreeks in een ader.... Nu staat dit wel los van jouw verhaal natuurlijk, mijn vermoeden is dat die da je bute heeft gegeven, want dat is inderdaad sinds kort uit de handel in Nederland, maar er zijn nog wel veel da's die het gebruiken en nog in huis hebben....

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:49

Persoonlijk zou ik gewoon niet meer naar die kliniek gaan als je daar geen goed gevoel over hept....wat heb je er nou aan om stennis te schoppen daar...Die DA-en doen ook gewoon hun best en blijkbaar had je net de verkeerde. Je kan ze wel tel. vragen hoe of wat...maar ik weet niet of je daar wel "zin" in moet hebben.

Lekker dat je eigen DA een ander idee heeft. Ik heb toen ook quadrisol gehad....weet niet meer hoe lang. Juist om de ontsteking af te remmen. Bij mijn pony hielp het niet zo goed...we hebben later poeder...Equipalazone gegeven. Dit is in ned. ook niet toegestaan.....maar mijn eigen DA heeft toen met de kliniek overlegd en mijn eigen DA heeft het toen ook via belgie geloof ik besteld....Tja en dat heeft wel geholpen....dus ja ik sta er miss. ook anders tegenover.

He succes met de verzorging van je paard en hopelijk huppelt ie van de zomer weer lekker in het gras....

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 08:38

Kirsty, ik hoop dat je nog een tijd mag genieten van je paard, zolang hij/zij gezond en vitaal is, en de benenwagen het volhoudt. In de situatie van onze pony, was dat de benenwagen het niet meer aan kon, verder bleef de pony wat betreft geest erg vitaal.

Succes en veel plezier met je paard!
(en hou de benen er onder)

Kirsty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 11:08

Heel erg bedankt voor jullie positieve reacties! Met Sam gaat het inmiddels weer stukken beter, hij krijgt zijn streken ook alweer terug, dus alles lijkt nog met een sisser af te lopen. Achter die dierenkliniek ga ik geloof ik niet aan... Moeten ze zelf weten, Sam heeft het tenslotte maar 1 dag gehad!