ventipulmin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jordy2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:29

nou ja ieder zijn mening maar ik vind het niks zolang je het geeft gaat het goed maar als je er mee stopt komt het gewoon weer terug(het onderdrukt naar mijn mening) wij hebben het ook wel eens gegeven aan een ruin die ook last van zijn longen had na 3 kuren werd het alleen maar erger bijna chronisch dus toen een homeopaat erbij gehaald en hij had al vocht achter zijn hart het heeft een half jaar geduurd voor hij opknapte maar het is zo de longblaasjes die kapot zijn dat komt nooit meer terug. groetjes

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:36

ventipulmin en sputolysin zijn goed te combineren (althans bij die van mij wel)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 00:23

ik stoom er ook bij tegelijkertijd met de kuur ventipulmin!!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 08:53

ynskje21 schreef:
Zelfs chronische bronchitis kan over gaan...hoewel natuurlijk beschadiging op de longblaasjes onomkeerbaar is.

Dat klopt. Als een verkoudheid langer dan 2 weken duurt wordt het door een DA al chronische bronchitis genoemd. En dat kan dus overgaan, wat niet wegneemt dat het ernstig is.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 09:35

Scum schreef:
Dat klopt. Als een verkoudheid langer dan 2 weken duurt wordt het door een DA al chronische bronchitis genoemd. En dat kan dus overgaan, wat niet wegneemt dat het ernstig is.

Yep, ik heb zelf chronische/asmatische bronchitis en dat duurt nu al twee jaar, maar er is nog steeds een kans dat ik er zomaar weer vanaf kom. Dus bij paarden zal dat ook gewoon het geval zijn.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 15:48

dus het kan over gaan??

ynskje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:14

Ja het kán. Longproblemen (en andere lichamelijke kwalen) zijn ook vaak niet alleen lichamelijk... maar er speelt meer mee. Als je hierover meer wilt weten, pb dan even!
Wat altijd belangrijk is: een stofarme omgeving, dus zonder stro en droog hooi.
Misschien een rare vraag, maar heb je een bit van koper of van aurigan, (of een ander metaal waar ook koper in zit)?

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:47

Mijn paard heeft ook aanleg voor chronische bronchitus..
Ze heeft elk jaar een keer last ervan.. Ik hoop dat we volgend jaar een keer overslaan Tong uitsteken
Gelukkig heeft ze het nog niet echt chronisch alleen is het de aanleg ernaar en ik doe er nu dus ook alles aan om het te voorkomen.
Ventipulmin helpt bij mijn paard ook erg goed en je hoort ook vaak dat als je stopt met de ventipulmin dat ze een terugslag krijgen en dat het erger word... maar bij die van mij gata eht tot nu toe altijd goed!
Succes ermee.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 18:22

nou ik hoop dat het bij emara daarna ook beter gaat als ik stop met de ventipulmin!!!!!ik zie dat er veel paarden zijn die bronchites hebben..

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:40

mijn begon ook zo'n twee jaar terug ongeveer te hoesten en slijm en alles,dierenarts er schijnbaar toch telaat bij gehaald,en zou ze lichte bronchitus hebben.
ook een kuur ventipulmin gekregen en een poeder (witte wat naar kokosnoten ruikte Haha!) en daarmee is het goed over gegaan Lachen

ze is in de winter toch nog wel wat gevoelig met de luchtwegen,maar het gaat nu goed.

ik heb ook vaker gehoord dat mensen zeiden dat ventipulmin alleen het probleem stopte en niet over liet gaan,of dat ze idd een terug slag kregen,maar ik denk dat het per paard verschilt en in wat voor een vorm hij last ervan heeft,want bij mijn paardje heeft het dus goed geholpen Lachen

Corine4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:22

Als je paard Bronchitis krijgt door bijv. een allergie van pollen of stof helpt Ventilpulmin alleen om de longproblemen om dat moment te hertellen maar neemt de oorzaak, de allergie niet weg.
Daar moet je andere maatregelen voornemen om te zorgen dat de benauwdheid voorkomen kan worden.
Dus als je paard een eiwit-allergie heeft moet je eiwit arme brokken voeren, heeft je paard een stofallergie dan moet je dat proberen te voorkomen.
Maar iemand schreef dat het puur vergif is die Ventipulmin maar dat is niet waar.
Als je precies de hoeveelheid geeft die de vee-arts voorschrijft kan er niets gebeuren met je paard.

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:54

Mijn draver heeft ook veel luchtwegproblemen gehad. Telkens 10 dagen ventipulmin, tijdens de kuur ging het goed daarna begon het weer. Op een gegeven moment prednison erbij, hetzelfde verhaal, want na de kuur begon het weer. Ook sputolysin geprobeerd, maar die DA-en weten volgens mij dan ook niet meer, hij was bijna dampig verklaard!! Ik heb toen een bronchoscopie laten maken en daar bleek uit dat er een vernauwing zit in zijn luchtpijp en hij had een ontsteking net voor zijn longen. Uiteindelijk kreeg ik AirForce van vital (allerlei natuurlijke ingredienten), en tegen mijn verwachtingen in heeft dat goed geholpen. Uiteraard in combinatie met nat hooi, zaagsel in zijn stal ipv stro en veel frisse lucht...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 18:26

ik had vandaag weer eens pech met emara Huilen ik dacht gisteren het ging aardig Knipoog wou vandaag even rustig gaan stappen,maar nee ze was behoorlijk benauwd,gelijk dierenarts gebeld ,en hij kwam direct om gelijk een injectie te geven voor de benauwdheid,hij vond het gek dat die het zo erg had nou het leek op een allergie zei hij, maar had gelukkig geen koorts,en het moet maandag over zijn,anders wou hij er toch inkijken wat er eingelijk aan de hand is Verdrietig met een bronchoscopie maar ik doe het zekers wel!!!hopelijk weet ik dan wat er aan de hand is Verdrietig

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:05

Emaartje schreef:
dus met ventipulmin komt er geen slijm los!!!ik dacht da thet een slijmoplosser was...kun je sputylosin en ventipulin tegelijkertijd gebruiken??

er komt wel slijm los, en je paard kan makkelijker ademen. ik heb een bijna 20jarige E pony die zonder Ventipulmin waarschijnlijk niet zo oud geworden was.

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:08

Ventipulmin is eigenlijk een hoestsiroop, maar dan voor paarden.
Brochofort of Bronchopect (als dat er nog is) werkt ook heel erg goed,
kan je zo bij de DA halen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 19:28

nou zal de arts is vragen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 19:30

wat is brochofort of bronchopect dan?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 23:54

emara voelde zich vandaag gelukkig alweer wat beter na die injectie en met de ventipulmin niet meer gehoest enzo een keertje maar een kuch..de kuur heb ik nog niet op donderdag wel,en maandag moest ik bellen hoe het ging zou je dan wel een bronchoscopie maken of de kuur afwachten,want dat was namelijk de bedoeling van de dierenarts...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 23:56

nou hier de uitslag van de bronchscopie,het is maar goed dat ik het gedaan hebt,want ze zat tegen dampigheid aan,maar gelukkig kan ik het nog verhelpen zeide arts maar is wel even een lange tijd van behandeling,de luchtwegen en bronchien waren ontstoken en geiiriteerd en er zat veel pus en slijm en moest behandeld worden met ventipulmin en prednison,de prednison moet ik 10 dagen bebruiken en 1x daags 3 capsules geven,en de ventipulmin moet ik wel 6 weken gebruiken das wat minder omdat je het normaal maar 10 dagen mag gebruiken maar het was zo erg dat er wat aan gedaan moet worden vandaar...ik vind dit verschrikkelijk Huilen Verdrietig hopelijk is ze gauw weer beter.. *LOL*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 00:01

ach ja,, ik heb ook bijna een jaar gevochten om mn paard van dat hoesten af te krijgen...
ik denk dat alles totaal wel 800 euro heeft gekost maar ze is er van af....

ynskje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 07:16

Veel sterkte met je paard! Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt!

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 08:29

Het zal nu echt wel goedkomen. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.. en dat is gelukkig overgegaan. Wel zullen de luchtwegen altijd het zwakste punt blijven!! als ze maar even niet lekker in hun vel zitten, zou het weer op kunnen komen... Sterkte!!!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 18:27

ik hoop het tornadotje!!!duim maar voor mij..