Paard ligt veel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:55

ik had die arts al gelijk gebeld Scheve mond

mizz_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 00:39

de artsa is net weer weg gegaan , ze heb erstige zandkoliek , ze had net ineens al pijn stuipen ,, morgen ze heb vanalles gehad. morgen ochten om 9 uur komt de arts weer om te kijken hoe het dan , gaat , ik kan denk ik geen oog dicht doen maar ja. ma het ging zo ineens hard achteruit. vanmiddag had ze nog geen koorts en nu ineens 39 , 4 net bij de arts. we hopen echt het beste

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 09:28

Hoe is het vanochtend, al wat opgenknapt?

mizz_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 09:40

Ze is net om kwart over 9 overleden snik snik snik snik snik snik.!!!!
maar ze heeft het altijd goed gehad bij ons , dus Ze rust in Vrede!!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:13

my god.........

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:15

Gecondoleerd....... Ja, koliek kan heel snel gaan........ Heb even verder geen woorden.. Had de DA gisteravond nog iets gedaan? En was je erbij toen ze overleed?

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:24

meiske toch......ik mag het misschien niet zeggen, maar wat als....??

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:45

het is heel gemeen van me om dit te zeggen.
maar wie kijkt dit dan ook 5 dagen aan?
ik hoop dat je bij de volgende pony iets sneller reageert.
voor nu vind ik dit toch heel vervelend voor je.
gecondoleerd

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:30

ik vind het gewoon je eigen schuld!!! Boos!
ik heb medelij voor het paard dat ie zoveel pijn heeft moeten lijden eerdat zijn baas eens eindelijk de DA belde Scheve mond

ik hoop dat als je nog van plan bent nog een ander paard aan te schaffen,dat die het beter krijgt Rolleyes

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:35

penny alarm

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:11

mariska32 schreef:
maar wie kijkt dit dan ook 5 dagen aan?

Waar haal je in hemelsnaam die 5 dagen vandaan? Dat meiske heeft nu d'r lesje wel geleerd hoor. Dat hoeven we d'r niet met z'n alle in te wrijven.
Maar natuurlijk twijfelt iedereen wel aan haar kundigheid. Maar al doende leert men. En iedereen maakt fouten. Ik ga het niet goed praten, maar ze heeft het waarschijnlijk nu al zwaar genoeg.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:14

mizz_k schreef:
eum , ze heeft net 9 maanden geleden een veulen gehad , die we er zo snel mogelijk ervan af hebben gehaald , omdat ze erg schaal was geworde. ma ze komt op moment niet eg bij. en ze doet dit al vaaf vorige week zondag. ze eet wel aardig de brokken eet ze best goed. en kuil iets minder. ja ze heb winter vacht dat vindt ik beetje moeilijk zeggen dan . of het dof is. ze heeft trouwens ook een raare adem. en ze sins gister is de mest minder , en drinken doet ze klein beetje . meestal wijst ze het af. maar we zijn erg blij dat ze nog brokken wil het is een aardig moeilijke eter snapje

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:19

Vonnie84 schreef:
Waar haal je in hemelsnaam die 5 dagen vandaan? Dat meiske heeft nu d'r lesje wel geleerd hoor. Dat hoeven we d'r niet met z'n alle in te wrijven.
Maar natuurlijk twijfelt iedereen wel aan haar kundigheid. Maar al doende leert men. En iedereen maakt fouten. Ik ga het niet goed praten, maar ze heeft het waarschijnlijk nu al zwaar genoeg.

Scheve mond ze had gewoon beter moeten weten,,klaar

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:20

Bloos! daar heb ik overheen gelezen door al dat ontcijfer.

Mijn excuses.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:20

mizz_k schreef:
de artsa is net weer weg gegaan , ze heb erstige zandkoliek , ze had net ineens al pijn stuipen ,, morgen ze heb vanalles gehad. morgen ochten om 9 uur komt de arts weer om te kijken hoe het dan , gaat , ik kan denk ik geen oog dicht doen maar ja. ma het ging zo ineens hard achteruit. vanmiddag had ze nog geen koorts en nu ineens 39 , 4 net bij de arts. we hopen echt het beste

Ernstige zandkoliek??? Het spijt me voor je dat ze is overleden maar ik vind het raar dat je de DA niet ieder hebt laten komen en ik denk niet dat de arts goed gehandeld heeft! Met zand koliek moet dat zand eruit worden gehaald en daar is operatie enigste oplossing voor! Bij ons op stal had van de week een veulen ook ernstige zandkoliek dat hebben ze in de kliniek er allemaal uit gehaald 5 liter zand! En dat veulen is er nu weer bovenop dus vind het een apart verhaal.

mizz_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 17:32

ja ze zijn er vandaag ook nog achter gekomen , dat er iets niet goed was met haar moteriek , omdat ze geen controle meer had over de benen. zeg hallo jullie lopenw el lekker allemaal er in te vrijven he dat ik eerder had moeten bellen . maar ze leek eerst weer op te knappen, en we dachten dat ze kou had gevat. , wij hadden er helemaal niet aang edacht eerst dat ze dat zou hebben. gister avond had ink ineens zo iets van nouuu ze ligt veel dus ben ik gaan kijken in de boeken . en zag ik dat g het best koleik kon zijn. en dat het sins gister avond zo snel ging is voor ons ook een gorte schrok hoor. net of jullie niet eens een fout maken. ma er schijnt dus dat er in de hersnen ook iets niet goed was , dat ze niet meer kon opstaan. het is voor me heel erg yhoor het was me eerste pony ehb er net 3 jaar. en ja ik heb nog 3 paarden. 1 kwpn paard een tinker ruin die m1 rijd bijna M2 en een veulen deze merrie die nu bijna 1 wordt. dus en ik heb erg veeeeel verdriet . duszz doe me een lol en zit het er niet in te vrijven , bednakt.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:16

Ben er stil van..................................... sterkte met dit verlies. Hou je taai en maak er een goede tijd van met je andere paarden Ach gut

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:18

Ik heb alles zitten lezen, en moet moeite doen om alles te ontcijferen..
En tuurlijk iedereen maakt fouten, maar als je paardje niet lekker is dan haal je de DA er toch bij.. Ik heb het bij Olymp ook eerst 3 dagen aangekeken, terwijl ze niet lekker was.. MAar toen het steeds slechter ging en ze koorts kreeg hebben we ook de DA gebeld.. Die is elke dag gekomen tot hij haar heeft moeten in laten slapen.. Ik weet dat het gewoon beter voor Olymp was die beslissing.. Ze kon niet meer staan, nix meer.. Moet ik zo'n beestje laten lijden? Nee, dat zou niet eerlijk van mij zijn!!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:58

meid, ik vind het alleen maar heel erg sneu voor je dat dit gebeurt is..
en zulke dingen kunnen heel snel gaan, te snel soms.
ik vind dat je heel juist gehandeld hebt, even aankijken en daarna toch er meer spoed achter gezet.

een paard verliezen aan koliek is altijd moeilijk, het ene paard wijst veel duidelijker aan dat hij koliek heeft dan het andere paard, waarschijnlijk was de jouwe een bikkel en liet ze niet helemaal duidelijk merken wat er nou precies mis was..

voel je niet schuldig, je hebt gedaan wat je kon, maar helaas liep het slecht af voor je diertje...

ik wens je heel veel sterkte......

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:02

hey,
(als) het zo is sterkte!

wat ik raar vind: en ja ik heb nog 3 paarden. 1 kwpn paard een tinker ruin die m1 rijd bijna M2 en een veulen deze merrie die nu bijna 1 wordt.

en in je profiel staat: mijn paardje montano. het is eens schat hij is 10 jaar oud.
het is een valk , en hij loopt B nog wle hehe

Beetje raar vind ik...maarja dat is natuurlijk mijn mening....

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:06

Dat d8 ik vanmiddag ook al, maar toen d8 ik ook van ja het is zo banketstaaf om iemand te beschuldigen. Maarre ik ben het inderdaad wel met je eens, het is allemaal wel een beetje een sterk verhaal. Ik keek zo in haar profiel en ik vond het al vreemd dat er alleen maar montano stond.

Dan ben ik gelukkig niet de enige die eigenlijk weinig van dit hele verhaal gelooft.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:06

Chely schreef:
hey,
(als) het zo is sterkte!

wat ik raar vind: en ja ik heb nog 3 paarden. 1 kwpn paard een tinker ruin die m1 rijd bijna M2 en een veulen deze merrie die nu bijna 1 wordt.

en in je profiel staat: mijn paardje montano. het is eens schat hij is 10 jaar oud.
het is een valk , en hij loopt B nog wle hehe

Beetje raar vind ik...maarja dat is natuurlijk mijn mening....

nou je het zegt jah....
een grooooot penny alarm

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:46

Ik vind het ook maar een vaag verhaal. Ik had het gisteravond al zitten lezen en was toen gestopt op het punt dat de veearts eraan zou komen, dus vandaag lees ik verder en krijg je dit.... Verward
Ik kijk het ook weleens aan met de DA bellen, geld is duur genoeg en als je het zelf KAN oplossen waarom dan niet?
Maar als ik ook maar enige twijfel heb met een paard met koliekverschijnselen bel ik direct de DA. Als je paard al vanaf vorige week zondag steeds ligt terwijl hij dat nooit doet, is dat niet goed of dat nou door koliek of door een motorische storing komt.
Sorry, maar ik vind dat er wat te laks gehandeld is. Ok, iedereen maakt fouten maar dit vind ik toch wel een groffe fout, er is een paard aan doodgegaan!!
Maar toch gecondoleerd, je zal ook best wel geschrokken zijn...hoop ik.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:48

beautylover schreef:
nou je het zegt jah....
een grooooot penny alarm

Daar heb ik ook nog aan zitten denken....... Scheve mond

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:15

Heel veel sterkte gewenst