Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
[***] schreef:mijn merrie had dit jaar ook twee vruchtjes, vorig jaar al een vruchtje en -vermoedelijk- een cyste. Maar de veearts kon het slecht zien omdat ze tegen elkaar aanzaten en de ene kleiner was. hebben we een paar weken iedere week gescand om te kijken of het 2e vruchtje ook ging groeien maar dat was niet zo en er bleef 1 gezond vruchtje over. het is echt niet altijd makkelijk te zien, en heb je de veearts wel helemaal goed begrepen? die had echt wel actie ondernomen als er nog 2 gezeten hadden toch? Je kan nog eens opbellen hoe het ook alweer zat, er wordt vast een logboek bijgehouden. ik vind het een vreemd verhaal, ik zou het nog eens navragen aan degene die haar gescant heeft. straks maak je je druk terwijl het niet nodig is.
denk er wel om dat het vaker kan voorkomen, de moeder van mijn merrie had afgelopen jaar een dode tweeling(over het hoofd gezien, kan gebeuren, vruchtje kan in een plooi of uithoek van de baarmoeder zitten, veearts is een mens en niet gelijk een klootzak) en met mijn paard moet ik dus ook goed opletten.
Sabiy schreef:Sorry maar een veearts die een (mogelijke) tweelingdracht constateert en zegt dat je je er verder niet druk om moet maken, moet toch echt heel dringend terug naar school, of beter nog, een ander vak gaan leren. Die instelling kan namelijk levens kosten, in het ergste geval drie tegelijk.
Ik hoop voor jou en je merrie dat dit verhaal goed afloopt, succes !