goed lopen, kreupel, goed lopen en weer kreupel :\

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 11:54

Bets, heel erg bedankt voor je reactie.. de dierenarts komt over 3 kwartier :S dus ik ga zo eens naar mn meisje toe... ik laat jullie zo snel mogelijk weten wat hij heeft gezegd!!!!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 14:13

Nou.. de pees is dik en gevoelig rechtsvoor zegt ie... zeheeft een injectie gekregen wat ontstekingsremmend moet werken.. moet deze week stappen met haar over de harde bodem en van het weekend longeren om te kijken hoe ze loopt...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:21

Peesblessure dus? Veel sterkte ermee. Ik heb ook weleens met peesblessure te maken gehad, maar moest toen 12 wk stapwerk doen pff valt niet mee hoor. Scheve mond

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 14:29

Dankjewel.. t word denk ik inderdaad heel wat stappen magoed.. heb ik wel weer voor haar over Knipoog ook al heb ik nog niet echt plezier van haar kunnen hebben helaas Scheve mond

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:35

Als het idd een pees is kijken of je een scan kan laten maken dan kan je zien hoe ernstig het is. Pezen lijken namelijk op een gegeven moment wel over maar helaas blijkt het vaak niet zo. Zou zeker nog wat langer stappen als het kan. Lekker op het harde en goed koud afspuiten (denk erom geen harde straal OP de pees dan krijg je meer beschadigingen.

Klinkt mij ook zeer als Atrose of Hoefkatrol ontsteking.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 22:07

tsja.. ik wacht het nu gewoon even rustig af... kijken wat er verder nog van gezegd word.. en hoe het gaat, maar nadat ze die prik had gehad at ze ineens weer wortels.. zag dr ietsje vrolijker uit!! :S dus ze had wel degelijk pijn Boos!

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:31

Hallo een nieuwe hier!!

ik zag dat Bitterbal het had over haar paard, nou ik heb pas een raar geval!

mijn paard is al 2 weken licht onregelmatig, echt heel licht! Scheve mond nou dus zo licht dat ik gewoon heb gereden, tot dat mn prive instructrice zei nou hij is wat licht onregelmatig! maar niet zo erg om te stoppen. dus ik niet naar springles gegaan en dressuurles en hem wat rust gegeven, en daarna weer voorzichtig begonnen met rijden, en ik merkte niks aan hem, tot ik hem vanavond aan de longeerlijn deed, toen zagen we dat hij weer wat licht onregelmatig was, maar hij heeft absoluut geen centje pijn want hij rent gewoon lekker door met zn oortjes naar voren, zelf denk ik aan een lichte hoefkneuzing (dat heeft hij al vaker gehad door tegen de muur van de stal te trappen) maar de smid komt van de week wel ff. maar ik weet haast 100% zeker dat dat het is.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 11:56

Heej snoeske, welkom op bokt... Jou verhaal klinkt ook lekker, maar bij mij was het echt voelbaar en zichtbaar helaas Boos! Ik hoop voor je dat je gelijk hebt en dat de hoefsmid er wat aan kan doen.... Sunny loopt namelijk ook nog steeds met dr oortjes naar voren :S alleen laatste dagen oren in dr nek als ik stukje met dr moet draven.. maar stappen en dan vooral buiten gewoon nog oortjes naar voren en vrolijk Haha!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:08

Stappen is vaak bij atrose of hoefkatrol of een kneuzing geen probleem dan is de belasting ook niet zo zwaar. Zodra je dan gaan draven wordt het erger dus krijgt hij ook wat meer pijn.

Vaak gaan ze zich vasthouden in het lijf waardoor je een vertekend beeld krijgt. Zou erg oppassen dat je niet te snel teveel gaat doen.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:16

hallo,

we hebben vanmorgen de smid gebeld en hij komt morgen, we hebben vertelt wat er is en hij denkt dat het een beginnende hoefzweer is, dus we zien wel weer, maar ik krijg er wel zo onderhand de P in!!!! de 28 heb ik een kerstconcour springen, nou als het zo door gaat kan ik daar niet heen, nu vind ik dat niet zo heeeeel erg want ik vind springen toch beetje eng haha Tong uitsteken

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:20

ben ik weer,

weet iemand misschien of een paard ook last kan hebben van wildvlees??
want mijn paard is vorig jaar met zn koot rechtsachter in het prikkeldraad gekomen, nu is dat plekje wel wat warm Scheve mond dus ik weet het niet, het is wel een aardige grote plek Scheve mond

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 12:21

Prisca, de dierenarts zei van het weekend, daar heb ik inmiddels al zondag van gemaakt (ook al is over 3 dagen de ontstekingsremmer uitgewerkt) en van volgende week (als het longeren goed gaat) heb ik vrijdag gemaakt om weer rustig aan (dus alleen stappen) beginnen met rijden.... dus maak je maar niet druk dat ik te snel ga hoor.. want ik word dr egt helemaal gek van.. ik heb haar nu 1,5 maand maar heb alleen nog maar pech met haar gehad Boos!

Snoeske... ik wens je succes met je kerstconcour Haha! haha... ik hou wel van springen alleen ik heb een hafje en gaat dat dus niet Haha! of niet echt in ieder geval, en nu ze zo met dat been zit al helemaal niet :S

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:23

ja paarden kunnen zkr wildvlees krijgen..als ie licht onregelmatig is zou ik ook naar het rechtrichten kijken..;-] sucses beiden!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 18:47

Zal jullie nog even op de hoogte brengen Haha! ik mocht dr vandaag weer longeren en ze liep weer helemaal goed, ging eerst helemaal uit dr dak en daarna was ze weer haar brave zelf... Nou weer rustig opbouwen en hoop dat t goed gaat Haha!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:40

misschien waren jullie na de vorige kreupelheid iets te fanatiek weer begonnen waardoor het weer belast werd,gelukkig gaat het nu goed,succes

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:04

Je kan een DA wel bij je laten komen en die zal wat buigproeven doen, maar beter is die hele handel op de foto te zetten.
We kunnen nu met ons allen wel gaan speculeren wat het is, maar beter is dus gewoon een vakkundig iemand naar je pony te laten kijken!

Sterkte!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 10:32

Lianne : Ik denk t.. alhoewel we toen ook weer heel rustig waren begonnen... maar nu gaan we t allemaal anders doen Haha!

Kimmy : De DA is al geweest en ze is al binnenstebuiten geweest Haha!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:41

misschien inderdaad wat rustiger opbouwen..? niet als het goed gaat een paar dagen meteen volop gaan rijden weer.. zoals in het topic van die boktmeeting in heerhugowaard.. zou ik als ik jou was niet aan meedoen als ze net zo kreupel is geweest en het steeds weer terug komt Scheve mond

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 11:43

Euhmmm annuh, ik zeg toch zoals het er nu uitziet ga ik wel mee, maar ik bouw het evengoed rustig op (HEEL rustig) en als zij een datum hebben kijk ik of mijn knol dat haalt of niet Knipoog

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:47

Bitterbal schreef:
Nou.. de pees is dik en gevoelig rechtsvoor zegt ie... zeheeft een injectie gekregen wat ontstekingsremmend moet werken.. moet deze week stappen met haar over de harde bodem en van het weekend longeren om te kijken hoe ze loopt...

Balen dat het een peesblessure is, ik zou maar niet gaan longeren eerlijk gezegd. Heb je al een scan laten maken?

[edit] Over je meeting, hou er rekeking mee dat je ± een half jaar niet vollop kunt trainen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 18:16

Liza... het longeren gaat nog steeds hardstikke goed, nog steeds zie ik niks anders aan haar dan dat ik de eerste keer zag, ze wil weer werken!! dus waarom dan niet longeren? (longeren duurt bij mij hooguit een kwartiertje hoor, vind dr namelijk niks aan Tong uitsteken)
En over die meeting, mensen asjeblieft hou erover op.. ik word het een beetje zat dat iedereen zich bemoeit met MIJN paard.... Denk je dat ik het leuk vind dat ze steeds kreupel loopt?

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:39

sunny heeft nu toch hoefkatrol als ik het goed heb?

ik ga trouwens ook niet mee naar de meeting ik kom wel weer een keer met buc naar sunny toe Haha! ken ik sunny en saartje ook weer is zien Haha!