Dierenarts beter verklaart, maar toch hoesten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:52

Citaat:
Al die da's zetten die paarden maar op rust, hoesten = rust......... Mijn da zegt dat er netjuist mee gewerkt en gereden moet worden, welliswaar wel rustig aan doen en ze niet helemaal afjakkeren, maar dit om te helpen het slijm af te voeren, en de luchtwegen goed te stimuleren....
Wanneer je met een paard werkt verdiept te ademhaling zich, de longen zetten wat meer uit, dat schijnt net hartstikke goed te zijn om alle rotzooi los te maken en eruit te laten komen..... (volgens mijn da)

Dit is een attente opmerking van jou (ik heb daar over heen gelezen) Dat is ook de mening van mijn DA. Niet teveel in het zweet werken, maar zeker doorgaan met de rijderij.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:03

klopt, maar het heeft ook te maken met de aard van de hoest. mijn pony mocht in het begin helemaal niet rennen of wat dan ook, maar in een later stadium moest ik haar af en toe even laten galopperen om het slijm los te maken. (in het begin werd het niet veroorzaakt door slijm, maar later tijdens het genezingsproces wel...)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 23:51

Ik geef hem nu al 4 a 5 dagen Air Power Booster van Equimins en ik moet zeggen, volgens mij werkt het!
Vandaag heb ik hem aan de longeerlijn gehad, en ik heb geen hoestje meer gehoord. Het werd de afgelopen dagen al minder, het ging over in briesen dus ik hoop dat het zo blijft.
Ik heb voor de zekerheid wel nog een extra pot bijbesteld en ook de Clear Breather voor het geval hij wel weer gaat hoesten. En op voorraad is altijd handig.

Prelude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 08:39

Ok, mijn paard heeft dit ook alleen in ergere mate. Mijn dierenarts (die overigens super zijn werk heeft gedaan) heeft ons gewaarschuwd. Elke keer dat je paard hoest kan het zijn dat de longblaasjes er een slijtage aan over houden. Een paard dat hoest is immers niet gezond. De meningen hierover lopen uiteen. Mijn paard staat inmiddels 1,5 jaar stil (op de wei) en ik ga volgend voorjaar pas weer een poging doen. Is ook persoonlijk denk ik. Als mijn paard hoest zit ik er met kromme tenen op.

Liefs Annemieke

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 09:41

Sjellii schreef:
Hij heeft dit nog nooit gehad en heeft zijn hele leven al op Stro gestaan.
Dus een allergie lijkt me niet, hij krijgt altijd al Kuilgras en ik mest en strooi hem op als hij in de Molen staat.

Merrieveulen; Ik mocht van de Dierenarts weer rijden als zijn Antibiotica op was omdat zijn longen al goed klonken, maar hij alleen nog een beetje snotterde. Maar ik heb maar 2x gereden omdat ik voorzichtig wou zijn.
De Dierenarts kan elk moment bellen dat ze eraan komen, om toch nog even voor de Zekerheid te luisteren.

Kan de dierenarts ook zo'n bronchoscopie doen, of moet ik daarvoor naar Utrecht?

Met een allergie wordt je niet geboren, maar een allergie tegen bepaalde stoffen bouw je langzaam op. Dus door langere tijd aan iets blootgesteld te worden kun je een allergie ontwikkelen. Dus het kan wel degelijk een allergie zijn, ( maar hoeft natuurlijk niet persé)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 19:17

Het lijkt mij geen allergie aangezien hij alleen 1 of 2 keer kucht tijdens het rijden en voor de rest helemaal niet meer.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 19:53

M'n mannetje is weer helemaal beter.
Hij hoest al een paar dagen niet meer en is weer springlevend.
Ik ga voor de zekerheid wel nog even door met Air Power Booster. Lachen