Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

gekke_koei schreef:die benen worden waarschijnlijk ook niet dunner. antbiotica helpt daar tegen.
op een manege waar ik werkte had een paard ook mok. aan 1 been. hij kreeg ook zon dik been. de mok sloeg naar binnen, veroorzaakte een verdikking tot op de knie!!! en een lymfebaan onsteking(ofzoeiets) in elk geval, we moesten met zijn 3en dat beesie ondersteunen(doe dat eens bij een paard van 1,80!) om hem te laten lopen, want hij moest bewegen met dat dikke been. het heeft heel lang geduurd, hij had vocht tekort omdatie niet goed kon drinken en bijna niet op zijn been kon staan, dus niet bij zijn drinkbak kon komen.
iets wat ik liever nooit meer zie.. haal gewoon de dierenarts erbij.. die dikke benen zijn met een weekje antibiotica weg en jij hoeft je geen zorgen te maken dat het naar binnen slaat... want dan ben je verder van huis.

Nimmedor schreef:Ik zal eens vragen of ze de DA erbij willen halen, doen ze vast wel
Paard is namelijk niet van mij he, maar beschouw dr wel als eigen.

Promessa schreef:hebben jullie nooit gehoord wat de boeren vroeger deden...
het is heel vies maar OCHTENDURINE.
dat hielp bij die van ons super.
daarnaast gebruikte wij ook mok zalf en weet ik veel wat nog meer maar idd goed bewegen!!!
maar geloof me OCHTEND URINE help echt heel goed!!!
Nimmedor schreef:die pilletjes van MOK CURE werken die goed?
helpt daarentegen best goed. Ik heb het er gisteren op gesmeerd (urine van mezelf) en zag vanavond al verbetering. De korsten laten echt los. Coby schreef:Cure Mok van VSM zal bij veel paarden best goed helpen. Ik voer het nu een maand en zie helaas nog geen enkele verbetering.
De ochtendurinehelpt daarentegen best goed. Ik heb het er gisteren op gesmeerd (urine van mezelf) en zag vanavond al verbetering. De korsten laten echt los.
Ilindra schreef:Afgewerkte olie is zwaar giftig, zit vol zware metalen en is kankerverwekkend, en dat wil jij op een paard smeren![]()

liesje_waal schreef:als ze beginnende mok krijgen doen ze dat en het helpt goed hoor en de paarden bij ons op stal leven nog dus zo erg zal het dan wel niet zijn en word al jaren gebreuk (trekpaarden fokkers) vooral