Mijn Paard eet zijn bodembedek op!!! HULP NODIG>>!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re: Mijn Paard eet zijn bodembedek op!!! HULP NODIG>>!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:12

Ik heb in de stal van mijn shetlanders obiose. Dit is een soort zaagsel. Hierbij kun je een of ander poeder kopen, dat moet je er overheen gooien, dan eten ze het niet op. Werk perfect!

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 09:17

Nagoya stond ook op vlas, maar at daar ook veel van. Zelf met heel veel hooi voeren, spul over het vlas spuiten, mengen met vies vlas, at ze het nog. Omdat ik van verschillende kanten heb gehoord dat dit gevaarlijk kan zijn, heb ik haar op drainage matten gezet, dit bevalt heel goed. Er moet dan wel een afvoer in de stal of vlak bij de stal zijn, zodat de urine weg kan lopen. De vloer van Nagoya`s stal was al aflopend, dus het enige wat we hoefden te doen, was een putje maken op het laagste punt. Als je geen mogelijkheid hebt om een goede afvoer te maken, kun je ook vlas/zaagsel onder de matten leggen. Dan wordt de urine toch opgenomen, maar kan je paard niet van de bodembedekking eten. Dit laatste is wel lastig met schoonmaken, denk ik.

Als je paard echt veel stalbedding opeet, zou ik er zo snel mogelijk wat aan doen. Over vlas heb ik meerdere malen verhalen gehoord dat het tot verstoppingen of maagzweren kan leiden, wanneer je paard er veel van eet. Ik zou ook niet teveel rotzooi over de stalbedding spuiten, dit kan nog meer schade aanrichten als je paard het toch opeet.

Succes ermee, ik hoop dat je snel een goede oplossing vindt!!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 09:43

Wat vaak gebeurd is dat paarden hun bodembedekking gaan eten in poging hun darmflora te herstellen. Na AB kuur wat vaak gegeven wordt is dit in onbalans. Wat je kunt doen is een supplement geven met probiotica (gevliesdroogde darmbacterien) om te kijken of het hersteld en het gedrag afneemt.

Hoe ziet zijn mest er uit ? Zijn het keurige ballen of is het wat nattig? En hoe ruikt het?

Gr.

An_J

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:42

mijn paard eet ook zn hele stal leeg als hij even de kns krijgt Haha!

Ik heb dit opgelost door ervoor te zorgen dat hij 24/7 hooi ter beschikking heeft. Nu laat hij zn stalletje met rust Lachen