Bij Elan zit de hoef ook ingepakt omdat er een klein stukje lederhuid te zien is. De DA heeft er een flinke scheut Betadine ingegoten, de eerste prop watten volgegoten met Betadine en die in het gat gestopt.
Daarna nog een dikke laag watten (het ziet eruit als een heel dik gaas) om de hoef, daaroverheen nog 2 lagen verband.
Vooral de Betadine is natuulijk belangrijk om e.e.a. te ontsmetten.
De DA heeft alle spullen om nog een keer te verbinden meegegeven, zodat ik dat na 3 dagen opnieuw kan doen. Daarna moet het klaar zijn en mag Elan beslagen worden.
Waarschijnlijk is bij jou het gat groter, meer lederhuid wat eruitkomt dus.
Als het bij jouw paard nog pijn doet, dan is de hoefzweer nog niet genezen lijkt me en moet er nog pus uitkomen.
Als dat laatste het geval is, dan lijkt me dat dat er inderdaad nog uit moet kunnen d.m.v. Biotexbadje. Ik zou het wel opnieuw verbinden dan en wel op de manier zoals de DA op de kliniek heeft gedaan, dus MET een heleboel Betadine.
Als je er niet zeker van bent of de hoefzweer werkelijk genezen is, dan zou ik, net als ik gedaan heb, een foto laten maken.
Veel succes en beterschap met je paardje. Ik weet nu wel hoe je je moet voelen...
Houd ons op de hoogte...