Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Valentinotje schreef:Ik snap niet waarom mensen hun paard geen brood geven :s
Ik neem altijd het overgebleven brood mee naar me paard en dat krijgt hij dan gewoon, zelfs croissants lust hij... die vindt hij juist lekker!!!
Ik heb er echt nog NOOIT problemen mee gehad hoor!
Van het gemeentehuis kreeg ik vaak oude kadetjes die over waren, hele zakken vol, die nam ik dan mee naar stal en de paarden vonden het heerlijk...
Mijn paard blijf ik gewoon brood geven hoor...

craz schreef:Ik citeer letterlijk uit een paardenboek'reiten lernen'
" Brood is voor paarden heel goed voer; het is makkelijk verteerbaar maar moet enkele dagen oud zijn en vooral niet beschimmeld"
Brood staat hier onder de categorie krachtvoer.
Peterina schreef:In welke jaar is deze boek voor het eerst gepubliseerd?
Ze hadden het misschien over de brood van meer dan 50 jaar geleden zonder al de bijvoegsel van hedendaagse brood.
Brood is geen krachtvoer !
ellepel schreef:nog eentje dan:
wat gebeurt er me tdat oude brood in d emond van een paard?
daar komt speeksel bij en dan wordt t toch ehhh...
ook nat?
ik zie t verschil niet hoor. en onderweg naar de maag komt er ook vocht bij, dus als t daar aankomt klontert t dan alsnog, want dan is t nat?
maar goed, mijn konijnen krijgen mijn oude brood( voor hun is t zelfs gezond!) mijn pony krijgt t niet
die paarden krijgen iedere dag twee keer een 1/2 emmer brood.het is wel altijd gedroogd. hij heeft de paarden zijn hele leven al ze zijn tusen de 9 en 28 jaar oud.Het zijn er 8.Dus ik denk niet dat brood erg ongezond is.
:P:P