Mokinjectie? Wie heeft er ervaringen mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spinody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:03

Mijn Tinker heeft er dus ook last van. En ik heb sebacil gebruikt een anti-parasitair middel (pour on) tegen schurft, dat werkte goed is alleen uit de handel:( Je kunt wel bellen waar ze het nog wel hebben. Ik weet ook dat ze doramectine gebruiken (zusje van ivermectine) en dat is niet schadelijk voor paarden..Ik zou persoonlijk niet snel voor die injectie kiezen, pour on middelen werken namelijk wel goed. Succes.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 19:06

Er zijn meer paarden die op stal last hebben van mok. Er staan geen paarden die dag en nacht in de wei staan. Mijn paard staat overdag in de wei, helaas is de wei toch nat op sommige plekken.

Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat een spuit met ivomec gaat werken?
En nog even een vraagje. De zinkspray gaat niet werken bij mijn paardje. Deze spray bijt blijkbaar erg sterk, ze likt en knaagt de spray van haar been. En dit zorgt voor wondjes die we nu net niet willen hebben. Ik heb nu sudocreme geprobeerd, een zinkzalf speciaal voor babybillen. Zou deze creme dezelfde werking hebben als de spray?

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 07:59

Die Ivomec injectie werkt bij mijn beste weten alleen bij "droge" mok en niet op natte mok (geen idee waarom eigenlijk).

De werking was met een paar dagen al zichtbaar.

Voor het verschil tussen zinkspray en Sudocreme, zul je voor beiden de ingredientenlijst moeten bekijken die is afgedrukt op de bijsluiter.
Je mag aannemen dat "baby spullen" niet overmatig scherp zijn.