jepsica schreef:heb je er misschien een foto van? dan is het waarschijnlijk ook makkelijker te beoordelen
ja,, idd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Inderdaad zoals bij sommige vossen, volgens mij was dat iets van een tekort aan koper o.i.d., maar dat weet een veearts vast wel te vertellen! Jet schreef:Als die witte haren echt in stipvorm komen, lijkt het me geen geverfd paard, maar meer iets met de pigmentatie te maken te hebben. Ik heb tenminste nog nooit een paard in stipvorm zien verharen. Inderdaad zoals bij sommige vossen, volgens mij was dat iets van een tekort aan koper o.i.d., maar dat weet een veearts vast wel te vertellen!

Sugarmiss schreef:Birdcatcher spots zijn die witte stippen (en dat is dus GEEN ras).
Bend Or spots zul je op een zwart paard idd niet zienop een vos wel weer.

Sugarmiss schreef:Birdcatcher of Bend Or spots is niet rasgebonden.
De stippels van een Appie kun je niet vergelijken met bovenstaande stippels.
Ook de leeftijd heeft niets met de stippels te maken.
Een Appaloosa (de enige echte Amerikaanse) is een ras, geen kleur. Een echte Appaloosa hoeft zelfs geen stippels te hebben
Alle ander paarden met stippels in welke vorm dan ook zijn geen Appaloosa's, maar gewoon gestippelde paarden die uit verschillende rassen kunnen komen.