schouders of toch vanuit zn hoeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:42

libertysnowy schreef:
de da komt vandaag weer laat het jullie wel weten

Hou je haaks meissie veel sterkte ermee. Is nooit echt leuk als DA langs moet komen, maar je moet iets. Het is zo vervelend als je niet weet wat je paardje heeft.

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 15:47

nou hij is weer geweest en is het ermee eens dat hij steeds slechter wordt dus weer sterkere medicijnen en morgen komt hij weer.

ergens ben ik het aan het opgeven hoor ik weet het niet meer

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:52

libertysnowy schreef:
nou hij is weer geweest en is het ermee eens dat hij steeds slechter wordt dus weer sterkere medicijnen en morgen komt hij weer.

ergens ben ik het aan het opgeven hoor ik weet het niet meer

Gatver zeg, dat is niet tof om te horen. Ja wat ik als enige kan bedenken is raadpleeg Erik Laarakkers (http://www.holistischdierenarts.nl/)of Steffie van der Laarse (www.steffievanderlaarse). Vraag second opinion of advies aan hen. Veel sterkte meid.

libertysnowy

Re: schouders of toch vanuit zn hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 08:53

nou de DA is weer geweest en hij moet 3 maanden op rust, alleen afstappen.
hij lijdt aan functieverlies Huilen nou wat dat precies inhoudt weet ik nog steeds niet. Ik weet alleen dat hij steeds slechter wordt. Vandaag krijgt hij zn laatste prikken. Verdrietig

miertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:43

Meid, wens je heel veel sterkte, wat een nare berichten, hopelijk komen er betere tijden! Ach gut

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:46

Ja ik ken het ook, je moet wat doen, maar je weet niet meer wat je moet doen, bij wie je aan juiste adres bent. Ik ben zo zelf ook gegaan. Zat ook met mijn handen in het haar. Veel succes met je beslissing en hou je haaks meid Ach gut

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:32

misschien een domme vraag................heb je zijn bloed al eens nagekeken ?
het klinkt als spierbevangen/verzuring, dat moet je in het bloed terug kunnen vinden.

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 19:55

kiana schreef:
misschien een domme vraag................heb je zijn bloed al eens nagekeken ?
het klinkt als spierbevangen/verzuring, dat moet je in het bloed terug kunnen vinden.

nee ik wil ook dat zijn bloed nagekeken wordt maar de veearts houdt het af hij zegt dat hij daar toch niks uit haalt.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:12

Als jij wil dat zijn bloed wordt nagekeken, dan moet jou DA dat gewoon doen.
Laat je niet afschepen !!

Ik heb vandaag een "nieuw"paard gekocht.
Mijn vorige is afgelopen week afgemaakt wegens Kissing Spines in zeer ernstige vorm.( ja ik weet het , het is snel........)

Ik vroeg vandaag bij de keuring dus om een extra serie foto's .
Van de ruggewervel dus.
DA vond het niet nodig, maar na mijn verhaal begreep hij het wel, dus foto's gemaakt, gelukkig was alles ok.

Dus, doe wat je gevoel je ingeeft, je eigen gevoel is meestal het juiste !!

Succes

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:15

Ik zou er ook op staan dat er bloed nagekeken wordt!!! Boos! Het is jouw paard en 'functie verlies' vind ik ook triest om aan te horen!! Een waardeloze VA heb je, hij moet namelijk de oorzaak vinden van die zgn functie verlies en niet jou nog eens 3 maanden aan laten modderen...

Ik zou een andere VA voor een second opinion laten komen of (zoals eerder gemeld) bijvoorbeeld een Steffi van der Laarse bellen!! Kijk eens op haar site www.steffivanderlaarse.nl of pb mij voor haar nummer...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:19

TheSam schreef:
Ik zou er ook op staan dat er bloed nagekeken wordt!!! Boos! Het is jouw paard en 'functie verlies' vind ik ook triest om aan te horen!! Een waardeloze VA heb je, hij moet namelijk de oorzaak vinden van die zgn functie verlies en niet jou nog eens 3 maanden aan laten modderen...

Ik zou een andere VA voor een second opinion laten komen of (zoals eerder gemeld) bijvoorbeeld een Steffi van der Laarse bellen!! Kijk eens op haar site www.steffivanderlaarse.nl of pb mij voor haar nummer..

Precies zou ik ook doen Knipoog Succes verders

Nimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:29

Wat erg dat het niet goed gaat met Liberty, hoop dat ze gauw wat vinden. Heb je misschien wel gedacht aan de te zware rijbak? Dat is ook een hele zware belasting voor zo'n jong dier. Succes ermee!!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:20

Zijn er al foto's ed gemaakt. Ik vind drie maanden stappen een raar verhaal als er eigenlijk geen goede diagnose gesteld is.
Verder zou ik ook het bloed na laten kijken en als je dierenarts dat niet wil doen zou ik een andere dierenarts vragen.
Het is denk ik in een dergelijk geval altijd goed om een second opinion te laten doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 00:43

Bij het woord functieverlies denk ik meteen aan: kraker laten komen. In de nek kunnen heel veel problemen zitten die hun uitwerkingen over het hele lichaam kunnen tonen. Haal er eens een Fysio of Kraker bij? Misschien is het gewoon een scheve wervel?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 01:04

Sterkte ...
Ik ga er in mee dat problemen voor in het lichaam van een paard (schouders, hals) heel goed voort kunnen komen uit problemen met de voeten. Ze gaan zich hierdoor schrap zetten en belasten daarmee hun spieren verkeerd.
Het probleem kan ook van achter uit komen. Een scheef bekken, bijvoorbeeld.
Het boek dat Ranna aankaart is zeer zeker een aanrader. Het is echt een bron van informatie. Er ging een wereld voor me open! Ik vond vooral het deel over hoe de hoef de stand van het skelet (dus het hele fundament van je paard) beinvloed bijzonder verhelderend en eigenlijk ook wel shockerend. Een aanrader als je meer wilt weten over het functioneren van de paardenhoef!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 13:14

Pling Ik zou er ook een fysiotherapeut naar laten kijken, die hebben ook veel meer verstand van spieren e.d.

En uit jou verhaal van longeren e.d. lijkt hij ook heel scheef te zijn. Dit kan natuurlijk door de kreupelheid ontstaan, maar dit kan natuurlijk ook de oorzaak van de kreupelheid zijn Knipoog

Vind het weer erg frustrerend om te lezen hoe een DA maar weer steeds afwacht en medicatie verhoogt, terwijl hij niet eens zeker weet waar het aan ligt Ziek , maar ja dat gebeurd helaas vaak/ té vaak .

Bloos! en met een te zware rijbak kun je hééél veel schade aanrichten Verdrietig

Zo ken ik iemand die al 2 paarden heeft moeten laten inslapen ivm beenproblemen en toen nog steeds de conclusie niet trok dat het aan de bak lag... terwijl dus ook al alle paarden op die stal last hebben van kreupelheden, peesproblemen, bijzonder beslag aan het proberen zijn enz enz enz ... Nu begint het sommigen uiteindelijk te dagen, maarja dat is voor een aantal paarden dus al te laat Verdrietig

succes ermee Ach gut