Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Chippp schreef:Stappen stappen stappen op het harde. Zo vaak mogelijk beter 30 x 2 minuten dan 1x een een uur. En heel veel koelen, beter stromend water dan een cool pack.
Succes!
Citaat:Mij is juist gezegd dat een coolpack beter is, dat koelt veel dieper en je voorkomt er mok en rotstraal mee (volgens dierenartsen van Toor/ van Schie)
dat het dieper koelt. En als je heel veel afspuit wel altijd afdrogen, dan heb je al veel minder kans op mok. Allebei dan maar! Twinklebel schreef:???? Mok krijgen ze toch juist doordat de benen te vaak nat/ vochtig zijn?
justicehcb schreef:ik doe ook een paard met een pees blesuren we zijn er nu al een jaar mee bezig elke 3 maanden terug voor runtgen foto's
Twinklebel schreef:Een goede peesscan laten maken. Aan de buitenkant kan je niet zien hoe ernstig een peesblessure is. De veearts kan dan vertellen in hoeverre je de pees mag belasten. Doe het alsjeblieft, want je kan heel veel schade aanrichten door te lang door te blijven gaan.
griebels schreef:Vraagje: zijn alle paarden hier die boxrust hebben gehad te hanteren geweest toen ze uiteindelijk mochten beginnen met stappen aan de hand. Mijn jaarling kan ik nu echt niet meer houden. Ze wordt al verdooft met Sedasan pasta voor het stappen en zelfs daar breekt ze doorheen. Zou het niet beter voor haar zijn als ik haar elke dag los mocht zetten in de bak ofzo? Want dat stuiteren elke keer veroorzaakt veel stress en wonden aan de overige benen...
Overigens heeft zij geen peesblessure, maar een beschadigd kapsel en banden...

griebels schreef:Vraagje: zijn alle paarden hier die boxrust hebben gehad te hanteren geweest toen ze uiteindelijk mochten beginnen met stappen aan de hand.