Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lida schreef:Wij hebben hier in de buurt goede ervaring met een castreur die mannen doen niet anders en het is zo gebeurd zonder problemen paard geen trauma praam op de neus prikje in het zakje even wachten praam er weer op 2 kleine sneetjes ballen eruit klem erop en klaar de enigste die er hier een trauma van heeft opgelopen is mijn man en zelfs onze mini shet is staand gecastreerd ik ben geen voorstander van een kliniek daar hangen toch bacterien van zieke dieren en jij gaat met een gezond dier heen en thuis kun je het zelf het best verzorgen onze mini buurman heeft er echt niets van gemerkt.
Primula schreef:Amai, dat vind ik wel een raar verhaal. De dierenarts bij ons deed ook al z'n castratie's liggend; volgens hem ging dat veel gemakkelijker. Maar hij gaf mijn hengstje eerst een spuitje om te kalmeren, en daarna nog eentje om plat te spuiten. Hij ging dus vanzelf liggen, de DA heeft hem alleen een beetje moeten ondersteunen om hem op een comfortabele manier tegen de grond te laten gaan. De castratie is heel goed verlopen, en de wond ook heel mooi genezen!
Cassidy schreef:Ik had toch echt als eigenaar zijnde de castratie afgeblazen en het in een kliniek laten doen...