prikkeldraad wonden!! *recent*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:32

ben inderdaad benieuwd hoe het er nu mee gaat

???

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:47

Ja ik ook.. er zijn toch wel wat dingen die ik anders had gedaan.. Ik zou METEEN na het aantreffen van de wonden de da hebben gebeld, want die wonden MOETEN gehecht worden, al is het alleen maar om de genezing te bevorderen. Bovendien MOET je paard nu ook weer een tetanus spuit. anders is er een vrij grote kans dat ie dat krijgt.. veel succes ermee, en k hoop dat je de da inmiddels hebt gebeld...

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:43

hier heeft ze nu niks meer aan Lips are sealed

XXgalaxyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:15

ik zou de da laten komen. ik ben tijdens een buitenrit ook eens door prikkeldraad en een ijzeren hek met prikkeldraad gegaan( ijzeren paal van de wei lag er met beton en al uit) hij had ook wondjes van het prikkeldraad. hij heeft spuiten(3) en antibiotica( poeder en nog een ander poeder) gekregen, omdat prikkeldraad vaak erg vies is. het is daarna nog opppervlakkig gaan ontsteken. maar dat kon niet zo'n kwaad. alleen als het verder door zou gaan.

XXgalaxyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:17

maar goed. aan mijn advies heb je niet zoveel meer.ik hoop dat alles goed is met jou paarden. je hebt ze in ieder geval wel meteen goed verzorgd. dus ik ben er eigelijk niet bang voor!!!!!!!!

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 19:21

goed, ik kreeg een pb dat jullie benieuwd zijn hoe het nu is:

Ik heb in het boek "Paardenbenen" van Evert Offereins opgezocht wat ik moest doen. Daarin stond: Schoonmaken met warm water (had ik gedaan) en absoluut géén desinfectiemiddelen of wat dan ook voor troep erop smeren!! alleen schoon maken.

Dus ik heb opnieuw schone handdoeken en warm water gepakt en alle wonden schoon gemaakt. Toen nog eens goed gekeken hoe diep de wonden/sneden waren en of ze idd gehecht zouden moeten worden. Op één wond (op de kroonrand) na waren ze allemaal niet meer te zien nadat je het had schoon gemaakt en allemaal waren gestopt met bloeden.

Amando heeft er volgens mij nog wel veel pijn aan gehad, want die bleek niet meer de energie te kunnen opbrengen om zichzelf ook nog warm te houden, dus die staat nu voorlopig met 2 dikke dekens op.
Tjitske bleek een sterke pony, want die galoppeerde de volgende dag al weer vrolijk door de wei en heeft nergens last van gehad.
*thank god dat ze zo rustig bleef toen ze vast zat*

Het gaat dus weer erg goed en inmiddels hebben we er weer een zorgenkindje bij Lachen want Kobus (van Waterkippie) is bij ons op herstelvakantie (hoefbevangen en overbelaste pezen).

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:36

leuk dat je nog even reageerde Haha! En blij te horen dat alles toch goed is gekomen. Dat soort wonden kunnen lelijke complicaties opleveren...

Depny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:20

Ik denk dat je idd ook wel goed gehandeld hebt.

Aangezien het nou een paar dagen verder is heb ik wel een tip om eventuele littekens te voorkomen. Ik heb nl. zelf een keer mijn voorhoofd opengehaald aan het prikkeldraad Clown Als er een korst(!) op zit kun je er johannes olie opsmeren. Als je dat 2 keer per dag doet, blijft de huid soepel waardoor je minder kans hebt op een litteken. Ik had een flinke snee in mijn voorhoofd en toen er een korstje opzat had ik er ook johannes olie opgesmeerd en ik heb nou geen litteken! Voor de rest zou ik er niet te veel opsmeren. Lachen

Succes! OK dan!