Wie weet er een goede Fysio??voor een scheef paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 20:51

Frederika schreef:
hoi, geloof mij ik heb ook een super schreef paard gehad. met fysio help je je paard niet. het kost alleen maar veel geld. het rechtrichten van je paard is nummer 1 lukt dat niet met 1 keer in de week lessen doe dit dan vaker bv 3 keer in de week. ik heb een instructice die bij laarakker heeft gelest en inderdaad Jits zijn methode werkt. dus steinstein rechtrichten

Ik wil eerst uitsluiten of het niet iets lichamelijks is voordat ik ga beginnen met rechtrichten en hem verder de vernieling in rij.
ALs het allemaal mee zit komt er aankomende woensdag een voedsel deskundige die mijn paard gaat bekijken.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 20:51

vandaag is Jan Jonas geweest.
Binnen 2 weken moet ik verschil voelen en zal mijn paard veranderen. Hij zal dan dus weer helemaal paard kunnen zijn zonder pijn. Ik ben erg benieuwd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:56

geloof je het zelf zonder rechtrichten??????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:18

Ze zegt toch dat ze bij haar nieuwe instructrice leert recht te richten...waarom moet ze dan perse naar AdB ofzo...als haar instructirce haar kan helpen, is dat toch ook goed...Ik ben van mening dat elke goede instructeur je moet kunnen leren je paard goed recht te richten!!! En ik denk dat er naast AdB enzo echt wel meer instructeurs rond lopen die dit ook daadwerkelijk kunnen! Ik zeg absoluut niet dat AdB niet goed is, misschien ga ik ooit ook eens naar hem toe, lijkt me wel wat...maar volgens mij is hij geen must als je rechtrichten wil leren...en als dat wel het geval is, dan is het erg triest gesteld met het niveau van de instructeurs hier in NL!!!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 13:42

Elisa2 schreef:
geloof je het zelf zonder rechtrichten??????

Bij mijn paard zit iets lichamelijks niet goed. En dan kan je in geuren kleuren rechtrichten wat je wil, maar je paard zal nooit recht worden als je de oorzaak van het probleem niet aanpakt.

miertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:17

Jarco Dun

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 12:43

miertje schreef:
Jarco Dun

Wie is dat en wat doet hij??
Kan je misschien wat info geven??
alvast bedankt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:05

lichamelijke en rijtechnische problemen liggen erg dicht bij elkaar..

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 19:30

Elisa2 schreef:
lichamelijke en rijtechnische problemen liggen erg dicht bij elkaar..

Dat weet ik, maar in het geval van mijn paard is het lichamelijk niet goed.
Eerst de oorzaak aanpakken van het probleem. Met richtrichten los ik het probleem van zijn blinde darm niet op.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:31

steinstein schreef:
Eerst de oorzaak aanpakken van het probleem. Met richtrichten los ik het probleem van zijn blinde darm niet op.

ik geef je helemaal gelijk het heeft weinig zin om met een paard aan de slag te gaan die pijn heeft
het zou ook niet eerlijk zijn t. o. het dier
helaas denken veel mensen er anders over
voor ik een paard ga beleren laat ik eerst uitsluiten dat het dier geen lichamelijke problemen heeft
tandarts, osteopaath,manueel therapeut, en een (echt) goed passend zadel
paarden horen niet boos te kijken (en te zwiepen met hun staart)als ze een oefening moeten doen
ook met opzadelen horen ze gewoon met hun oren naar voren te staan
wanneer een paard z'n oren in z'n nek doet of zelfs probeerd te bijten bij het opzadelen geeft het dier duidelijk pijn aan
bij de dierenklieniek in Bodegraven zit Jan Everts (manueel therapeut)
met deze man heb ik zeer goede ervaringen OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:56

Alle paarden zijn scheef. En de ruiter is degene die het paard rechter kan maken. Jou verhaal klinkt dan ook typisch als een rijtechnisch probleem. En het probleem zit het in het ondertreden van het achterbeen, en dan vooral de plaatsing van het achterbeen. De oorzaak van het scheefgaan voel je in de mond, maar het zit in de werkelijkheid in het achterbeen.

Een fysio kan je vast wel helpen, maar dit is voor zeer korte duur. Als jij je rijden niet gaat aanpassen, en dus goed les neemt hoe je je paard kan gaan rechtrichten, zal het probleem niet overgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:57

steinstein schreef:

Een paard word niet scheef van een blinde darm, dus wat mankeert je paard dat hij scheef in het lijf is?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 10:59

Pipo schreef:
Een paard word niet scheef van een blinde darm, dus wat mankeert je paard dat hij scheef in het lijf is?

Dit is wel het geval
Doordat hij last heeft van zijn blinde darm zet hij zijn rechterachterbeen in het zelfde spoor als zijn linker been om de pijn te ontlasten. Daardoor loopt hij in traver.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 11:01

Pipo schreef:
Alle paarden zijn scheef. En de ruiter is degene die het paard rechter kan maken. Jou verhaal klinkt dan ook typisch als een rijtechnisch probleem. En het probleem zit het in het ondertreden van het achterbeen, en dan vooral de plaatsing van het achterbeen. De oorzaak van het scheefgaan voel je in de mond, maar het zit in de werkelijkheid in het achterbeen.

Een fysio kan je vast wel helpen, maar dit is voor zeer korte duur. Als jij je rijden niet gaat aanpassen, en dus goed les neemt hoe je je paard kan gaan rechtrichten, zal het probleem niet overgaan.

In het geval van mijn paard is het niet rijtechnisch.
Zodra het beter is met zijn blindedarm, ga ik weer met lessen aan de gang. Ik heb een hele goede instructrice die mij hier mee helpt. Dat is het probleem dus niet.

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:10

steinstein schreef:
omdat mijn paard scheef is.

Ieder paard is van nature scheef, het ene paard alleen iets meer dan de ander. Dan is het nog de taak van de ruiter om hem met hulpen zoveel mogelijk te corrigeren en het paard daardoor recht te laten rijden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:00

inieder geval sucses ermee

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 16:03

thanx

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:09

Laat dan Marijke Boinck www.cherokeepaarden.nl (is niet heel ver van je vandaan) erna laten kijken, of Erik Laarakkers of Steffie van Laarse. Ik heb alleen ervaring met Marijke Boinck en ze is heel goed. Ik heb er goeie ervaring mee. De andere 2 heb ik geen persoonlijke ervaring mee maar hoor er goeie dingen van.