KissingSpine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 08:47

ja oke dat ben ik met je eens, bij die van ons was het al over elkaar aan het groeien en het brak ook al af op sommige stukken, maar ook al had die het niet zo dan kon het nog niet goed komen aangezien die een karperrug had...

Ellebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:58

Ik weet niet of jullie dit hebben in NL (ik ben als DA uitgeweken naar America na mijn studie), maar hier hebben we een therapie; Shock Wave Treatment. Het is een apparaat wat hele snelle schokjes geeft. Na een of twee behandelingen heb ik honderden paarden beter zien worden.
We gebruiken het hier voor bot- en peesproblemen. Het is vrij duur, zo'n 200-400 dollars per behandeling, maar zoals ik zei; het werkt fantastisch.

~ Ellen van der Laan, DVM

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:39

Ellebelle schreef:
Ik weet niet of jullie dit hebben in NL (ik ben als DA uitgeweken naar America na mijn studie), maar hier hebben we een therapie; Shock Wave Treatment. Het is een apparaat wat hele snelle schokjes geeft. Na een of twee behandelingen heb ik honderden paarden beter zien worden.
We gebruiken het hier voor bot- en peesproblemen. Het is vrij duur, zo'n 200-400 dollars per behandeling, maar zoals ik zei; het werkt fantastisch.

~ Ellen van der Laan, DVM

ja, dat hebben we hier in nederland ook, maar wat minder vergevorderd in onderzoek/behandeling. Een paar jaar terug was van Schie de eerste die een paard met kissing spines met deze methode behandelde. gezien het feit dat het toen nog vrij onbekend was en mijn paard niet de ergste vorm had ben ik het niet blijven volgen; weet dus niet hoever men nu is en of er al meer behandelende artsen zijn.