Kan dat, te veel ontwormen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:36

In al die jaren studie (en in de praktijk) staat ook het onderzoek niet stil. Vandaar dat meningen nog wel eens kunnen veranderen.
Vroeger werd er inderdaad gezegd: je moet iedere keer een andere ontwormingsmiddel gebruiken, de afwisseling is juist goed.
Nu zijn er weer veel onderzoeken die de andere kant op wijzen, en is men veel bewuster bezig met het hele resistentie verhaal.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:48

Ik vind het nu echt moeilijk. Is het nu beter om af te wisselen? Of om steeds de zelfde te gebruiken? En welke kan ik dan het beste gebruiken?

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:37

middelen op basis van avermectines werken volgens onderzoek dus het beste, dat dan ivermectine zijn, maar ook moxidectine. De laatste werkt langer door, maar bij onjuiste dosering is het wel giftig(er).

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:40

oblige schreef:
een dierenarts heeft daar jaren voor gestudeerd, dus die zal wel het eeen en anderweten over ontwormen!

Dierenarsten geven hierover ook tegestrijdige adviezen. De ene DA zegt dit en de andere weer dat. In zo'n geval zoek ik verder en volg dan onderzoeksresultaten.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:58