Dit is toch niet normaal (hengstig) ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:20

Hahahahaha! Leuk joh, al die merrieverhalen... en ook nog eens allemaal op hetzelfde tijdstip! Grappig dat het bij iedereen ook echt opvalt. Maar ja, dat komt natuurlijk ook door het koude weer. Wie wil er nou hengstig zijn met dit weer...

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:06

hahahh ik ben zo blij met mijn ruin, er staan bij ons op stal een paar merries en als mango ongeacht wanneer ff komt ruiken dan zijn ze gelijk hengstig !!!

geile pismerries noem ik ze maar hihihih

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:36

Owww die van mij is ook continue hengstig echt om gek van te worden! Ik zei altijd ik wil nooit een merrie maar toen ik haar zag was ik opslag verliefd! ik weet nu wel dat ik van zijn levensdagen geen merrie meer wil. Niet dat ik niet van haar hou! ik ben echt gek op haar alleen dat gepis de hele tijd. Als ik bijv. wil rijden als ze hengstig is en ik druk iets met mijn sporen staat ze stil en gaat ze pissen hetzelfde met een zweepje een klein tikje is stilstaan en pissen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:41

Ach, gewoon laten dekken, ben je een tijdje van het gezeur af Haha!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:53

ja das makkelijk praten ik wil toch eerst wel aardig wat geld hebben daarvoor wil ik dat ooit doen straks gaat er iets fout! en dan ben je er ook maar even van af.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:05

Ik heb eigenlijk nooit 'pismerries' gehad... ik vind het dan ook helemaal niet erg om een merrie te hebben! Mijn vorige 3 merries hadden weinig tot geen last van de hengstigheid. Die ik nu heb is eigenlijk alleen wat sjagarijniger dan normaal maar ja, dat vind ik niet zo'n probleem.
Ik wil juist persé een merrie, die hebben gewoon vaak wat meer karakter dan een ruin. Tja, ik ben wat je zegt een echte 'merriefan'.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:34

Mijn merrie doet dit ook sinds ze op latere leeftijd een eerste veulen heeft gekregen. Bij elke verandering (nieuw paard, nieuwe omgeving) is het raak. Gewoon mee leren leven Knipoog

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:46

Ellebel schreef:
Ach, gewoon laten dekken, ben je een tijdje van het gezeur af Haha!

Tja dat had ik ook gehoopt!! Haha! Haha!
Nu is Eowyn er, het is wel minder, maar zeker niet over.
Maar ach, ik kan ook niet meer zonder mn "kind" dus nemen we het maar voor lief!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:15

goh,wat ben ik blij met mijn hengst Tong uitsteken
en bij mijn verzorgmerrie merk ik der weinig van Cool

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:29

suuz_horsie schreef:
goh,wat ben ik blij met mijn hengst Tong uitsteken
en bij mijn verzorgmerrie merk ik der weinig van Cool

Maar jij hebt vast andere problemen... Tong uitsteken
Zoals van die leuek hengstenstreken... Lachen

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:40

mijn merrie zie je in de zomer eigenlijk nooit hengstig alleen dit jaar toen er een ruin op stal kwam .

verder is ze altijd in de winter zichtbaar hengstig .

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:59

wat ben ik blij dat de mijne daar amper last van heeft.
aangezien er amper ruinen of hengsten bij dr in de buurt komen..

Misschien eens in de 2 maanden dat ze hengstig is.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:06

De mijne is begin november nog hengstig geweest maar sindsdien gelukkig niet meer Haha!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:30

Ik heb ook zo'n merrie. Die staat heel onregelmatig hengstig, soms zelfs maar een weekje tussen Rolleyes . Zij is bij het rijden dan ongelooflijk irritant en energiek en als ze andere paarden ziet dan loopt het er bij wijze van spreken met liters uit Haha! . Ze vind het bijvoorbeeld ook heel leuk om dan in de weide op andere paarden langs achteren te kruipen Tong uitsteken

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:23

Het schijnt dat Pulsatella D6 erg goed helpt tegen onregelmatige hengstigheid of bv hengstighied in de winter. Het is een homeopatisch middel van A. Vogel. Ik gebruik het vanaf deze week voor mijn merrie. Verschillende mensen op stal hebben er al goede resultaten mee bereikt. Een aantal van de merries werd ook wat minder humeurig. Ben benieuwd of het bij die van mij ook helpt!

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:56

mijn verzorg paard is drachtig maar toen haar zoontje in de stal naast haar stind begon ze ook gedrag van hengstigheid te vertonen en ze is toch echt drachtig *LOL* nu staat er weer een merrie(tje) naast haar en heeft ze er geen last meer van.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:03

Mijn merrie was ook heel vaak hengstig en er is toen eens een manueel therapeut langsgekomen die een heel verhaal had daarover:
doordat ze zo vaak hengstig is maakt haar lever overuren om alle afvalstoffen (?) uit het bloed te halen. Doordat haar lever dus overuren maakte had ze eigelijk vaak last van buikpijn (zoals wij dat kennen). Door die buikpijn liep ze verkramt en dan vooral in haar rug (als wij buikpijn hebben zitten we vaak ook een beetje in elkaar gedoken). In der rug gaan de spieren door het verkrampen vastzitten en als de rugspieren vast zitten, gaan de halsspieren ook vastzitten etc etc. Heel mooi verhaal. Hij raadde mij toen aan om Bronscure (verkrijgbaar bij de Paardendrogist) te gebruiken. Dit heb ik gedaan en sindsdien is de hengstigheid veel regelmatiger en minder heftig als voorheen! Misschien iets voor jouw merrie...!?