Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Arnoud schreef:Ik ben het niet met de mensen op de manege een s dat het en eiwit allergie is. Hiervan krijgt het paard ook bultjes, maar dan kleiner, harder en de rand goed voelbaar. Eiwitallergie heb ik ervaring mee, want het paard van mijn zusje heeft dat. Kuil zit veel te veel eiwit in. (is zoiezo niet geschikt voor paarden) Ik zou overstappen op hooi dat eiwit arm is, maar let op, niet alle hooi is eiwit arm.

Hoewel ze dus niet precies weten wat hij heeft, schijnt het niet besmettelijk te zijn voor de andere paarden. Ik heb nog even bij het paard gekeken, en het leek zowaar minder erg te zijn dan afgelopen zondag.
ik was wel blij om te zien dat de plekken inderdaad minder werden na een paar dagen, dus misschien zit er wel wat in.... Hij mag iig niet meer gewassen worden met betadine-shampoo. Wel valt me op, dat nu het minder wordt, dat het paardje een stuk chagrijniger is op stal. Maar dat kan ook komen door de dinkere dagen en het feit dat ze nu de hele tijd binnen staan. Zaterdag gaan we dit paard en een paar andere losgooien en foto's maken. Ik zal ook even kijken of ik foto's kan maken van hoe de plekken er dan uitzien. Grtz Mirjam.