Wat is dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:23

en.. is de DA/hoefsmid al langs geweest, of nog van plan het nog wat langer aan te zien ?
ik heb geluk dat er een hoefsmid (in opleiding) op het terrein van mijn verzorgpony's zit, en als er iets aan de hand is kan ik daar altijd even langs komen Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:54

Als je paard vandaag weer niet goed was, zou ik er dus ook nú meteen een DA bij halen Scheve mond !!

Als het maandagziekte zou zijn, is er ook een verandering van urine (wordt heel donker van kleur) te zien.
In dat geval er meteen warme dekens opleggen en met een strijkbout (op de laagste stand Knipoog ) de plek warmhouden totdat de DA er is !

Nu lijkt het me in dit geval geen maandagsziekte; dan was het paard al ingestort Clown !

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 20:13

kizz_rianne schreef:
en.. is de DA/hoefsmid al langs geweest, of nog van plan het nog wat langer aan te zien ?

Ik kan je reactie wel begrijpen hoor.
Begrijp me alleen niet verkeerd. Ik probeer uit te vinden wat deze pony mankeerd, ik zeg niet dat ik zelf de eigenaar ben.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:42

ik leef ook met je mee, ik heb zelf verzorgshets en aangezien ze nu in een grote wei staan (met veel eiwitten) en ik de enige ben die naar ze omkijkt, moet ik er ook heel erg opletten dat ze niet hoefbevangen raken.

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:48

Als de donder een DA erbij halen, of laten halen.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:37

ja het lijkt mij verstandig dat je ook een DA belt, en als je zelf niet de eigenaar bent dan moet je de eigenaar even waarschuwen en vragen of zij de DA belt...
ik snap niet dat je zolang wacht met actie ondernemen, of gaat het soms plots weer goed met die pony?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:15

lijkt het alsof hij op eieren loopt? als je een voorbeen optilt vertoont hij dan tekenen van pijn? dan zou je paard weleens hoefbevangen kunnen zijn. een hoefsmid kan je hier uitsluitsel over geven.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 10:53

Het lijkt niet of ze op eieren loopt, ze verzet geen stap behalve als je haar lokt (alles voor een aai)
Dan is het stap.......stap.......stap........stap.

Dat ik zolang wacht met actie ondernemen?
Het is niet mijn pony hoor en ik ben geen pennymeisje dat zich overal mee bemoeit.
Ik kan niet meer doen als het eens aan de eigenaar voorleggen als ik deze zie.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:21

ik zeg wel niks meer... Lips are sealed
...maar ik denk dat de eigenaar het wel fijn zou vinden als je het even komt zeggen! >;)