staart scheef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 14:33

Heb ik gedaan. En hij heeft geen bespiering.

Thanks marit Ik denk dat hij het moeilijk vind om te draven omdat hij die bespiering mist.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:36

Ik vind dit topic wel interessant, een stalgenootje heeft ook een paard wat zijn staart altijd scheef draagt, en daarbij loopt hij zo houterig, heeft absoluut geen ruime gangen.

LadySmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:58

Het scheef dragen van de staart kan ook een vroegere blessure zijn.
Bij maandagziekte kan de ruggewervel ook aangetast zijn waardoor het paard zijn staart scheef gaat dragen.

Ik zou het gewoon even aankijken, en mocht het niet verbeteren OF verslechteren zou ik de DA weer laten komen...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 15:24

Tulandro schreef:
Ik vind dit topic wel interessant, een stalgenootje heeft ook een paard wat zijn staart altijd scheef draagt, en daarbij loopt hij zo houterig, heeft absoluut geen ruime gangen.

Mag ik vragen of er veel met het paard gedaan word?

Ik heb de mijne nu 3 weken en voor die tijd heeft hij dus niks gedaan een beetje als grasmaaier gediend. En verwaarloosd geweest. In een stal tot zijn knieen in zijn eigen stront en afentoe een plukje hooi.

Volgens de DA heeft hij geen bespiering tussen zijn benen en bekken en rug. Die zijn niet genoeg ontwikkeld. Daar door ging hij wat zwaaien met zijn rechterbeen. En daar door is hij scheef gaan lopen. En houdt dan ook zijn staart scheef. Hij moet nu heel veel bewegen en galloperen. Ik heb een paar dagen niet mogen rijden alleen longeren of losgooien. Ik mag dan weer langzaam aan gaan rijden. En dan niet meteen nageeflijk gaan rijden. Maar met lichte teugeldruk rijden en veel galloperen en niet te moeilijk figuren rijden. Liefst gewoon de hoefslag volgen en afentoe een rechte lijn over het midden en of van hand veranderen over de dianaal. Buiten rijden is nog het beste.

Ik heb ook een oefening die ik onder het poetsen kan doen. Als je op zijn buik en tussen zijn voorbenen kriebelt zie je dat hij zijn rug omhoog brengt. En als je dan met je vingers over zijn ruggegraat moet hij weer zijn rug naar beneden brengen. Hier zou ook spieren moeten van krijgen.

Verder als het niet verbeterd moet ik weer de dierenarts laten komen. En dan kijkt hij hoe ik rij. Maar ik zie al verbetering. Ik longeer ook afentoe met pessoa op aanraden van de DA.