Hoefzweer, maar paard wil NIET in emmer met soda!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 19:44

Jeuj, het is vandaag gelukt!

Met drie man sterk: eentje vasthouden, ik voetje optillen en de derde snel het teiltje met biotex eronder schuiven . Na een paar minuten begon hij wel te relaxen, had hij wel door dat het niet zeer deed.

Ik had vanmiddag zo'n plastic teiltje van 1 euro gekocht, een hele dunne. Ik had echt zoiets van: hij moet er wel direct goed in gaan staan anders trapt ie er zo een stuk af. Gelukkig ging dat goed.

Echt veel handiger dan een emmer, ik hoop dat het ding het weekend nog overleeft. Schijnheilig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:44

Goed dat het je gelukt is, heb je hem uitbundig beloond???
Dan heb je kans dat ie er morgen uit zichzelf in gaat staan *LOL*

ik heb van die slappe Spaanse emmers en ik heb een paard met een zeer hoog sloopgehalte, hij smijt regelmatig met die emmers, maar ik heb ze nog allemaal, er zit er in eentje een gat, geen idee hoe dat erin is gekomen.......

Slappe emmers gaan meestal langer mee dan van die stevige

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 22:04

De kans dat ie er uit zichzelf in gaat staan acht ik errug laag. Haha!

Vandaag ging het nog met moeite hoor! Maar het was een goed idee van je.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:57

Wij doen ook alles met een hoefzak, en dan een bodempje van watten erin en de hoef erin, dan betadine oplossing met water erin, en laat maar soppen!

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:07

Ik doe alles met soda en biotex net wat voor handen is maar als je paard echt niet in een emmer of teiltje wil is er nog een oplossing, het is alleen wat meer werk.
Haal bij de boerenbond of de dierenarts een injectiespuit (zonder naald), zorg dat het gat aardig schoon is en spuit het een keer of wat uit, je kunt het begin van de spuit in het gat drukken, wel oppassen want door de druk wordt je zelf ook nat het water komt terug

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:09

Je kan ook een stukdekzeil nemen, om ze hoef heen doen dubbel heel los al met tape vastmaken.
Dan met een gietertje lauwwater met soda/biotex ingieten, met tape wat strakker vast maken dat je nog wel een vinger tussen kan.