Paard rustiger door minder voer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:03

Lenn schreef:
of een paard nou alleen in de wei staat of salinero is scheelt nogal wat aan krachtinspanning en energieverbruik!

Enfin, mijn paard krijgt ook superveel brok en merk er qua drukheid weinig van. Het ligt er ook aan wat voor brok je hebt natuurlijk!

Het is niet goed dat paarden heel veel krachtvoer krijgen paarden zijn hier niet op gebouwd.Je kunt beter veel ruwvoer geven en een krachtvoer daarbij geven wat een hogere waarde heeft zodat je daar minder van kan geven.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:07

Voor mijn pony kun je in mijn prfiel kijken....Veel zeggen dat hoe meer voer (voor hem) hoe tegewerkerder hij in eht werk word!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:21

monsera schreef:
Het is niet goed dat paarden heel veel krachtvoer krijgen paarden zijn hier niet op gebouwd.Je kunt beter veel ruwvoer geven en een krachtvoer daarbij geven wat een hogere waarde heeft zodat je daar minder van kan geven.

Dat is ook zeker zo! Praat het ook niet goed dat een paard dagelijks standaard 8-9 kilo brok krijgt, ongeacht het niveau!
Wilde alleen even het verschil per paard aangeven.
Ik geef toe mijn paard krijgt 5 kilo brok (en onbeperkt ruwvoer) maar dat heeft hij gewoon echt nodig om op lijn te blijven (4 jaar, 1.80 en zich aan het ontwikkelen)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:20

monsera schreef:
Ik geef in de winter juist meer krachtvoer als in de zomer.Nu heeft hij meer energie nodig om warm te blijven en in de zomer krijgt hij juist weer extra energie van het gras en heeft dan minder nodig.

En toch is meer ruwvoer beter om de kachel aan te houden(lees: warm te houden) dan krachtvoer!