Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
love_sander schreef:Ik heb hem ongeveer een jaartje geleden gekocht. Hijs tond toen met 4 a 5 andere ponys in een grote loopstal. Die werd weinig gemest, en hij liep ook erg op stront. Ik denk dat hij het daar heeft opgelopen. En dat hij er redelijk gevoelig voor is. Want de vorige keer zij de hoefsmid ookal dat hij het had. We besteeden erg einglijk niet zoveel aandacht aan, maar hadden wel een middeltje gekocht, die we einglijk amper of niet gebruikten. Nu de hoefsmid met grote koeie letters op de boxdeur schreef rotstraal, namen we het serieus,
dynamiek schreef:teren helpt niet dat sluit af, er is maar 1 goedje wat goed werkt dat is dryfeet van cavalcador! Echt een aanrader! je paard zijn hoeven wassen met biotex laten drogen en het dryfeet erop spuiten na 1 week zie je het resultaat de straal wordt echt weer kei en kei hard! Dryfeet kan je tegenwoordig bij goede ruitersportzaken kopen, en anders is het te verkrijgen bij Manege Tolboom in Bunschoten!
Citaat:Uiteindelijk heb ik de ijzers er onderuit laten halen en 'natuurlijk' laten bekappen. Verder niets gedaan en de rotstraal is verdwenen en nooit weer teruggekomen.
ik had dat ook, ik vertelde dat mn paardje al 2weken lichtonregelmatig was, maar geen pijn of wat dan ook had, nu kwamen ze met verhalen van atrose, en nog meer van die enge dingen, dus ik raakte al in de stress, maar de DA erbij gehad en hoefsmid, maar hij heeft gelukkig niks, alleen moet hij nieuwe ijzers hebben!! dus was ik gestrest voor niks?? maarja bij ons op stal staat ook een paardje met rotstraal, die meid had van de smid een soort spray gehad, maar dat hielp niet, en ze had er tea three olie opgedaan maar hielp ook niet
nu gaat ze dus egyptiche zalf halen, dat staat ook in een paardenencyclopedie dat dat helpt. maar nu heeft dat paardje ook aan die hoef hoefzweer gekregen en die is vanmiddag weggehaald, maar ze moet die hoef nu behandelen, met water en soda, dus is die hoef weer nat?? en ik denk dat je met dit weer toch niet zoveel aan je rotstraal kan doen, want het is overal zo drassig!! of je zou er misschien een hoefzak om moeten doen, maarja dat sluit weer misschien teveel af!!