Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellepel schreef:goh?
ik voerde ook havens......
oh wat stom eigenlijk!!
ik voerde altijd subli, nergens last van ( maar ja woonde ook in friesland)
toen ging ik havens voeren en verhuizen naar drenthe. mijn pony de hele manenkam ontstoken...
nu voer ik weer subli...en t schuren is weg?
wat zit er dan meer in havens wat niet in subli zit?

JewelFamke schreef:Ja, ik ook.Zijn er nog meer bokkers met deze ervaringen?
Op zich is dit best toevallig...
Siggy schreef:Vandaag ook haar bloed gecheckt, geen enkele aanwijzing voor een slechte of minder goed functionerende lever, alle bloedwaardes waren perfect in orde.
JewelFamke schreef:Kan zo'n onderzoek gewoon bij je eigen DA?
Siggy"]
Normaal gesproken wel hoor, meestal weet je de uitslag dezelfde dag al (is wat anders dan humaan, waar je soms dagen of weken moet wachten !!) Soms moet het opgestuurd worden naar een lab, dan laat de uitslag een paar dagen op zich wachten. Er bestaat ook een mogelijkheid om uit te testen waar het paard allergisch voor is, dit is echter een heel duur onderzoek, ik geloof tussen de €200 en €300.
[/quote]
Ik ga direct info aanvragen bij mijn eigen DA, volgens mij doen zij ook bloedonderzoeken zelf. Zou het toch wel graag willen weten, ik wist helemaal niet dat zomereczeem in verband kon staan met een slecht werkende lever. Weer wat geleerdDankje!
[quote="ellepel schreef:yep, komt speciaal voer voor, staat wel in een ander topic.