etter/snot uit 1 neusgat! iemand tips??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nijlram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:10

ik kan je bijna met zekerheid zeggen dat het voorhoofdsholteontsteking of kaakholteontsteking is. Mijn paard kreeg voor drie kwart jaar terug precies dezelfde syptomen. Snotneus (geel/groen), stonk ontzettend uit zijn neus maar verder was er ook niets aan hem te zien. At goed, zag er heel gezond uit enz. Alleen na een DA bezoekje bleek dat het een klassieke vorm van voorhoofdsholteontsteking was. En nooit gedacht dat zoiets zo hardnekkig kon zijn. De eerste antibioticakuur die we kregen ging aan de hand van spuiten die hij dagelijk kreeg. Dit sloeg heel goed aan alleen toen de kuur afgelopen was kreeg hij dezelfde syptomen terug na twee weken. Balen natuurlijk! nou toen dus maar een nieuwe kuur geprobeerd. Dit was gelukkig ook meteen de laatste kuur. Nu gaat het allemaal heel goed en hij heeft er geen last meer van.

tola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 16:26

hoi nijlram,ik ben afgelopen vrijdag met mijn paard in de kliniek geweest bij mijn va.
ze hebben met een scoop in de neus gekeken en zagen daar een poliep,en een soort''extra holte''.
op de foto,s was een ''onrustige kieswortel te zien.
de etter is op kweek gezet om te kijken of er eventueel een schimmel-infectie in de neus zit.
het totale gebit is gerenoveerd,haken van voor tot achter,onder en boven!!
2 afgebroken wolfskiesjes,zijn verwijderd.

dus bij mijn paard is het waarschijnlijk een combinatie van dit alles,helaas slaat de 2e ab nog niet aan,er komt nog steeds etter uit haar neus,is dus nog afwachten...

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:29

Een vrouwtje bij mij op stal, had ook dat haar paard groene snot/etter uit zijn neus had lopen. De ene keer had hij iets verhoging, de andere keer helmaal niet.
De snot/etter stonk ook en er bleek een kies te zitten rotten, waardoor hij in zijn holtes pus/etter had zitten wat er via zijn neus weer uit kwam. Na veel gedokter kwam dit eruit en moest hij naar Utrecht om de kies te laten verwijderen en een drain te plaatsen om de holtes weer schoon te krijgen.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:30

Een vrouwtje bij mij op stal, had ook dat haar paard groene snot/etter uit zijn neus had lopen. De ene keer had hij iets verhoging, de andere keer helmaal niet.
De snot/etter stonk ook en er bleek een kies te zitten rotten, waardoor hij in zijn holtes pus/etter had zitten wat er via zijn neus weer uit kwam. Na veel gedokter kwam dit eruit en moest hij naar Utrecht om de kies te laten verwijderen en een drain te plaatsen om de holtes weer schoon te krijgen.

tola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 18:34

ja scheepie,het is nog afwachten....stel de ontstoken kieswortel is de veroorzaker,dan zal bij mijn paard de kies gestempeld worden,dan maken ze van buitenaf (schedel) een gaatje en ''tikken'' dan de kies naaar binnen....
maar het is nog even afwachten omdat de echte oorzaak nog niet helemaal duidelijk is.

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:11

Ik hoop echt voor je dat het dat niet is. Ik heb al zoveel ellende met 1 van mijn paarden meegemaakt i.v.m. kieswortelonsteking en operaties en complicaties. Veel sterkte met je paard.

yeehaa

Re: etter/snot uit 1 neusgat! iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:35

Mijn paard heeft hetzelfde gehad, eind december. Mijn veearts zei dat antibiotica wel helpt, maar dat het in 99% van de gevallen altijd zal terugkomen. De holtes zijn namelijk vrijwel afgesloten en antibiotica kan er dus niet goed bij. Daarom zullen er altijd bacterien achterblijven en die worden steeds hardnekkiger. Ik heb dus na lang nadenken toch mijn paard laten opereren. De kies is eruit gehaald en er is een drain in zijn hoofd aangebracht. Ik ben nu al vier weken aan het spoelen, eerst via de drain en nu met een slangetje die ik in de wond moet stoppen, waar eerst de drain zat. Er komt nog steeds etter uit, waarschijnlijk moet ik nog zo'n anderhalve week spoelen voor het echt over is. De arts had ook een ander paard onder behandeling die hetzelfde had. Dat paard heeft al een jaar last gehad van vloeien uit zijn neus, maar dat werd steeds behandeld met een homeopatisch middel. Dat hielp steeds tijdelijk, maar het kwam ook weer steeds terug. Op het moment dat de neus gaat vloeien loopt zo'n holte over. Er zit dan waarschijnlijk al maanden etter in de holte. Ik heb ook weinig aan mijn paard gemerkt. Zijn conditie was wat minder, hij had wat meer last van mok dan normaal, achteraf logisch te verklaren...

tola

Re: etter/snot uit 1 neusgat! iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 12:44

hai,mijn paard is weer gezond verklaart,ze heeft 4 weken baytrill gehad,en ben nu precies 1 week geleden gestopt met deze ab.
het is nu hopen dat het niet terug komt.....want die kans zit erin als er inderdaad een paar bacterien zijn blijven zitten.
de va zei dat dit een lokale neus-infectie is geweest,het kan zijn dat er iets in de neusholte heeft gezeten wat deze infectie heeft veroorzaakt(splinterje,strootje,hooi)