hardnekkige schimmel --> tea tree shampoo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:37

En als je dan even leest waartegen het werkt.... staat er echt schimmel bij....

Ik zeg toch.... je moet het goed verdunnen.

Doe er lekker mee wat je wil en zoek het verder uit als je alle advies alleen belachelijk maakt.

jora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:11

de enting is ook pittig spul, waarbij sommige paarden rare bijwerkingen krijgt. Ik werk zelf bij een dierenarts en zie dus echt wel wat dat doet. Soms helpt het best halamid of zelfs chloor. Dit doodt schimmels. Je moet het dan wel gebruiken als de schimmel net begint en de plekken nog klein zijn.
Ook werkt schimmelzalf bij de apotheek vandaan. De enting met insol heeft bij mijn paard niet geholpen. Omdat ik ook de andere paarden op stal moest enten, heb ik dat gedaan, maar kort daarna kreeg een paard wat nooit schimmel had ineens schimmel. Das behoorlijk zonde van mijn 140 euro!!!!
En op het moment gaat er ook een nieuw hardnekkig schimmel rond.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:32

Jora, kan je iets meer over deze schimmel vertellen. Hoe ziet het eruit en wat werkt ertegen.
Bij Dendro is bijna zijn hele hoofd kaal en het jeukt verschrikkelijk. De andere paarden hebben er nog steeds geen last van dus het lijkt wel of het niet zo besmettelijk is. Nu hebben we hem trouwens wel apart in de wei staan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:39

SaintAissa schreef:
En als je dan even leest waartegen het werkt.... staat er echt schimmel bij....

Ik zeg toch.... je moet het goed verdunnen.

Doe er lekker mee wat je wil en zoek het verder uit als je alle advies alleen belachelijk maakt.

sommige mensen hebben erg lange tenen... Clown kan jij voor mij mijn stuk even quoten waarin ik jouw advies belachelijk maak?
Ik laat je alleen een stuk lezen van de website van dat middel zelf. Als je dat al als belachelijk maken rekent Lips are sealed
Ik zie ook dat er staat dat het tegen schimmel werkt, maar schimmel op bv. hout is IMO iets anders dan schimmel op mens of dier.
Ik vind het best dat je het zelf gebruikt op je paard, maar dan hoef ik het nog niet te doen. Dat heb ik als reactie gegeven en daar blijf ik bij.
Daarin staat geen woord waarin ik jou of je advies belachelijk maak...
Sommige gootsteen ontstoppers lossen ook vet op, maar dat ga je toch ook niet als afslankmiddel gebruiken?

Ok mensen en nu weer ON topic Knipoog kom op met de tea tree ervaringen. Haha!

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:50

Ja en je hebt ook mutsmensen... HIV op hout vind ik ook heel knap.
Misschien moet je dat stuk eerst zelf eens goed lezen.
|ik weet waar ik mee bezig ben, jij blijkbaar iets minder....

Tea Tree werkt NIET tegen schimmel iig.

jora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:35

DendroFleur schreef:
Jora, kan je iets meer over deze schimmel vertellen. Hoe ziet het eruit en wat werkt ertegen.
Bij Dendro is bijna zijn hele hoofd kaal en het jeukt verschrikkelijk. De andere paarden hebben er nog steeds geen last van dus het lijkt wel of het niet zo besmettelijk is. Nu hebben we hem trouwens wel apart in de wei staan.

Op zich kan ik je niet veel vertellen, omdat wij het monster op hebben gestuurd en nog geen uitslag hebben. Als ik iets hoor zal ik het je laten weten. Maar misschien is het handiger om schimmelcreme op te halen voor jouw paard omdat het hoofd zo'n teer gedeelte is? er gaan dan wel een paar tubes er doorheen....

Ps bij de schimmel waar ik t over heb, heb je kale plekken en schilfers, niet echt dikke korsten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 00:11

SaintAissa schreef:
Ja en je hebt ook mutsmensen... HIV op hout vind ik ook heel knap.
Misschien moet je dat stuk eerst zelf eens goed lezen.
|ik weet waar ik mee bezig ben, jij blijkbaar iets minder....

Tea Tree werkt NIET tegen schimmel iig.

hahaha waar haal jij dat nou opeens vandaan dan? *LOL* geloof me je zal mij nooit horen vertellen dat hout HIV kan oplopen. Clown Het kan wel als medium dienen voor het overbrengen van HIV, alleen maar in een zeer kort tijdsbestek aangezien het HIV virus maar geringe tijd in leven blijft in de buitenlucht.
Maarja dan nog... het zijn niet MIJN woorden, maar het staat in mijn quote van het middel dat jij gebruikt. Dus je hoeft mij er niet voor aan te spreken, je kan beter een mail of brief sturen naar de fabrikant van dat middel.
Maarre... zou je nu kunnen stoppen met het offtopic gaan? Had ik net al een verzoek om gedaan. Beetje zonde van mijn topic. Knipoog
Als je het graag wil kunnen we de discussie wel voortzetten over PB.
Kan je me overtuigen met beargumentatie waarom jij wel, en ik niet weet waar ik mee bezig ben.

@Jora:
Ik wacht ook even op jouw uitslag... bij warina zijn het idd ok geen korsten maar wel schilferige plekken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 00:20

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:12

mIjn paardje heeft vorig jaar ook een hardnekkige schimmel gehad op haar neus...echt de korsten hingen eraan. Imaverol, niks werkte. Uiteindelijk heeft ze een paard van die spuiten gehad van de DA. Hier ging het wel van over. Verder heeft ze gelukkig geen bijwerkingen gehad. Geen van de paarden die schimmel hadden en zo'n spuit kregen bij ons op stal, hebben bijwerkingen gehad. Sterkte ermee.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:06

Ik ben voorstander van het probleem van binnenuit op te lossen. Veel van dit soort problemen komt van binnenuit en niet van buitenaf. Een verstoorde darmflora leidt vaak tot klachten als schimmels, bulten, jeukplekken en uiteindelijk kale plekken. Zorg er eerst voor dat je zeker weet dat je paard gezond voer eet en niet per ongeluk iets wat beschimmeld is. Ikzelf gebruik voor de binnenkant reiniging een reinigingskuur van de Silverlinde (groene leem, teatree en nogwat ingredienten, verkrijgbaar bij de paardendrogist) maar ik weet dat de Groene Os of iets dergelijks ook zulke kuren verkoopt. Er zijn ook goede homeopatische reinigingsmiddelen op de markt. Dus net als de dierenartsprikjes van binnenuit bestrijden met het verschil dat dit natuurlijke middelen zijn.
Verder helpt teatree wel deglijk tegen schimmels maar je hebt gewoon pech als het van binnen komt. Plekken agv beestjes bestrijd je door de beestjes te doden, plekken agv verstoorde darmflora oid door de binnenkant te herstellen. Als je meer wilt weten zou je eens contact op kunnen nemen met de Silverlinde te Breda.
Pas btw met teatree olie ervoor op dat je olie hebt met een terpinol gehalte < 30% (werkzame stof van Teatree olie die bacterien, schimmels en andere ziekmakers doodt). Erboven is veels te sterk en zeker NIET geschikt voor inwendig!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 16:42

ok heel erg bedankt voor deze info.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:44

Ik heb ook de tea tree shampoo van de paardendrogist. Omdat mijn paard een slechte weerstand heeft, krijgt ze vaker schimmel. Imaverol werkt niet bij haar en ze reageerd hier ook slecht op (allergie). Vergeet niet je stal en je spullen ook goed te reinigen. Voor het inwendige paard (om het zo maar te noemen) geef ik haar dan ook wat extra´s. Komt allemaal bij de Paardendrogist vandaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 20:17

Ik geef mijn paard nu ook extra appelazijn en knoflook, verder kreeg ze al lijnzaad olie e.d. om de spijsvertering en stofwisseling optimaal te houden.
De dekens, borstel etc... blijf ik wel gewoon met imaverol wassen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 22:06

Natascha schreef:
Ik ben voorstander van het probleem van binnenuit op te lossen. Veel van dit soort problemen komt van binnenuit en niet van buitenaf. Een verstoorde darmflora leidt vaak tot klachten als schimmels, bulten, jeukplekken en uiteindelijk kale plekken. Zorg er eerst voor dat je zeker weet dat je paard gezond voer eet en niet per ongeluk iets wat beschimmeld is. Ikzelf gebruik voor de binnenkant reiniging een reinigingskuur van de Silverlinde (groene leem, teatree en nogwat ingredienten, verkrijgbaar bij de paardendrogist) maar ik weet dat de Groene Os of iets dergelijks ook zulke kuren verkoopt. Er zijn ook goede homeopatische reinigingsmiddelen op de markt. Dus net als de dierenartsprikjes van binnenuit bestrijden met het verschil dat dit natuurlijke middelen zijn.
Verder helpt teatree wel deglijk tegen schimmels maar je hebt gewoon pech als het van binnen komt. Plekken agv beestjes bestrijd je door de beestjes te doden, plekken agv verstoorde darmflora oid door de binnenkant te herstellen. Als je meer wilt weten zou je eens contact op kunnen nemen met de Silverlinde te Breda.
Pas btw met teatree olie ervoor op dat je olie hebt met een terpinol gehalte < 30% (werkzame stof van Teatree olie die bacterien, schimmels en andere ziekmakers doodt). Erboven is veels te sterk en zeker NIET geschikt voor inwendig!!!

Ben het hier helemaal mee eens. Overigens heb ik ook die reinigingskuur in mijn assortiment en ook nog andere (ben wel goedkoper dan de paardendrogist trouwens Knipoog ) en je kunt me pb-en voor een Word documentje over reinigingskuren en wat het kost. Kijk ook eens op mijn site.. Haha!

sas00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:47

horseranch schreef:
Wat ook goed helpt is naar de apotheek gaan, en daar een tube zalf halen (of 2 tubes) tégen schimmel (bij mensen). Dit 2x per dag behandelen (ruim) en je zult zien dat het zo overgaat. Succes !

Welk merk bedoel je?
Ben zelf in het verleden ook al eens gaan kijken naar zalf tegen schimmel maar in mijn ogen zag ik niks bruikbaars>
ik zou het graag willen weten omdat mijn paard nogal gevoelig is voor schimmel Knipoog

Hoe is het met je paardje XchantjuhX?
En op welke manier is het gelukt of ben je bezig?

c_alsemgeest

Re: hardnekkige schimmel --> tea tree shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 21:44

Ik ben nu bezig met... *hou je vast er komt een lijstje aan Clown *
De tea tree shampoo (die volgens mij zeker lijkt aan te slaan OK dan! ),
levertraanzalf, voor een betere heling van de plekjes en verder krijgt ze extra knoflook en appelazijn door haar voer, voor een betere doorbloeding en ontgifting Lachen
De dekens, borstels e.d. was ik nog steeds met een imaverol oplossing, voor de zekerheid Knipoog

Maar nu is de twijfel ontstaan of de hele kleine nu nog overgebleven 'plekjes' wel echt schimmel is... dus dat word nu onderzocht.

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:17

De schimmelplekjes gewoon wassen met imaverol, kan je zo bij de DA halen het werkt prima. Je zal zien, na een tijdje is je paard er alweer vanaf.

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:37

middeltjes voor mensen helpen niet omdat ze niet afgestemd zijn om door te dringen in (zoveel) haarfollikels. en dit is net waar de schimmel zich huisvest.